Dagens opgave er at tage toget til Amsterdam.
-
Dagens opgave er at tage toget til Amsterdam. Om alt går vel er jeg fremme kl 20 med skift i Fredericia, Flensburg og Hannover (kryds fingre for mig!). Vi starter med togbus til Fredericia. #livetootsfratogrejsen
>jeg rejser på 1.kl. Min billet kostede €155 (ca 1200kr) og de €25 var opgradering fra 2. Ved at rejse på første håber jeg bla at hvis jeg bliver forsinket og skal med andre tog, så er der bedre plads til mig og min taske.
(Det mest kritiske er at toget fredericia-Flensburg ikke er forsinket. Jeg har kun 30 min til skift og Flensburg har kun få hurtigtog pr dag og så skal man over i regionaltog, hvorved alt går i stå. Men det tager vi som det kommer.) #livetootsfratogrejsen
-
Dagens opgave er at tage toget til Amsterdam. Om alt går vel er jeg fremme kl 20 med skift i Fredericia, Flensburg og Hannover (kryds fingre for mig!). Vi starter med togbus til Fredericia. #livetootsfratogrejsen
@Koefoed Fingrene er krydsede.
-
@Koefoed rigtig god tur, Lone. Håber, det kommer til at gå uden alt for mange forsinkelser oh problemer

-
>jeg rejser på 1.kl. Min billet kostede €155 (ca 1200kr) og de €25 var opgradering fra 2. Ved at rejse på første håber jeg bla at hvis jeg bliver forsinket og skal med andre tog, så er der bedre plads til mig og min taske.
(Det mest kritiske er at toget fredericia-Flensburg ikke er forsinket. Jeg har kun 30 min til skift og Flensburg har kun få hurtigtog pr dag og så skal man over i regionaltog, hvorved alt går i stå. Men det tager vi som det kommer.) #livetootsfratogrejsen
@Koefoed Rigtig god tur! Håber på rolig og behagelig transport uden afbrydelser

-
@Koefoed rigtig god rejse. Og tak fordi du tager toget.
-
>Indtil videre alt godt. Flensburg til tiden, jeg har fundet mit sæde, og om lidt skrider vi til Hannover, og jeg får 3t sammenhængende tid til at forberede færdig ift hvad jeg rejser til Holland for: spørgsmål til et phdforsvar. #livetootsfratogrejsen
-
F folfdk@helvede.net shared this topic
-
@Koefoed
Gælder billetten egentlig til transport lokalt i Aarhus hen til stationen?Jeg håber du får en god tur, og det bliver en god oplevelse med PhD forsvaret, der bliver sikkert også tid til at snakke med de andre forskere dernede og styrke det internationale samarbejde?
-
@Koefoed Fingrene er krydsede.
@canzonett @Koefoed Der er altså lidt trist, at man skal sidde med krydsede fingre, fordi man er urolig for, om man kommer frem til tiden, når man rejser med offentlig transport.
-
@Koefoed
Gælder billetten egentlig til transport lokalt i Aarhus hen til stationen?Jeg håber du får en god tur, og det bliver en god oplevelse med PhD forsvaret, der bliver sikkert også tid til at snakke med de andre forskere dernede og styrke det internationale samarbejde?
@folfdk jeg bor 3 min fra Århus banegård så det ved jeg ikke.

Ift internationale relationer: Ja, jeg tager afsted i dag for at kunne snakke med folk i morgen. Forsvar er tirsdag (og her er der mindst tre ‘lokale’ forskere og vi er tre internationale, som mødes mandag aften). Onsdag rejser jeg videre.
Phdforsvar er som regel en anledning til at få snakket med hinanden på tværs af institutioner osv—og det er jo vigtigt. Rejste man kun for de to timer kunne man lige så godt være online. -
@canzonett @Koefoed Der er altså lidt trist, at man skal sidde med krydsede fingre, fordi man er urolig for, om man kommer frem til tiden, når man rejser med offentlig transport.
@henrikmillinge ja helt enig, det ville være fedt med mere tiltro og bedre historik, men det er også en vanskelig logistik, når man skifter tre gange—med fly ville jeg fx aldrig satse på kun en time til skift.
Heldigvis går det indtil videre efter planen.
@canzonett -
@folfdk jeg bor 3 min fra Århus banegård så det ved jeg ikke.

