Mit køleskab (chokolade er bedst kold - I will die on this hill!) har næsten fuld favorit-chokoladebingo
-
@Camlarsch Marabou schweizernød er god
@MThaastrup Men du ved godt, du er et forkasteligt eksempel på den menneskelige race, hvis du køber noget fra Mondelez, ikke?
(REF: dit tidligere opslag om folk med standarder for, hvordan andre skulle opføre sig viz: klima og så videre...)
-
@MThaastrup Mine 3 favoritter:
1: Hvid Twix
2: Mint chokolade (after eight eller efterligninger er fint)
3: Ritter Sport med Pauline eller kiksCome at me!
@Strit Men det er jo GODE forslag. De billige After Eight-kopier holder også, enig.
-
@MThaastrup Men du ved godt, du er et forkasteligt eksempel på den menneskelige race, hvis du køber noget fra Mondelez, ikke?
(REF: dit tidligere opslag om folk med standarder for, hvordan andre skulle opføre sig viz: klima og så videre...)
@SorenMRiis @Camlarsch Og. Derfor har jeg den ikke p.t., ligesom jeg ikke har Pepsi, Coca Cola og ikke tager på McD.
Og andre skal bare gøre, hvad de synes. Jeg har så valgt dette fra - men røg i Netflix i går for Michelles skyld.
Gynger og karruseller (det udtryk skulle jeg i øvrigt forklare for min norske ven for nogle uger siden - så jeg måtte starte tilbage ved revyvisen
)
-
@SorenMRiis @Camlarsch Og. Derfor har jeg den ikke p.t., ligesom jeg ikke har Pepsi, Coca Cola og ikke tager på McD.
Og andre skal bare gøre, hvad de synes. Jeg har så valgt dette fra - men røg i Netflix i går for Michelles skyld.
Gynger og karruseller (det udtryk skulle jeg i øvrigt forklare for min norske ven for nogle uger siden - så jeg måtte starte tilbage ved revyvisen
)
@MThaastrup Det var virkeligt ikke ment som en kritik af dig!
-
Mit køleskab (chokolade er bedst kold - I will die on this hill!) har næsten fuld favorit-chokoladebingo
- Hvid Crunch (fra Normal, for fås ikke i DK ellers mere)
- Kvikk Lunsj (selvfølgelig med hjem fra Oslo!)Mangler bare lige Aero - kan nogen ikke lige hente dem i Irland eller UK for mig
?
Hvad er jeres top-3-chokolade
?
@MThaastrup Jeg har til tider overvejet et vinkøleskab der kan indstilles til 12-16 grader, og fylde det med chokolade.
Min top chokolade er bland-selv æsken med 70 stk fra Peter Beier.
https://pbchokolade.dk/shop/121-bland-din-egen-aeske/825-bland-selv-aeske-70/
-
@MThaastrup Det var virkeligt ikke ment som en kritik af dig!
@SorenMRiis I know.
Det er bare supersjovt, ar jeg postede samme billede på Bluesky, og straks er der en, der taler om Freia og Mondalez. Og jeg blev arrig og svarede derefter...
-
@MThaastrup Jeg har til tider overvejet et vinkøleskab der kan indstilles til 12-16 grader, og fylde det med chokolade.
@holsta Ja, HVORFOR er indbyggede chokoladekøleskabe ikke en ting??
-
@SorenMRiis I know.
Det er bare supersjovt, ar jeg postede samme billede på Bluesky, og straks er der en, der taler om Freia og Mondalez. Og jeg blev arrig og svarede derefter...
@MThaastrup Jeg forsøgte også bare at være en karrikatur af et svar.
-
@MThaastrup Jeg forsøgte også bare at være en karrikatur af et svar.
@SorenMRiis Det ved jeg. Men altså virkeligheden nåede nærmest at overhale dig på den anden kanal
-
@MThaastrup Hvem er de monstre, der ikke putter choko i køleskab?!
Det er jo ikke chokoladesovs eller nutella...
Vi er kommet til at æde vores chokolade, så må på indkøbstogt
.
EDIT: Top 3: Lakridschokokugler fra Bülow, Lemon hvid choko og marabou salt-karamel.
@tofticles @MThaastrup ej vil i da stoppe. Chokolade skal jo ikke i køleskab med mindre, det er alt for varmt.
Og lige her er der selvfølgelig ikke plads til andre holdninger end min🤪
-
@MThaastrup Skal nok! (Fik også lige tilføjet min top3)
Tager med hjem på vejen - hvis ikke @svedigtype er kommet mig i forkøbet ... og ellers overlever vi nok dobbelt-op 🤪.
@tofticles @MThaastrup Årh, hvid crunch, så meget min favorit som teenager
, troede faktisk ikke man kunne få dem nogen steder længere.
Jeg har en hverdags-top-3 og en fancy-top-3.
Hverdags-Top-3: Hvid med Lemon fra Änglamark, KitKat, Toffifee
Fancy-Top-3: Pure Amande fra Summerbird, Strawberry & Cream fra Bülow, Persian Perry fra Simply Chocolate.
-
@holsta @MThaastrup jeg troede 12-16 grader er stuetemperatur hos dig
-
@tofticles @MThaastrup ej vil i da stoppe. Chokolade skal jo ikke i køleskab med mindre, det er alt for varmt.
Og lige her er der selvfølgelig ikke plads til andre holdninger end min🤪
@klgn @MThaastrup Du mangler at svare på, hvorfor du vil anvende halvdelen af chokoladen til smøring af dine fingre og kampmaling i fjæs 🤪
-
@klgn @MThaastrup Du mangler at svare på, hvorfor du vil anvende halvdelen af chokoladen til smøring af dine fingre og kampmaling i fjæs 🤪
-
@tofticles @MThaastrup Årh, hvid crunch, så meget min favorit som teenager
, troede faktisk ikke man kunne få dem nogen steder længere.
Jeg har en hverdags-top-3 og en fancy-top-3.
Hverdags-Top-3: Hvid med Lemon fra Änglamark, KitKat, Toffifee
Fancy-Top-3: Pure Amande fra Summerbird, Strawberry & Cream fra Bülow, Persian Perry fra Simply Chocolate.
@svedigtype @tofticles Uheldigvis foretrækker jeg langt KvikkLunsj over KitKat. Det er SUPERupraktisk
-
@tofticles @MThaastrup jeg bor altså ikke i en sauna
-
- Hvid Crunch (fra Normal, for fås ikke i DK ellers mere)
- Kvikk Lunsj (selvfølgelig med hjem fra Oslo!)Mangler bare lige Aero - kan nogen ikke lige hente dem i Irland eller UK for mig
?
Hvad er jeres top-3-chokolade
?
Center
Mørk chokolade mere end 70%
Rittersport med marcipan.Ikke nogen rækkefølge.
Bare tilgængelighed gør at det fordamper ret hurtigt herhjemme.
Det bitre chokolade har jeg dog for mig selv. -
@klgn @tofticles Det gør jeg ifølge andre
️
-
Center
Mørk chokolade mere end 70%
Rittersport med marcipan.Ikke nogen rækkefølge.
Bare tilgængelighed gør at det fordamper ret hurtigt herhjemme.
Det bitre chokolade har jeg dog for mig selv.@Phrozeltic Chokoladefordampning synes at være en ting
-
@klgn @MThaastrup Stadig har dine fingre jo en overfladetemperatur, der overstiger chokolades smeltetemperatur - og dvs. du forkorter tiden du kan håndtere chokoladen, hvis chokoladen ikke starter på et afkølet udgangspunkt
.