Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Proton snakker nu på Reddit om at lancere en europæisk krypteret Proton Chat som følge af #Chatcontrol.

Proton snakker nu på Reddit om at lancere en europæisk krypteret Proton Chat som følge af #Chatcontrol.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
chatcontroldanmarkskifter
41 Indlæg 12 Posters 5 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

@engedal @aphandersen Fun fact:
    Jeg har brugt Messenger med en bekendt, min bror og min ekskone. På grund af sidstnævnte har jeg haft den på min ekstratelefon, så jeg kunne tage stilling til hvad der måtte lande, når jeg har energi til det.
    Men for nylig loggede en opdatering mig af! Og jeg er faktisk ikke sikker på, hvilken emailadresse jeg bruger, og adgangskoden er længe glemt. Så nu er jeg i klemme, om jeg skal undersøge sagen - det kan jo nok lade sig gøre - eller bare slippe det.
    Mine børn vil gerne bruge Snapchat, men det her måske-forsvinder-beskeder-måske-ikke-nonsens må gerne gå væk.
    Jeg får INGEN af de mennesker over på en sundere platform.

sorenmriis@helvede.netS This user is from outside of this forum
    sorenmriis@helvede.netS This user is from outside of this forum
    sorenmriis@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

@mjj Men nogle gange må man så bare sige "send mig en SMS". Det kan man vel trods alt stadig tillade sig at sige, selvom det er gammeldags...

@engedal @aphandersen

engedal@mstdn.dkE aphandersen@andersen.oneA 2 Replies Last reply
    0
    • aphandersen@andersen.oneA aphandersen@andersen.one

@Crisper jeg prøver at være tilgængelig flere steder, det betyder det ikke gør så meget også at lægge mange tjenester samme sted fordi jeg altid har et alternativ klar

C This user is from outside of this forum
      C This user is from outside of this forum
      crisper@techhub.social
      wrote sidst redigeret af

@aphandersen en udemærket indstilling.
      Jeg prøver på at gøre det samme, så hvis en udbyder lukker eller ens konto bliver lukket har man en backup.

aphandersen@andersen.oneA 1 Reply Last reply
      0
      • sorenmriis@helvede.netS sorenmriis@helvede.net

@mjj Men nogle gange må man så bare sige "send mig en SMS". Det kan man vel trods alt stadig tillade sig at sige, selvom det er gammeldags...

@engedal @aphandersen

engedal@mstdn.dkE This user is from outside of this forum
        engedal@mstdn.dk
        wrote sidst redigeret af

@SorenMRiis @mjj @aphandersen

Ja som min kone sagde til genboen (da de arrangerede vejfest). Send lige en sms. Jeg er ikke på sociale medier.

Så man behøver ikke få flyttet folk. Hvis man ikke mener man kan.

1 Reply Last reply
        0
        • sorenmriis@helvede.netS sorenmriis@helvede.net

@engedal @aphandersen

aphandersen@andersen.oneA This user is from outside of this forum
          aphandersen@andersen.one
          wrote sidst redigeret af

@SorenMRiis @mjj @engedal kommer jo an på hvem man er, men jeg ville ikke tjekke SMS. Jeg bruger det kun til at modtage notifikationer og koder for forskellige ting, så det er en rodet indbakke, hvor jeg ikke ville opdage hvis der kom noget nyt. Jeg vil have noget via en krypteret beskedtjeneste, det er heller ikke det samme som SoMe. Men det kræver jo andre er med.

mjj@mstdn.dkM engedal@mstdn.dkE 2 Replies Last reply
          0
          • C crisper@techhub.social

@aphandersen en udemærket indstilling.
            Jeg prøver på at gøre det samme, så hvis en udbyder lukker eller ens konto bliver lukket har man en backup.

aphandersen@andersen.one
            wrote sidst redigeret af

@Crisper nemlig, det er lige nøjagtig hvad jeg gør

1 Reply Last reply
            0

@SorenMRiis @mjj @engedal kommer jo an på hvem man er, men jeg ville ikke tjekke SMS. Jeg bruger det kun til at modtage notifikationer og koder for forskellige ting, så det er en rodet indbakke, hvor jeg ikke ville opdage hvis der kom noget nyt. Jeg vil have noget via en krypteret beskedtjeneste, det er heller ikke det samme som SoMe. Men det kræver jo andre er med.

mjj@mstdn.dkM This user is from outside of this forum
              mjj@mstdn.dk
              wrote sidst redigeret af

@aphandersen @SorenMRiis @engedal Det er bare to forskellige verdener. Hvis man har en telefon med et telefonnummer, har man som udgangspunkt adgang til SMS. Så i min optik fint til det korte.
              Det andet er et spørgsmål om tjenester, man skal *melde sig til* - æg, man skal lægge i nogens kurv, medmindre man bruger noget fødereret/decentralt.
              Jeg har en vis tillid til Signal-folket, men selv hvis de har en krypteringsmodel, der forhindrer udlevering, så kan de Forenede Stater jo i hvert fald lukke for tjenesten. Jeg kan rigtigt godt lige Threema, men den er jo så også centraliseret (om end i Europa)
              Jeg kan ikke (okay, jeg er ikke villig til at) drive en Matrix-server selv. Jeg kunne jo checke ind hos Data.coop, for at pege på en gruppe, jeg har større tillid til, og så kunne det være løsningen. ->