Ift internationale relationer: Ja, jeg tager afsted i dag for at kunne snakke med folk i morgen. Forsvar er tirsdag (og her er der mindst tre ‘lokale’ forskere og vi er tre internationale, som mødes mandag aften). Onsdag rejser jeg videre.
Phdforsvar er som regel en anledning til at få snakket med hinanden på tværs af institutioner osv—og det er jo vigtigt. Rejste man kun for de to timer kunne man lige så godt være online.@Koefoed
Det var tæt på! Ja, så sparer du jo altid transporten til og fra banegården
Det lyder som et par dejlig produktive dage, god fornøjelse!
-
@Koefoed
Det var tæt på! Ja, så sparer du jo altid transporten til og fra banegården
Det lyder som et par dejlig produktive dage, god fornøjelse!
@folfdk tak for det.
-
>Indtil videre alt godt. Flensburg til tiden, jeg har fundet mit sæde, og om lidt skrider vi til Hannover, og jeg får 3t sammenhængende tid til at forberede færdig ift hvad jeg rejser til Holland for: spørgsmål til et phdforsvar. #livetootsfratogrejsen
>første klare højdepunkt (på flere måder): broen over Kielerkanalen.
#livetootsfratogrejsen -
#livetootsfratogrejsen@Koefoed Rendsburger Hochbrücke. Den havde jeg glemt alt om. Den har en hængefærge nedenunder, hvor man kan krydse Nord-Ostsee-Kanal.
Det er vist på tide med en tur til Kiel snart
God tur til A'dam.
-
@Koefoed Rendsburger Hochbrücke. Den havde jeg glemt alt om. Den har en hængefærge nedenunder, hvor man kan krydse Nord-Ostsee-Kanal.
Det er vist på tide med en tur til Kiel snart
God tur til A'dam.
@svabonius jeg elsker den bro. Og den opleves perfekt fra et tog der cirkler rundt om byen.
-
@svabonius jeg elsker den bro. Og den opleves perfekt fra et tog der cirkler rundt om byen.
@Koefoed det tror jeg gerne. Jeg har ikke været den vej forbi med tog siden jeg tog på "nu er jeg endelig færdig med skolen rejse" til Rom tilbage i 1985. Og jeg vil ikke påstå, at jeg lagde mærke til den dengang
Men har set den nogen gange nedenfra og prøvet hængefærgen.
-
#livetootsfratogrejsen>Hamborg så ret frossen ud men jeg sad jo fint i mit sæde mens vi kørte igennem og videre sydpå, hvor farten endelig kan sættes op til 200 km/t (i Nordtyskland kan man max køre ca 130). Vi er 20 min forsinket men mit næste tog er vist tilsvarende forsinket, så mon ikke det går.
Tjeneren fra BordBistro har været forbi for at høre om jeg mangler kaffe. Nej tak, men tak for at spørge. Ægte kaffemennesker! #livetootsfratogrejsen -
>Hamborg så ret frossen ud men jeg sad jo fint i mit sæde mens vi kørte igennem og videre sydpå, hvor farten endelig kan sættes op til 200 km/t (i Nordtyskland kan man max køre ca 130). Vi er 20 min forsinket men mit næste tog er vist tilsvarende forsinket, så mon ikke det går.
Tjeneren fra BordBistro har været forbi for at høre om jeg mangler kaffe. Nej tak, men tak for at spørge. Ægte kaffemennesker! #livetootsfratogrejsen>manden over for mig får serveret to pølser og en øl. Det er altså også en togklassikker! #livetootsfratogrejsen
-
>manden over for mig får serveret to pølser og en øl. Det er altså også en togklassikker! #livetootsfratogrejsen
@Koefoed Det kan man gøre både på ud- og hjemrejsen. Én gang som velkomst til Tyskland, og igen som velkomst til Danmark. Forskellige øl, forskellige pølser, bevares

-
@Koefoed Det kan man gøre både på ud- og hjemrejsen. Én gang som velkomst til Tyskland, og igen som velkomst til Danmark. Forskellige øl, forskellige pølser, bevares

@fanden gid de danske tog stadig serverede øl og pølser. Men du har helt ret i at begge lande kan claime det som en slags velkomstret