Tre danske sociale medier har set dagens lys.
-
Tre danske sociale medier har set dagens lys. Hvis du gerne vil have et alternativ til amerikanske sociale medier, så giv dem en chance og opret en profil. Her kan du læse lidt om forskellen mellem dem
https://it-blogger.dk/proev-de-danske-sociale-medier/ -
Tre danske sociale medier har set dagens lys. Hvis du gerne vil have et alternativ til amerikanske sociale medier, så giv dem en chance og opret en profil. Her kan du læse lidt om forskellen mellem dem
https://it-blogger.dk/proev-de-danske-sociale-medier/@aphandersen Fin opfordring! Der er over 700 brugere på Friendica.dk nu
.
Jeg kiggede lidt på socii.dk som jeg ikke havde hørt om før. Er du sikker på det har fremtiden for sig? Der er ret stille af 7000 brugere at være - det ligner lidt meningspunktet hvor der også er en lille gruppe personer som prøver det af, men ikke rigtig når længere end til at sige lidt hej. -
@aphandersen Fin opfordring! Der er over 700 brugere på Friendica.dk nu
.
Jeg kiggede lidt på socii.dk som jeg ikke havde hørt om før. Er du sikker på det har fremtiden for sig? Der er ret stille af 7000 brugere at være - det ligner lidt meningspunktet hvor der også er en lille gruppe personer som prøver det af, men ikke rigtig når længere end til at sige lidt hej.@jeppe tak det får jeg lige opdateret.
Det er jo altid med lidt usikkerhed, men har fulgt det lidt og der er faktisk noget aktivitet derinde. Det virker til at være der folk går hen når de synes fediverset er for kompliceret og ikke vil identificeres med mitid.
Det kunne være godt hvis også Friendica kom op på omkring 6000 brugere fra Danmark, det kunne måske også gøre aktiviteten større der
-
@jeppe tak det får jeg lige opdateret.
Det er jo altid med lidt usikkerhed, men har fulgt det lidt og der er faktisk noget aktivitet derinde. Det virker til at være der folk går hen når de synes fediverset er for kompliceret og ikke vil identificeres med mitid.
Det kunne være godt hvis også Friendica kom op på omkring 6000 brugere fra Danmark, det kunne måske også gøre aktiviteten større der
@aphandersen Ja, oplevelsen af aktivitet er meget forskellig alt efter hvor mange man følger (og hvor aktive de er). Min oplevelse på min mastodon-bruger @jeppe er at der er masser af liv og et utal af spændende samtaler og delinger af relevant indhold til videre læsning. Men hvis man ikke følger så mange, så vil man opleve at der er ret stille. Og derfor ville det være godt hvis nogen udviklede måder at få en livlig flod fra starten af. Og så ville det være skønt hvis vi kunne få grupper op at stå her på friendica.dk, så man kunne følge dem der var interessante. Men som nogen talte om forleden, så er det lidt teknisk besværligt med grupper her... håber nogen løser det
.
-
@aphandersen Ja, oplevelsen af aktivitet er meget forskellig alt efter hvor mange man følger (og hvor aktive de er). Min oplevelse på min mastodon-bruger @jeppe er at der er masser af liv og et utal af spændende samtaler og delinger af relevant indhold til videre læsning. Men hvis man ikke følger så mange, så vil man opleve at der er ret stille. Og derfor ville det være godt hvis nogen udviklede måder at få en livlig flod fra starten af. Og så ville det være skønt hvis vi kunne få grupper op at stå her på friendica.dk, så man kunne følge dem der var interessante. Men som nogen talte om forleden, så er det lidt teknisk besværligt med grupper her... håber nogen løser det
.@jeppe@friendica.dk @jeppe@uddannelse.social jeg tror man kunne lære lidt af Bluesky med startpakke. En anbefaling af en stor gruppe man kan følge, så der kommer aktivitet med det samme
-
@jeppe@friendica.dk @jeppe@uddannelse.social jeg tror man kunne lære lidt af Bluesky med startpakke. En anbefaling af en stor gruppe man kan følge, så der kommer aktivitet med det samme
@aphandersen @jeppe@friendica.dk Startpakker er faktisk lige på trapperne - de kommer i næste udgivelse og kommer til at hedde "collections" - vi må vel kalde dem "samlinger"? Der er i det hele taget mange gode planer: