Lisa van der Maat fra Journalisten har skrevet om vores og Zetlands projekter.
-
Lisa van der Maat fra Journalisten har skrevet om vores og Zetlands projekter. Lidt forskellige oplevelser, men fantastisk med erfaringen jo! Jeg tror, en af de ting, som har været centralt for mig, er, at have adgang til en meget støttende og hjælpsom it-afdeling, der var integreret i projektet fra start. Og så vil det være lettere, hvis hele organisationen skiftede samtidig #ingUdenBigTech https://journalisten.dk/kan-man-vaere-journalist-uden-amerikansk-tech-asta-og-louise-goer-forsoeget/
-
Lisa van der Maat fra Journalisten har skrevet om vores og Zetlands projekter. Lidt forskellige oplevelser, men fantastisk med erfaringen jo! Jeg tror, en af de ting, som har været centralt for mig, er, at have adgang til en meget støttende og hjælpsom it-afdeling, der var integreret i projektet fra start. Og så vil det være lettere, hvis hele organisationen skiftede samtidig #ingUdenBigTech https://journalisten.dk/kan-man-vaere-journalist-uden-amerikansk-tech-asta-og-louise-goer-forsoeget/
- men vel meget realistisk i forhold til, at der altid vil være nogen, der er klar til at lægge hovedet på blokken på, at firmaet kommer til at gå fallit, hvis lige netop deres dagligdag og brug af software ændres?
Jeg tror, at hvis man er rigtig, RIGTIG heldig, kan man overtale en afdeling ad gangen til at skifte, og først, hvis man har en dokumenteret vej til at gøre det med så lidt problemer som muligt.
Alternativt sætter man 10 medarbejdere på opgaven, og når man har fundet alle de betydende problemer og løst dem, trækker man chefkortet og giver ordren til et skift - enten af software eller arbejdsplads...
-
A anderslund@expressional.social shared this topic
M mjack@mastodon.bsd.cafe shared this topic
-
@LouiseOlifent og hvad de (journalister ) også lade AI rode rundt på deres "devices" så er det helt slut med deres troværdighed !? Eller hvordan....?
-
J jonassmith@theforkiverse.com shared this topic
-
@LouiseOlifent Det kunne være sjovt, hvis I havde gjort det sammen. Hvis I havde kalendersat events, snakket sammen, delt dokumenter.
Anyway, det var jo aldrig tænkt til andet end de individuelle forsøg, så I får de individuelle erfaringer som stående udenfor.
I sin tid var det sådan at være Linux-bruger og skulle tilgå sin netbank, NemID-login og så videre - for der var ikke taget højde i udviklingen for andre browsere end Internet Explorer og eventuelt Safari.
En del af de værktøjer, I har savnet, kan sagtens køres på en Linux-maskine. I tog jo så hele pakken på en gang, og det er voldsomt. Mange, som har overvejet et skifte, ville formentligt have vendt det ryggen, hvis jeg ikke havde kunnet bekræfte, at de kunne få deres Gmail med, for eksempel.
I jeres redaktioner har Inogle veletablerede setups. Det er naturligt, at man ikke bare siger "Fuck it, vi starter forfra", men snarere trinvist. Hvis man skulle etablere et nyt intranet, var der en bid; CMS det samme. Mailudbyder, osv. -
J jeppe@uddannelse.social shared this topic
S suneauken@mastodon.world shared this topic