mjj@mstdn.dkM 1 Reply Last reply
              0

@aphandersen @SorenMRiis @engedal Det er bare to forskellige verdener. Hvis man har en telefon med et telefonnummer, har man som udgangspunkt adgang til SMS. Så i min optik fint til det korte.
                Det andet er et spørgsmål om tjenester, man skal *melde sig til* - æg, man skal lægge i nogens kurv, medmindre man bruger noget fødereret/decentralt.
                Jeg har en vis tillid til Signal-folket, men selv hvis de har en krypteringsmodel, der forhindrer udlevering, så kan de Forenede Stater jo i hvert fald lukke for tjenesten. Jeg kan rigtigt godt lige Threema, men den er jo så også centraliseret (om end i Europa)
                Jeg kan ikke (okay, jeg er ikke villig til at) drive en Matrix-server selv. Jeg kunne jo checke ind hos Data.coop, for at pege på en gruppe, jeg har større tillid til, og så kunne det være løsningen. ->

mjj@mstdn.dk
                wrote sidst redigeret af

@aphandersen @SorenMRiis @engedal -> Der er flere værktøjer, der virker fint! SimpleX, Session og Delta er jo gode eksempler på noget, der bare er messaging apps - man kan ikke se på dem, at de skulle være noget særligt på sikkerhedsfronten, men de kører jo, og de har et sundere afsæt. Man skal bare være enige om, at de er det, man ønsker at bruge - og så er man ude i noget andet. Jeg er også positiv over Nextcloud Chat, hvis man har sit eget NC-setup.
                Er man to, er det til at nå frem til noget. I en gruppe lidt mere vanskeligt. Og som sagt, stadig noget, som folk skal melde sig til.

engedal@mstdn.dkE 1 Reply Last reply
                0

@aphandersen @SorenMRiis @engedal -> Der er flere værktøjer, der virker fint! SimpleX, Session og Delta er jo gode eksempler på noget, der bare er messaging apps - man kan ikke se på dem, at de skulle være noget særligt på sikkerhedsfronten, men de kører jo, og de har et sundere afsæt. Man skal bare være enige om, at de er det, man ønsker at bruge - og så er man ude i noget andet. Jeg er også positiv over Nextcloud Chat, hvis man har sit eget NC-setup.
                  Er man to, er det til at nå frem til noget. I en gruppe lidt mere vanskeligt. Og som sagt, stadig noget, som folk skal melde sig til.

engedal@mstdn.dk
                  wrote sidst redigeret af

@mjj @aphandersen @SorenMRiis

I vores familie (kone og børn) bruger vi Delta Chat.

Den udvidede familie med forældre, svigerforældre, fætre og kusiner bruger vi Signal.

Med nogle venner og nogle kammerater er det SMS.

Virker fint.

1 Reply Last reply
                  0

engedal@mstdn.dk
                    wrote sidst redigeret af

@aphandersen @SorenMRiis @mjj

Det er rigtigt.

For mig personligt er det ikke et argument med at jeg ikke tjekker sms eller det er rodet.

Første prioritet er ikke at bidrage og medvirker på de platforme som er ødelæggende for os helt almindelige mennesker som bare har et liv hvor man skal kommunikere med andre.

At jeg ikke kan få alle med tæller ikke i min bog og at det er mere bøvlet tæller heller ikke.

Men andre kan have det anderledes. I know.

1 Reply Last reply
                    0
                    • svuorela@helvede.netS svuorela@helvede.net

@aphandersen https://old.reddit.com/r/degoogle/comments/1tzbizh/proton_is_funding_the_french_far_right_on_youtube/

aphandersen@andersen.one
                      wrote sidst redigeret af

@svuorela har Proton ikke efterfølgende beklaget og sagt det var en fejl fordi de ikke havde lavet ordentlig baggrundstjek?

svuorela@helvede.netS 1 Reply Last reply
                      0

@svuorela har Proton ikke efterfølgende beklaget og sagt det var en fejl fordi de ikke havde lavet ordentlig baggrundstjek?

svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                        svuorela@helvede.net
                        wrote sidst redigeret af

@aphandersen de har lanceret en politiker-ikke-undskylding. 'Vi er kede af at blive opdaget'

aphandersen@andersen.oneA 1 Reply Last reply
                        0
                        • svuorela@helvede.netS svuorela@helvede.net

@aphandersen de har lanceret en politiker-ikke-undskylding. 'Vi er kede af at blive opdaget'

aphandersen@andersen.one
                          wrote sidst redigeret af

@svuorela tjah, det synes jeg er okay.

svuorela@helvede.netS 1 Reply Last reply
                          0

@svuorela tjah, det synes jeg er okay.

svuorela@helvede.net
                            wrote sidst redigeret af

@aphandersen hvis det var en enlig svale og en god straksundskyldning men det var 'fora i hård moderation', 'dårlig, sen undskyldning da folk omgik modereringen og det ikke kunne skjules' og selvfølgelig rosen af trump i '25 https://theintercept.com/2025/01/28/proton-mail-andy-yen-trump-republicans/

Der begynder desværre at være et mønster.

1 Reply Last reply
                            0
                            • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social shared this topic
                            Svar
                            • Svar som emne
                            Login for at svare
                            • Ældste til nyeste
                            • Nyeste til ældste
                            • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.