Yasss!
-
@asbjornn jeg har været i gang med det samme. Problemet er tilsyneladende at mobile pay insisterer på af bruge den indbyggede browser app "browser", selvom jeg har sat en anden default. Har bekræftet at mitid virker i Firefox men ikke i " browser"
@jpkolsen Jeg har det problem med Min strøm. Og ikke med Mobilepay eller Min el.
Har du prøvet mit.dk, min sundhed, eboks eller lignende apps?
-
@jpkolsen Jeg har det problem med Min strøm. Og ikke med Mobilepay eller Min el.
Har du prøvet mit.dk, min sundhed, eboks eller lignende apps?
@asbjornn eboks bruger mibn default. Hvor er det dog mærkeligt!
-
@asbjornn eboks bruger mibn default. Hvor er det dog mærkeligt!
@jpkolsen @asbjornn Jeg har også en fairphone og præcis det samme problem m mobilepay.
I en periode har jeg skullet installere og af-installere ret tit. Hver gang ind og manuelt vælge en anden browser (vivaldi i mit tilfælde) i mitId fasen. Den er helt ligeglad med hvad jeg har sat default (vivaldi)
-
@jpkolsen @asbjornn Jeg har også en fairphone og præcis det samme problem m mobilepay.
I en periode har jeg skullet installere og af-installere ret tit. Hver gang ind og manuelt vælge en anden browser (vivaldi i mit tilfælde) i mitId fasen. Den er helt ligeglad med hvad jeg har sat default (vivaldi)
-
@asbjornn @jpkolsen ja. Der har været nogle muligheder i øverste højre hjørne. Bl.a. open in "anden browser“.
Og mitID vil simpelthen ikke lege pænt med mobilepay ellers. Jeg kan somregel faktisk komme igennem mitId delen men så kommer den her 'noget gik galt' når man efterfølgende vil åbne mobilepay.
Jeg ved ikke om den indbyggede browser sladrer til mobilepay om at jeg ikke har standard google OS (jeg har Murena). Det er et gæt.. Ved der er (var?) noget google play check inde i mobilepay 🤬
-
@asbjornn @jpkolsen ja. Der har været nogle muligheder i øverste højre hjørne. Bl.a. open in "anden browser“.
Og mitID vil simpelthen ikke lege pænt med mobilepay ellers. Jeg kan somregel faktisk komme igennem mitId delen men så kommer den her 'noget gik galt' når man efterfølgende vil åbne mobilepay.
Jeg ved ikke om den indbyggede browser sladrer til mobilepay om at jeg ikke har standard google OS (jeg har Murena). Det er et gæt.. Ved der er (var?) noget google play check inde i mobilepay 🤬
-
@jpkolsen @BogWitch
Jeg geninstallerede mobilepay. Jeg fandt også den indstilling. Godt at vide, at det kan være en løsning.Jeg så også noget andet. Hos mig ville den bruge Brave, som ikke er standardbrowser. Men det var den nok, da jeg første gang installerede mobilepay. Dat kunne være, at der gemmes nogle config-filer selvom du afinstallerer og geninstalerer, som husker dit oprindelige valg af browser.
Måske løsningen for en nemmere process i fremtiden er at få fjernet alt om en app, så vælge standardbrowser og så installere og logge ind?
-
@jpkolsen @BogWitch
Jeg geninstallerede mobilepay. Jeg fandt også den indstilling. Godt at vide, at det kan være en løsning.Jeg så også noget andet. Hos mig ville den bruge Brave, som ikke er standardbrowser. Men det var den nok, da jeg første gang installerede mobilepay. Dat kunne være, at der gemmes nogle config-filer selvom du afinstallerer og geninstalerer, som husker dit oprindelige valg af browser.
Måske løsningen for en nemmere process i fremtiden er at få fjernet alt om en app, så vælge standardbrowser og så installere og logge ind?
-
-
@BogWitch @jpkolsen
Jeg har rodet lidt videre. Det lader til, at mobilepay vælger browser efter en liste sorteret alfabetisk. I hvert fald insisterede min på at vælge Brave ind til jeg afinstallerede den, så valgte mobilepay duckduckgo.Så måske kan det være en mulighed, at installere Brave, bare for at processen med mobilepay skal være mere flydende.
-
@BogWitch @jpkolsen
Jeg har rodet lidt videre. Det lader til, at mobilepay vælger browser efter en liste sorteret alfabetisk. I hvert fald insisterede min på at vælge Brave ind til jeg afinstallerede den, så valgte mobilepay duckduckgo.Så måske kan det være en mulighed, at installere Brave, bare for at processen med mobilepay skal være mere flydende.
-
-
@asbjornn Nu har jeg kørt med e/OS/ i lidt tid og mobilepay driller stadig. Den virker når den er ny-installeret, men efter lidt tid får jeg lang fejlmeddelselse inkl. "it's also possible that your phone has been modified". Det virker at geninstallere. Var det noget lignende du oplevede tidligere @BogWitch?
-
@asbjornn Nu har jeg kørt med e/OS/ i lidt tid og mobilepay driller stadig. Den virker når den er ny-installeret, men efter lidt tid får jeg lang fejlmeddelselse inkl. "it's also possible that your phone has been modified". Det virker at geninstallere. Var det noget lignende du oplevede tidligere @BogWitch?
-
-
@asbjornn Nu har jeg kørt med e/OS/ i lidt tid og mobilepay driller stadig. Den virker når den er ny-installeret, men efter lidt tid får jeg lang fejlmeddelselse inkl. "it's also possible that your phone has been modified". Det virker at geninstallere. Var det noget lignende du oplevede tidligere @BogWitch?
-
-
@asbjornn Nu har jeg kørt med e/OS/ i lidt tid og mobilepay driller stadig. Den virker når den er ny-installeret, men efter lidt tid får jeg lang fejlmeddelselse inkl. "it's also possible that your phone has been modified". Det virker at geninstallere. Var det noget lignende du oplevede tidligere @BogWitch?
-
-
Det er et forsøg værd. Jeg synes det var lidt et blandet billede på tråden om det havde virket med opdateringer.
Jeg har accepteret at hvis jeg vil leve med den fairphone er der nogle gange updates som gør alting mere besværligt for mig, og andre gange nogle der retter op igen. Jeg synes overordnet det går i den rigtige vej. Men det kræver altså jævnligt lidt ekstra arbejde at være anti-establishment på mobilen


