Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Blev der nogen sinde etableret nogle #dkfedi / #fedidk interesse grupper der ville stå for drift og/eller udbredelsen af fediverset?

Blev der nogen sinde etableret nogle #dkfedi / #fedidk interesse grupper der ville stå for drift og/eller udbredelsen af fediverset?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
dkfedifedidkdkpoldkmastodon
7 Indlæg 5 Posters 12 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • jippi@expressional.socialJ This user is from outside of this forum
    jippi@expressional.socialJ This user is from outside of this forum
    jippi@expressional.social
    wrote sidst redigeret af

Blev der nogen sinde etableret nogle #dkfedi / #fedidk interesse grupper der ville stå for drift og/eller udbredelsen af fediverset?

Var en masse snak om det for noget tid siden (1 år?) men synes ikke jeg kan finde noget ad det længere - måske er jeg blind

context: jeg overvejer om pixelfed.dk og/eller expressional.social ville få et bedre og mere aktivt liv hvis det var kørt af en passioneret gruppe / person på lang sigt

cc @simonjust @maiathecyberwitch @saustrup @jeppe

#dk #dkpol #dkmastodon #pixelfed #dkpixelfed

trine_dk@helvede.netT simonjust@mstdn.dkS 2 Replies Last reply
    0
    • jippi@expressional.socialJ jippi@expressional.social

Var en masse snak om det for noget tid siden (1 år?) men synes ikke jeg kan finde noget ad det længere - måske er jeg blind

context: jeg overvejer om pixelfed.dk og/eller expressional.social ville få et bedre og mere aktivt liv hvis det var kørt af en passioneret gruppe / person på lang sigt

trine_dk@helvede.netT This user is from outside of this forum
      trine_dk@helvede.netT This user is from outside of this forum
      trine_dk@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

@jippi @simonjust @maiathecyberwitch @saustrup @jeppe

@folkefoderation
      Folkeføderationen havde gang i noget på et tidspunkt, drevet af @katharsisdrill
      men der har vist været radiostilhed i nogen tid.

jippi@expressional.socialJ 1 Reply Last reply
      0
      • trine_dk@helvede.netT trine_dk@helvede.net

@jippi @simonjust @maiathecyberwitch @saustrup @jeppe

@folkefoderation
        Folkeføderationen havde gang i noget på et tidspunkt, drevet af @katharsisdrill
        men der har vist været radiostilhed i nogen tid.

jippi@expressional.social
        wrote sidst redigeret af

@Trine_DK @simonjust @maiathecyberwitch @saustrup @jeppe @folkefoderation @katharsisdrill oh ja, det er nok dem jeg tænkte på, men ikke kunne huske navnet - tak! 🙂

folkefoderation@expressional.socialF 1 Reply Last reply
        0

simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
          simonjust@mstdn.dk
          wrote sidst redigeret af simonjust@mstdn.dk

@jippi

Nu vi er ved det..😀 Mange er på cc og kigger måske med i tråden, så...

Jeg savner et centralt virtuelt mødested, hvor vi kan koordinere på tværs af fællesskabet og formulere nogle mål for, hvordan det danske community *kunne* se ud i fremtiden, for dem, der vil være med til at gro det.

Jeg skriver *kunne*, fordi instanserne naturligvis selv bestemmer, om de vil være med. Men for at vi ikke stagnerer som fællesskab, kunne det være godt at arbejde henimod noget: Hvordan får vi flere brugere? Hvad efterspørger de?

Arbejdet med det mål kunne f.eks være fint forankret i Folkeføderation med f.eks fediverset.dk/feddit.dk som "nyhedsbureau" for de tiltag, der foregår. Jeg opretter en Youtube-kanal for at forsøge at få pirket til nysgerrigheden udenfor fedi.

#dkfedi har en stærk synlighed online med 18 instanser, hvor de ældste har kørt i snart 4 år uafbrudt. Jeg synes det er skideflot gået, at lille DK kan mønstre så mange instanser, og det er noget, alle kan være stolte af 🤩🙏

holsta@mastodon.artH 1 Reply Last reply
          0
          • simonjust@mstdn.dkS simonjust@mstdn.dk

@jippi

Nu vi er ved det..😀 Mange er på cc og kigger måske med i tråden, så...

Jeg savner et centralt virtuelt mødested, hvor vi kan koordinere på tværs af fællesskabet og formulere nogle mål for, hvordan det danske community *kunne* se ud i fremtiden, for dem, der vil være med til at gro det.

Jeg skriver *kunne*, fordi instanserne naturligvis selv bestemmer, om de vil være med. Men for at vi ikke stagnerer som fællesskab, kunne det være godt at arbejde henimod noget: Hvordan får vi flere brugere? Hvad efterspørger de?

Arbejdet med det mål kunne f.eks være fint forankret i Folkeføderation med f.eks fediverset.dk/feddit.dk som "nyhedsbureau" for de tiltag, der foregår. Jeg opretter en Youtube-kanal for at forsøge at få pirket til nysgerrigheden udenfor fedi.

#dkfedi har en stærk synlighed online med 18 instanser, hvor de ældste har kørt i snart 4 år uafbrudt. Jeg synes det er skideflot gået, at lille DK kan mønstre så mange instanser, og det er noget, alle kan være stolte af 🤩🙏

holsta@mastodon.artH This user is from outside of this forum
            holsta@mastodon.artH This user is from outside of this forum
            holsta@mastodon.art
            wrote sidst redigeret af

@simonjust Hvorfor et centralt virtuelt mødested? Hvad kan vi ikke her på fedi som vi kan centralt?

simonjust@mstdn.dkS 1 Reply Last reply
            0
            • holsta@mastodon.artH holsta@mastodon.art

@simonjust Hvorfor et centralt virtuelt mødested? Hvad kan vi ikke her på fedi som vi kan centralt?

simonjust@mstdn.dk
              wrote sidst redigeret af

@holsta Fedi virker fint, det går bare stærkt indimellem og samtalerne forsvinder ret hurtigt på Mastodon.

Noget jeg til gengæld synes, der virkede rigtig godt var https://forum.fedi.dk (NodeBB) - selvom aktivitetsniveauet dalede, så findes trådene stadig derinde, og kan ses af alle.

1 Reply Last reply
              0

@Trine_DK @simonjust @maiathecyberwitch @saustrup @jeppe @folkefoderation @katharsisdrill oh ja, det er nok dem jeg tænkte på, men ikke kunne huske navnet - tak! 🙂

folkefoderation@expressional.socialF This user is from outside of this forum
                folkefoderation@expressional.socialF This user is from outside of this forum
                folkefoderation@expressional.social
                wrote sidst redigeret af

Hej @jippi

Ja, vi har desværre været forhindret i at få projektet ordenligt i luften af forskellige personlige årsager. Men vi har ikke givet op og vi prøver at starte diskussionerne op igen efter sommerferien. Håber du vil være med!

Vi har hidtil brugt Zulip, men debatten er hurtigt gået død der, fordi det kræver at folk husker at tjekke det. Så jeg tror vi holder det her på Fødiverset fremadrettet. Bare følg med på profilen her for nu 🙂

Hilsen @benjaminlj

@Trine_DK @simonjust @maiathecyberwitch @saustrup @jeppe @katharsisdrill

1 Reply Last reply
                0
                Svar
                • Svar som emne
                Login for at svare
                • Ældste til nyeste
                • Nyeste til ældste
                • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.