Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Meningspunktet lyder som et kanonfedt sted for hvide, centrististiske middelklasse cissemænd med sayings som "overvågning er jo kun et problem hvis man har noget at skjule."

Meningspunktet lyder som et kanonfedt sted for hvide, centrististiske middelklasse cissemænd med sayings som "overvågning er jo kun et problem hvis man har noget at skjule."

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
8 Indlæg 4 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • io@helvede.netI This user is from outside of this forum
    io@helvede.netI This user is from outside of this forum
    io@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

Meningspunktet lyder som et kanonfedt sted for hvide, centrististiske middelklasse cissemænd med sayings som "overvågning er jo kun et problem hvis man har noget at skjule."

Og admins der siger "her er alle velkomne" i mens de tillader hadtale og højrefløjs-dogwhistles.

Tak for link, @maiathecyberwitch
    https://www.dr.dk/nyheder/indland/nyt-socialt-medie-vil-vaere-hele-danmarks-digitale-landsbytorv

gispyskov@mastodon.socialG 1 Reply Last reply
    0
    • io@helvede.netI io@helvede.net

Og admins der siger "her er alle velkomne" i mens de tillader hadtale og højrefløjs-dogwhistles.

Tak for link, @maiathecyberwitch
      https://www.dr.dk/nyheder/indland/nyt-socialt-medie-vil-vaere-hele-danmarks-digitale-landsbytorv

gispyskov@mastodon.socialG This user is from outside of this forum
      gispyskov@mastodon.social
      wrote sidst redigeret af

@IO @maiathecyberwitch
      Hvad er det med den der "supercomputer" hos DTU? Jeg synes at jeg har set den nævnt flere steder, men jeg kan ikke finde nogle specs på hvad der gør den så speciel

0
      • gispyskov@mastodon.socialG gispyskov@mastodon.social

@IO @maiathecyberwitch
        Hvad er det med den der "supercomputer" hos DTU? Jeg synes at jeg har set den nævnt flere steder, men jeg kan ikke finde nogle specs på hvad der gør den så speciel

wrote sidst redigeret af

@IO @maiathecyberwitch Ok, jeg fandt det her: https://www.dtu.dk/newsarchive/2025/02/computerome-sikrer-datasuveraenitet
        Men der står at den ikke er forbundet til internettet, så hvordan kan en SoMe platform gemme deres data?

hunspirillen@helvede.netH 1 Reply Last reply
        0

@IO @maiathecyberwitch Ok, jeg fandt det her: https://www.dtu.dk/newsarchive/2025/02/computerome-sikrer-datasuveraenitet
          Men der står at den ikke er forbundet til internettet, så hvordan kan en SoMe platform gemme deres data?

hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
          hunspirillen@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

@gispyskov @IO @maiathecyberwitch Computerome bruges til en hel masse forskellig forskning og nogle ting har forbindelse til internettet, andre har ikke. Det kommer fuldstændig an på hvad man har bedt dem levere. Du kan købe en virtual private cloud hvor du får det, som du vil have det. Men et socialt medie har jo nok brug for mindst en frontend server, der "er på internettet". Ellers bliver det nok ikke særlig udbredt ...

0
          • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

@gispyskov @IO @maiathecyberwitch Computerome bruges til en hel masse forskellig forskning og nogle ting har forbindelse til internettet, andre har ikke. Det kommer fuldstændig an på hvad man har bedt dem levere. Du kan købe en virtual private cloud hvor du får det, som du vil have det. Men et socialt medie har jo nok brug for mindst en frontend server, der "er på internettet". Ellers bliver det nok ikke særlig udbredt ...

wrote sidst redigeret af

@hunspirillen @IO @maiathecyberwitch Ah ok, den den kunne jeg ikke lige læse mig frem til. Nakkehårene rejser sig bare lidt på mig når begreber som "supercomputer" bliver slynget rundt i en artikel 🙂

hunspirillen@helvede.netH 1 Reply Last reply
            0

@hunspirillen @IO @maiathecyberwitch Ah ok, den den kunne jeg ikke lige læse mig frem til. Nakkehårene rejser sig bare lidt på mig når begreber som "supercomputer" bliver slynget rundt i en artikel 🙂

hunspirillen@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@gispyskov @IO @maiathecyberwitch Der er ikke noget magisk ved supercomputere. Man tager en masse servere og kalder dem "nodes", en masse storage (datalagringsplads), måske noget GPU, forbinder det internt med noget hurtigt netværk og så er det slf hele software laget , og de bruger en masse strøm. Men det er bare compute clusters.

maiathecyberwitch@helvede.netM 1 Reply Last reply
              0
              • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

@gispyskov @IO @maiathecyberwitch Der er ikke noget magisk ved supercomputere. Man tager en masse servere og kalder dem "nodes", en masse storage (datalagringsplads), måske noget GPU, forbinder det internt med noget hurtigt netværk og så er det slf hele software laget , og de bruger en masse strøm. Men det er bare compute clusters.

maiathecyberwitch@helvede.netM This user is from outside of this forum
                maiathecyberwitch@helvede.netM This user is from outside of this forum
                maiathecyberwitch@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

@hunspirillen @gispyskov @IO men lyder sejere at kalde dem supercomputere når man taler med journalister og fonde…

io@helvede.netI 1 Reply Last reply
                0
                • maiathecyberwitch@helvede.netM maiathecyberwitch@helvede.net

@hunspirillen @gispyskov @IO men lyder sejere at kalde dem supercomputere når man taler med journalister og fonde…

io@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af

@maiathecyberwitch @hunspirillen @gispyskov haha ja det giver lige +5 til sejhed mod journalister

1 Reply Last reply
                  0
                  Svar
                  • Svar som emne
                  Login for at svare
                  • Ældste til nyeste
                  • Nyeste til ældste
                  • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.