Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Yasss!

Yasss!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
fairphoneeos
31 Indlæg 5 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • bogwitch@social.data.coopB bogwitch@social.data.coop

    @jpkolsen @asbjornn Jeg har også en fairphone og præcis det samme problem m mobilepay.
    I en periode har jeg skullet installere og af-installere ret tit. Hver gang ind og manuelt vælge en anden browser (vivaldi i mit tilfælde) i mitId fasen. Den er helt ligeglad med hvad jeg har sat default (vivaldi) 🤔

    asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
    asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
    asbjornn@expressional.social
    wrote on sidst redigeret af
    #14

    @BogWitch Kan du selv vælge browser undervejs i processen? Den mulighed har jeg ikke set.
    Jeg har også skullet geninstallere mobilepay, men det har altid virket med mitid login uden problemer.
    @jpkolsen

    bogwitch@social.data.coopB 1 Reply Last reply
    0
    • asbjornn@expressional.socialA asbjornn@expressional.social

      @BogWitch Kan du selv vælge browser undervejs i processen? Den mulighed har jeg ikke set.
      Jeg har også skullet geninstallere mobilepay, men det har altid virket med mitid login uden problemer.
      @jpkolsen

      bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
      bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
      bogwitch@social.data.coop
      wrote on sidst redigeret af
      #15

      @asbjornn @jpkolsen ja. Der har været nogle muligheder i øverste højre hjørne. Bl.a. open in "anden browser“.

      Og mitID vil simpelthen ikke lege pænt med mobilepay ellers. Jeg kan somregel faktisk komme igennem mitId delen men så kommer den her 'noget gik galt' når man efterfølgende vil åbne mobilepay.

      Jeg ved ikke om den indbyggede browser sladrer til mobilepay om at jeg ikke har standard google OS (jeg har Murena). Det er et gæt.. Ved der er (var?) noget google play check inde i mobilepay 🤬

      jpkolsen@social.data.coopJ 1 Reply Last reply
      0
      • bogwitch@social.data.coopB bogwitch@social.data.coop

        @asbjornn @jpkolsen ja. Der har været nogle muligheder i øverste højre hjørne. Bl.a. open in "anden browser“.

        Og mitID vil simpelthen ikke lege pænt med mobilepay ellers. Jeg kan somregel faktisk komme igennem mitId delen men så kommer den her 'noget gik galt' når man efterfølgende vil åbne mobilepay.

        Jeg ved ikke om den indbyggede browser sladrer til mobilepay om at jeg ikke har standard google OS (jeg har Murena). Det er et gæt.. Ved der er (var?) noget google play check inde i mobilepay 🤬

        jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
        jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
        jpkolsen@social.data.coop
        wrote on sidst redigeret af
        #16

        @BogWitch @asbjornn perfekt, tak!! Menuen i øverste højre hjørne har en "open in <default browser>" knap og nu virker det!

        asbjornn@expressional.socialA bogwitch@social.data.coopB 2 Replies Last reply
        0
        • jpkolsen@social.data.coopJ jpkolsen@social.data.coop

          @BogWitch @asbjornn perfekt, tak!! Menuen i øverste højre hjørne har en "open in <default browser>" knap og nu virker det!

          asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
          asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
          asbjornn@expressional.social
          wrote on sidst redigeret af
          #17

          @jpkolsen @BogWitch
          Jeg geninstallerede mobilepay. Jeg fandt også den indstilling. Godt at vide, at det kan være en løsning.

          Jeg så også noget andet. Hos mig ville den bruge Brave, som ikke er standardbrowser. Men det var den nok, da jeg første gang installerede mobilepay. Dat kunne være, at der gemmes nogle config-filer selvom du afinstallerer og geninstalerer, som husker dit oprindelige valg af browser.

          Måske løsningen for en nemmere process i fremtiden er at få fjernet alt om en app, så vælge standardbrowser og så installere og logge ind?

          jpkolsen@social.data.coopJ 1 Reply Last reply
          0
          • asbjornn@expressional.socialA asbjornn@expressional.social

            @jpkolsen @BogWitch
            Jeg geninstallerede mobilepay. Jeg fandt også den indstilling. Godt at vide, at det kan være en løsning.

            Jeg så også noget andet. Hos mig ville den bruge Brave, som ikke er standardbrowser. Men det var den nok, da jeg første gang installerede mobilepay. Dat kunne være, at der gemmes nogle config-filer selvom du afinstallerer og geninstalerer, som husker dit oprindelige valg af browser.

