Redde/forbedre Android telefoner ved installation af LineageOS
-
Der ligger en masse smartphones i alles skuffer som egentlig er fine nok, men som takket være indbygget forældelse (‘planned obsolescence’) fra fabrikantens side ikke kan opdateres længere.
En privatlivsorienteret version af Android ved navn LineageOS burde kunne råde bod på dette, og jeg kunne godt tænke mig at være istand til at bringe ældre sadphones til live igen. Særligt hvis det kan ske ved installation af en ikke-privatlivsinvaderende version af Android uden google apps.
I mit første forsøg med en Samsung A42 er det lykkedes mig at installere et særligt recovery/boot program ved navn TWRP, men jeg kan af forskellige superspecifikke årsager ikke komme videre med installationen af LineageOS. Er der nogen derude med forstand på custom ROMs til Android der ville kunne hjælpe mig videre?
Prøver at følge denne guide: https://xdaforums.com/t/rom-12l-unofficial-a42xq-lineageos-19-1-stable.4470693/
På et psykologisk plan er min udfordring at jeg ikke er 100% hjemme i terminologierne så når jeg når ind i fjerde niveau af underguides til hovedguides taber jeg tråden.
Jeg gir en svampepizza fra Leifs i familiestørrelse hvis nogen har lyst til at mødes med mig og min smadrede gamle Android sadphone. Forventer ikke resultater, men måske blot at blive klogere inden jeg evt. giver op. Bor i København.
-
O olepoulsen@friendica.dk shared this topic
-
Jeg tænker også at arbejde i det - jeg ville kigge på /e/OS, men samme resultat - for eksempel ved Slow Tech Fyraften den 16. juli.
-
Jeg tænker også at arbejde i det - jeg ville kigge på /e/OS, men samme resultat - for eksempel ved Slow Tech Fyraften den 16. juli.