Communities til at erstatte Facebook grupper?
-
Hvis man gerne vil erstatte en privat facebook gruppe med noget andet er der så et andet værktøj i fediverset der passer til dette?
Hvis jeg har forstået korrekt så er alt information på lemmy (feddit.dk) altid offentligt synligt.
-
Hvis man gerne vil erstatte en privat facebook gruppe med noget andet er der så et andet værktøj i fediverset der passer til dette?
Hvis jeg har forstået korrekt så er alt information på lemmy (feddit.dk) altid offentligt synligt.
Jeg har lige været med til at sætte en NodeBB-instans op, og der har vi fundet ud af at det er muligt at oprette grupper og dertil forum-kategorier som kun medlemmer af den gruppe kan tilgå. Jeg ved dog ikke om man kan gøre brugere på andre instanser/andre ActivityPub-servere medlemmer af lokale grupper.
-
S sam@social.data.coop shared this topic
-
S samsapti shared this topic
-
@ulriknyman@feddit.dk
Som jeg har forstået, er #friendica noget i den retning, men har ikke selv prøvet. Hvis du opretter en konto og afprøver det lidt, vil jeg meget gerne høre om dine erfaringer