            Måske løsningen for en nemmere process i fremtiden er at få fjernet alt om en app, så vælge standardbrowser og så installere og logge ind?

            jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
            jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
            jpkolsen@social.data.coop
            wrote on sidst redigeret af
            #18

            @asbjornn @BogWitch jeg tænkte faktisk det samme. Jeg vidste at mobile pay kunne være udfordrende så det var den allerførste app jeg installerede - før jeg havde sat en ny default browser. Men jeg ved ikke hvor den slags info er gemt og hvordan man sletter det

            1 Reply Last reply
            0
            • jpkolsen@social.data.coopJ jpkolsen@social.data.coop

              @BogWitch @asbjornn perfekt, tak!! Menuen i øverste højre hjørne har en "open in <default browser>" knap og nu virker det!

              bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
              bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
              bogwitch@social.data.coop
              wrote on sidst redigeret af
              #19

              @jpkolsen @asbjornn fedt! Det er altid nice når man lige finder den løsning der skal til for at snyde systemet 😸

              (Og det burde virkelig ikke være nødvendigt. Indsæt grumbles om big tech)

              asbjornn@expressional.socialA 1 Reply Last reply
              0
              • bogwitch@social.data.coopB bogwitch@social.data.coop

                @jpkolsen @asbjornn fedt! Det er altid nice når man lige finder den løsning der skal til for at snyde systemet 😸

                (Og det burde virkelig ikke være nødvendigt. Indsæt grumbles om big tech)

                asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
                asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
                asbjornn@expressional.social
                wrote on sidst redigeret af
                #20

                @BogWitch @jpkolsen
                Jeg har rodet lidt videre. Det lader til, at mobilepay vælger browser efter en liste sorteret alfabetisk. I hvert fald insisterede min på at vælge Brave ind til jeg afinstallerede den, så valgte mobilepay duckduckgo.

                Så måske kan det være en mulighed, at installere Brave, bare for at processen med mobilepay skal være mere flydende.

                jpkolsen@social.data.coopJ 1 Reply Last reply
                0
                • asbjornn@expressional.socialA asbjornn@expressional.social

                  @BogWitch @jpkolsen
                  Jeg har rodet lidt videre. Det lader til, at mobilepay vælger browser efter en liste sorteret alfabetisk. I hvert fald insisterede min på at vælge Brave ind til jeg afinstallerede den, så valgte mobilepay duckduckgo.

                  Så måske kan det være en mulighed, at installere Brave, bare for at processen med mobilepay skal være mere flydende.

                  jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                  jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                  jpkolsen@social.data.coop
                  wrote on sidst redigeret af
                  #21

                  @asbjornn @BogWitch OK, fed logik. Mind mig om at udvikle en browser der hedder "_browser"

                  jpkolsen@social.data.coopJ 1 Reply Last reply
                  0
                  • jpkolsen@social.data.coopJ jpkolsen@social.data.coop

                    @asbjornn @BogWitch OK, fed logik. Mind mig om at udvikle en browser der hedder "_browser"

                    jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                    jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                    jpkolsen@social.data.coop
                    wrote on sidst redigeret af
                    #22

                    @asbjornn @BogWitch det virker sgu! Tak for forslaget 🙂

                    jpkolsen@social.data.coopJ 1 Reply Last reply
                    0
                    • jpkolsen@social.data.coopJ jpkolsen@social.data.coop

                      @asbjornn @BogWitch det virker sgu! Tak for forslaget 🙂

                      jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                      jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                      jpkolsen@social.data.coop
                      wrote sidst redigeret af
                      #23

                      @asbjornn Nu har jeg kørt med e/OS/ i lidt tid og mobilepay driller stadig. Den virker når den er ny-installeret, men efter lidt tid får jeg lang fejlmeddelselse inkl. "it's also possible that your phone has been modified". Det virker at geninstallere. Var det noget lignende du oplevede tidligere @BogWitch?

                      asbjornn@expressional.socialA maltelau@expressional.socialM bogwitch@social.data.coopB 3 Replies Last reply
                      0
                      • jpkolsen@social.data.coopJ jpkolsen@social.data.coop

                        @asbjornn Nu har jeg kørt med e/OS/ i lidt tid og mobilepay driller stadig. Den virker når den er ny-installeret, men efter lidt tid får jeg lang fejlmeddelselse inkl. "it's also possible that your phone has been modified". Det virker at geninstallere. Var det noget lignende du oplevede tidligere @BogWitch?

                        asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
                        asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
                        asbjornn@expressional.social
                        wrote sidst redigeret af
                        #24

                        @jpkolsen Nu testede jeg lige, og det er lige den fejl jeg får nu. Det er ellers længe siden jeg har set den. Jeg opdaterede OS i går. Det kunne have noget med det at gøre.

                        @BogWitch

                        jpkolsen@social.data.coopJ 1 Reply Last reply
                        0
                        • asbjornn@expressional.socialA asbjornn@expressional.social

                          @jpkolsen Nu testede jeg lige, og det er lige den fejl jeg får nu. Det er ellers længe siden jeg har set den. Jeg opdaterede OS i går. Det kunne have noget med det at gøre.

                          @BogWitch

                          jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                          jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                          jpkolsen@social.data.coop
                          wrote sidst redigeret af
                          #25

                          @asbjornn @BogWitch Hmm, tak. Jeg har fået den et par gange og jeg tror ikke at jeg har opdateret imellem. Men måske husker jeg det bare ikke...

