Alternativer til Google drive?
-
Uden www sorry!
BTW: Meget stabilt. Jeg har aldrig oplevet a den har været ned (og har brugt den næsten hver dag i 10 år)
-
@shifa jeg har nu kigget ind i det - jeg synes den bliver dyr nåpr man er oppe i den størrelse jeg er - jeg skal bruge 100 GB.
@YongSun Ok Helt sikkert. Det virker som om vi har foreskellige behov. Jeg bruger det mest til lette skrive filer.
Altså personligt bruger jeg indtil videre Proton Drive til at opbevare mine personlige dokumenter (500 GB +). Bruger hele suiten, selvom jeg er opmærskom på, de kritiker der er kommet for nyligt.
Det fungerer ret smooth...Jeg er dog nysgerrig om Next cloud, og tænker at kigge på det, når min abonnement udløber hos Proton.
-
Jeg er ret glad for nextcloud
Det bliver blandt andet hostet af data.coop
Jeg bruger mest nextcloud fordi det også har en kalender, men jeg har hørt fra mange at det skulle være et godt alternativ til google drive
-
Ok Nextcloud har klart en bedre uploadrate end cryptpad - har teste med samme mappe og nextcloud tog 3 min hvor cryptpad stadig uploader selvom den springer alle filer større end 25MB over.
Det er stadig lidt kvindder når flere skriver i samme dokument især på mobil - hvor dokumentet konstant zoomer ud.
Jeg tror valget bliver at jeg migrerer til next cloud privat men venter med mine organisationer. -
EDIT
Først full disclosure: Jeg er medlem af data.coop. Det er dog først nu jeg har prøvet at logge ind på vores Nextcloud. I kontrast til Hetzners produkt, har data.coop Nextcloud Office, samt en del andre plugins, installeret og klar til brug.
Jeg har en "Storage Share" hos tyske Hetzner, som er en personlig NextCloud instans de står for at vedligeholde og opdatere. Det bliver desværre ikke billigere end 40 kr. om måneden for den mindste pakke, men så inkluderer det også 1TB plads, daglige backups, ubegrænset trafik, og ubegrænset antal brugere.
Jeg har generelt ikke noget udestående vedrørende oppetid, stabilitet el. lignende, og jeg bruger også kalenderen i NextCloud.
OnlyOffice som et web plug-in til NextCloud er noget man har kunnet installere i noget tid, men Hetzner ser sig nødsaget nu her til at fjerne den mulighed, jævnfør status. Som statusen også nævner, er Nextcloud Office plug-inet (baseret på Collabora Office) desværre ikke et muligt alternativ, med mindre man har lyst til at self-hoste en Collabora server.
-
Jeg har brugt Syncthing i nogle år nu og det har erstattet de fleste behov jeg havde for en cloud eller drive. Er virkelig glad for det! Syncthing er et program der synkroniserer filer mellem min bærbar, mobil og iMac. Nogle arbejdsrelaterede filer synkroniserer også til min arbejdstelefon og min arbejdscomputer.
Det betyder jeg for det meste har de filer jeg har brug for indenfor rækkevidde. Kan varmt anbefale det fx til tekstdokumenter og billeder (virkelig dejligt at have alle fotos synkroniseret på tværs af devices)
Det er for det meste mindre filer. Større filer som det du søger @YongSun har jeg ikke nogen god erfaring med selv. Jeg tror jeg vil begynde at bruge Nextcloud over data.coop. Det er så vidt jeg forstår en af kerne-tjenesterne i kooperativet - at man kan opbevare sin egen data
-
Jeg leger med next cloud til mig selv på en svensk server. Det er umiddelbart lækkert - jeg skal teste overførsel af calender til nextcloud for mig selv og email til tunderbird - men overvejer at lade nextcloud håndtere emails også hvis synkroniseringen er bedre end thunderbirds.