Bedste alternativ til google maps
-
Jeg bruger det også, og er ret glad for det på computeren. På telefonen er det lidt mere bøvlet, synes jeg, fordi hvert landkort skal downloades og fylder på maskinen. Der så jeg at /e/OS havde noget der virkede ret godt på en vens telefon - man kunne oven i købet se og tage højde for bilkøer (noget vi havde god brug for på den tur vi var afsted på) - men jeg kan ikke huske hvad det hed.
-
Jeg bruger OSMAnd på telefonen - men er det den bedste på pc? Og er der andre jeg bør teste?
-
På telefonen er det lidt mere bøvlet, synes jeg, fordi hvert landkort skal downloades og fylder på maskinen
Jeg forstår godt ubekvemmeligheden i det, men jeg synes faktisk det er en lækker feature, især når jeg er ude at rejse. Så skal jeg ikke bekymre om dårlig mobildækning.
Hvis du i OsmAnd åbner menuen, går ind i Configure Map og så Map Source, så kan du vælge "OsmAnd (online tiles)" som i stedet for at vise de downloadede kort, henter kortet online.
-
På telefonen er det lidt mere bøvlet, synes jeg, fordi hvert landkort skal downloades og fylder på maskinen
Jeg forstår godt ubekvemmeligheden i det, men jeg synes faktisk det er en lækker feature, især når jeg er ude at rejse. Så skal jeg ikke bekymre om dårlig mobildækning.
Hvis du i OsmAnd åbner menuen, går ind i Configure Map og så Map Source, så kan du vælge "OsmAnd (online tiles)" som i stedet for at vise de downloadede kort, henter kortet online.
@decibyte sagde i Bedste alternativ til google maps:
Sejt! Tak
Det vidste jeg ikke.
-
Hvis vi snakker telefon her, så vil jeg nok anbefale at starte med at prøve Organic Maps. Man kan også bruge Magic Earth, i hvert fald på telefoner med /e/os fra Murena.com. Osmand er fedt og har virkeligt mange features, i nogen sammenhænge måske FOR mange.
-
Ved i, om det er muligt at eksportere pinned steder på maps (fra Google Maps til Osma)? Lige nu bruger jeg stadig Ggl maps men vil gerne væk
@shifa hvis jeg i Organic Maps slår op:
Trykker jeg på del-knappen, eller den denne tekst:Hi,
I'm here now: Copenhagen Central Station. Click this link om://k4Opc95-Q2/Copenhagen_Central_Station or this one https://omaps.app/k4Opc95-Q2/Copenhagen_Central_Station to see the place on the map.
Thanks.