                          1 Reply Last reply
                          0
                          • jpkolsen@social.data.coopJ jpkolsen@social.data.coop

                            @asbjornn Nu har jeg kørt med e/OS/ i lidt tid og mobilepay driller stadig. Den virker når den er ny-installeret, men efter lidt tid får jeg lang fejlmeddelselse inkl. "it's also possible that your phone has been modified". Det virker at geninstallere. Var det noget lignende du oplevede tidligere @BogWitch?

                            maltelau@expressional.socialM This user is from outside of this forum
                            maltelau@expressional.socialM This user is from outside of this forum
                            maltelau@expressional.social
                            wrote sidst redigeret af
                            #26

                            @jpkolsen @asbjornn @BogWitch same, jeg kan også kun få mobilepay til at virke i kort tid efter reinstall på /e/OS

                            jpkolsen@social.data.coopJ 1 Reply Last reply
                            0
                            • maltelau@expressional.socialM maltelau@expressional.social

                              @jpkolsen @asbjornn @BogWitch same, jeg kan også kun få mobilepay til at virke i kort tid efter reinstall på /e/OS

                              jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                              jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                              jpkolsen@social.data.coop
                              wrote sidst redigeret af
                              #27

                              @maltelau @asbjornn @BogWitch øv. Men tak for at bekræfte at det ikke kun er mig!

                              1 Reply Last reply
                              0
                              • jpkolsen@social.data.coopJ jpkolsen@social.data.coop

                                @asbjornn Nu har jeg kørt med e/OS/ i lidt tid og mobilepay driller stadig. Den virker når den er ny-installeret, men efter lidt tid får jeg lang fejlmeddelselse inkl. "it's also possible that your phone has been modified". Det virker at geninstallere. Var det noget lignende du oplevede tidligere @BogWitch?

                                bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
                                bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
                                bogwitch@social.data.coop
                                wrote sidst redigeret af bogwitch@social.data.coop
                                #28

                                @jpkolsen @asbjornn Hej Johan. Ja - jeg havde præcis det problem i flere måneder af foråret. Men nogle opdateringer af e/OS i maj har fixet det. Sådan ser det ihvert fald ud.
                                Jeg kom på e/OS 4.0 i fredags og det fungerer stadig her

                                jpkolsen@social.data.coopJ 1 Reply Last reply
                                0
                                • bogwitch@social.data.coopB bogwitch@social.data.coop

                                  @jpkolsen @asbjornn Hej Johan. Ja - jeg havde præcis det problem i flere måneder af foråret. Men nogle opdateringer af e/OS i maj har fixet det. Sådan ser det ihvert fald ud.
                                  Jeg kom på e/OS 4.0 i fredags og det fungerer stadig her

                                  jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                                  jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                                  jpkolsen@social.data.coop
                                  wrote sidst redigeret af
                                  #29

                                  @BogWitch @asbjornn tak for svar! Jeg er på 3.7.3 og har stadig problemet. Jeg må prøve at opdatere i aften

                                  bogwitch@social.data.coopB 1 Reply Last reply
                                  0
                                  • jpkolsen@social.data.coopJ jpkolsen@social.data.coop

                                    @BogWitch @asbjornn tak for svar! Jeg er på 3.7.3 og har stadig problemet. Jeg må prøve at opdatere i aften

                                    bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
                                    bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
                                    bogwitch@social.data.coop
                                    wrote sidst redigeret af
                                    #30

                                    @jpkolsen @asbjornn

                                    Det er et forsøg værd. Jeg synes det var lidt et blandet billede på tråden om det havde virket med opdateringer.

                                    Jeg har accepteret at hvis jeg vil leve med den fairphone er der nogle gange updates som gør alting mere besværligt for mig, og andre gange nogle der retter op igen. Jeg synes overordnet det går i den rigtige vej. Men det kræver altså jævnligt lidt ekstra arbejde at være anti-establishment på mobilen 😅

                                    jpkolsen@social.data.coopJ 1 Reply Last reply
                                    0
                                    • bogwitch@social.data.coopB bogwitch@social.data.coop

                                      @jpkolsen @asbjornn

                                      Det er et forsøg værd. Jeg synes det var lidt et blandet billede på tråden om det havde virket med opdateringer.

                                      Jeg har accepteret at hvis jeg vil leve med den fairphone er der nogle gange updates som gør alting mere besværligt for mig, og andre gange nogle der retter op igen. Jeg synes overordnet det går i den rigtige vej. Men det kræver altså jævnligt lidt ekstra arbejde at være anti-establishment på mobilen 😅

                                      jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                                      jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                                      jpkolsen@social.data.coop
                                      wrote sidst redigeret af
                                      #31

                                      @BogWitch @asbjornn Det er nok bare sådan det er 🙂

                                      1 Reply Last reply
                                      0
                                      Svar
                                      • Svar som emne
                                      Login for at svare
                                      • Ældste til nyeste
                                      • Nyeste til ældste
                                      • Most Votes


                                      • Log ind

                                      • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                      • Login or register to search.
                                      Powered by NodeBB Contributors
                                      Graciously hosted by data.coop
                                      • First post
                                        Last post
                                      0
                                      • Hjem
                                      • Seneste
                                      • Etiketter
                                      • Populære
                                      • Verden
                                      • Bruger
                                      • Grupper