"»Intet realistisk alternativ«: Dansk topchef advarer mod haste-exit fra Microsoft og co"
-
wrote for 29 dage siden sidst redigeret af
"»Intet realistisk alternativ«: Dansk topchef advarer mod haste-exit fra Microsoft og co"
"Ifølge Thomas Jul betyder det, at danske organisationer ikke skal gå i panik og skifte væk fra US tech med hovedet under armen, uden at overveje, om man kan fungere uden den stabile it-sikkerhed" hos amerikanske virksomheder.
Ja, så er vi i gang med den uspecifikke advarsel. Svaret er at it-leverandører og -chefer HAR handlet med hovedet under armen. Få det sat på halsen igen!
-
"Ifølge Thomas Jul betyder det, at danske organisationer ikke skal gå i panik og skifte væk fra US tech med hovedet under armen, uden at overveje, om man kan fungere uden den stabile it-sikkerhed" hos amerikanske virksomheder.
Ja, så er vi i gang med den uspecifikke advarsel. Svaret er at it-leverandører og -chefer HAR handlet med hovedet under armen. Få det sat på halsen igen!
wrote for 29 dage siden sidst redigeret af@jeppe Præcist. Vi kommer til at høre mange advarsler fra folk, som direkte eller indirekte lever af amerikanske IT-løsninger.
Men naturligvis er det ikke noget, der kan løses fra den ene dag til den anden. Når det er sagt, skal det tilføjes, at langt de fleste arbejdspladser faktisk kunne migrere til Opensource i påskeferien uden større problemer.
Men vi må ikke glemme, at der er kritiske funktioner, hvor der helt reelt skal udvikles nye løsninger.
Sæt i gang.
-
-
wrote for 29 dage siden sidst redigeret af@jeppe Jeg har efter seneste tids øjenåbner og begivenheder taget konsekvensen og frigjort mig for den nærmest medfødte følelse af sikkerhed i amerikansk it...man er jo opvokset med at alle andre er nogle skurke og microsoft,google,apple.. det kan man stole på. Nu bruger jeg linux og proton mail samt mastodon i stedet for gmail,outlook mail og facebook...aldrig før har min it hverdag været så fredelig. Det hele er en falsk sikkerhed og vi SKAL simpelhen til at klare os selv også på det område
-
wrote for 29 dage siden sidst redigeret af@jeppe Jeg er ikke uenig og fransk regering sender et godt budskab - Dog skal vi huske på, at der er stor forskel på exit som privat og som firma/stat - der er lidt flere brikker i spil..
-
@jeppe Jeg har efter seneste tids øjenåbner og begivenheder taget konsekvensen og frigjort mig for den nærmest medfødte følelse af sikkerhed i amerikansk it...man er jo opvokset med at alle andre er nogle skurke og microsoft,google,apple.. det kan man stole på. Nu bruger jeg linux og proton mail samt mastodon i stedet for gmail,outlook mail og facebook...aldrig før har min it hverdag været så fredelig. Det hele er en falsk sikkerhed og vi SKAL simpelhen til at klare os selv også på det område
wrote for 29 dage siden sidst redigeret af@Mv1926 virkelig skønt at høre! Ja, de frie produkter er så meget bedre. De forsøger ikke at narre dig til at trykke på ting du ikke ville, for at få dig til lige at installere en app som giver penge i lommen til x-techgigant...
-
@jeppe Jeg er ikke uenig og fransk regering sender et godt budskab - Dog skal vi huske på, at der er stor forskel på exit som privat og som firma/stat - der er lidt flere brikker i spil..
wrote for 29 dage siden sidst redigeret af@mrbase ja, selvfølgelig er det det. Og de danske it-chefer har lagt alle brikker så vi nu sidder i Microsofts og Googles sakse. Nu skal disse chefer til at lære, og det skal gå stærkt, og de skal styre alle deres undskyldninger for at slippe.
-
wrote for 29 dage siden sidst redigeret af@jeppe Akkeja akkeja - den berømte ufejlbarlige, sikre proprietære software, der bla. har bevist sit værd d.19. Juli 2024 da det lossede til den internationale infrastruktur og fik *tjekker noter* ~8,5 millioner systemer til at synkronvælte.
-
@jeppe Akkeja akkeja - den berømte ufejlbarlige, sikre proprietære software, der bla. har bevist sit værd d.19. Juli 2024 da det lossede til den internationale infrastruktur og fik *tjekker noter* ~8,5 millioner systemer til at synkronvælte.
wrote for 29 dage siden sidst redigeret af -
wrote for 29 dage siden sidst redigeret af
-
wrote for 28 dage siden sidst redigeret af@jeppe KMD's jobopslag handler om Azure, .NET og SAP. Det er ret tydeligt hvorfor Jul ikke vil have forandringer.