Mit køleskab (chokolade er bedst kold - I will die on this hill!) har næsten fuld favorit-chokoladebingo
-
@MThaastrup Jeg har til tider overvejet et vinkøleskab der kan indstilles til 12-16 grader, og fylde det med chokolade.
Min top chokolade er bland-selv æsken med 70 stk fra Peter Beier.
https://pbchokolade.dk/shop/121-bland-din-egen-aeske/825-bland-selv-aeske-70/
@holsta Ja, HVORFOR er indbyggede chokoladekøleskabe ikke en ting??
-
@SorenMRiis I know.
Det er bare supersjovt, ar jeg postede samme billede på Bluesky, og straks er der en, der taler om Freia og Mondalez. Og jeg blev arrig og svarede derefter...
@MThaastrup Jeg forsøgte også bare at være en karrikatur af et svar.
-
@MThaastrup Jeg forsøgte også bare at være en karrikatur af et svar.
@SorenMRiis Det ved jeg. Men altså virkeligheden nåede nærmest at overhale dig på den anden kanal
-
@MThaastrup Hvem er de monstre, der ikke putter choko i køleskab?!
Det er jo ikke chokoladesovs eller nutella...
Vi er kommet til at æde vores chokolade, så må på indkøbstogt
.
EDIT: Top 3: Lakridschokokugler fra Bülow, Lemon hvid choko og marabou salt-karamel.
@tofticles @MThaastrup ej vil i da stoppe. Chokolade skal jo ikke i køleskab med mindre, det er alt for varmt.
Og lige her er der selvfølgelig ikke plads til andre holdninger end min🤪
-
@MThaastrup Skal nok! (Fik også lige tilføjet min top3)
Tager med hjem på vejen - hvis ikke @svedigtype er kommet mig i forkøbet ... og ellers overlever vi nok dobbelt-op 🤪.
@tofticles @MThaastrup Årh, hvid crunch, så meget min favorit som teenager
, troede faktisk ikke man kunne få dem nogen steder længere.
Jeg har en hverdags-top-3 og en fancy-top-3.
Hverdags-Top-3: Hvid med Lemon fra Änglamark, KitKat, Toffifee
Fancy-Top-3: Pure Amande fra Summerbird, Strawberry & Cream fra Bülow, Persian Perry fra Simply Chocolate.
-
@MThaastrup Jeg har til tider overvejet et vinkøleskab der kan indstilles til 12-16 grader, og fylde det med chokolade.
Min top chokolade er bland-selv æsken med 70 stk fra Peter Beier.
https://pbchokolade.dk/shop/121-bland-din-egen-aeske/825-bland-selv-aeske-70/
@holsta @MThaastrup jeg troede 12-16 grader er stuetemperatur hos dig
-
@tofticles @MThaastrup ej vil i da stoppe. Chokolade skal jo ikke i køleskab med mindre, det er alt for varmt.
Og lige her er der selvfølgelig ikke plads til andre holdninger end min🤪
@klgn @MThaastrup Du mangler at svare på, hvorfor du vil anvende halvdelen af chokoladen til smøring af dine fingre og kampmaling i fjæs 🤪
-
@klgn @MThaastrup Du mangler at svare på, hvorfor du vil anvende halvdelen af chokoladen til smøring af dine fingre og kampmaling i fjæs 🤪
-
@tofticles @MThaastrup Årh, hvid crunch, så meget min favorit som teenager
, troede faktisk ikke man kunne få dem nogen steder længere.
Jeg har en hverdags-top-3 og en fancy-top-3.
Hverdags-Top-3: Hvid med Lemon fra Änglamark, KitKat, Toffifee
Fancy-Top-3: Pure Amande fra Summerbird, Strawberry & Cream fra Bülow, Persian Perry fra Simply Chocolate.
@svedigtype @tofticles Uheldigvis foretrækker jeg langt KvikkLunsj over KitKat. Det er SUPERupraktisk
-
@tofticles @MThaastrup jeg bor altså ikke i en sauna
-
Mit køleskab (chokolade er bedst kold - I will die on this hill!) har næsten fuld favorit-chokoladebingo
- Hvid Crunch (fra Normal, for fås ikke i DK ellers mere)
- Kvikk Lunsj (selvfølgelig med hjem fra Oslo!)Mangler bare lige Aero - kan nogen ikke lige hente dem i Irland eller UK for mig
?
Hvad er jeres top-3-chokolade
?
Center
Mørk chokolade mere end 70%
Rittersport med marcipan.Ikke nogen rækkefølge.
Bare tilgængelighed gør at det fordamper ret hurtigt herhjemme.
Det bitre chokolade har jeg dog for mig selv. -
@klgn @tofticles Det gør jeg ifølge andre
️
-
Center
Mørk chokolade mere end 70%
Rittersport med marcipan.Ikke nogen rækkefølge.
Bare tilgængelighed gør at det fordamper ret hurtigt herhjemme.
Det bitre chokolade har jeg dog for mig selv.@Phrozeltic Chokoladefordampning synes at være en ting
-
@klgn @MThaastrup Stadig har dine fingre jo en overfladetemperatur, der overstiger chokolades smeltetemperatur - og dvs. du forkorter tiden du kan håndtere chokoladen, hvis chokoladen ikke starter på et afkølet udgangspunkt
.
-
- Kvikk Lunsj (selvfølgelig med hjem fra Oslo!)Mangler bare lige Aero - kan nogen ikke lige hente dem i Irland eller UK for mig
?
?
@MThaastrup Det siger sig selv, at *mælke*chokolade gør sig bedst i kold tilstand. Mørk chokolade kan derimod nydes varmere. Jeg hælder oftest mest til mørk (80%), men på top 3 befinder sig dog uforklarligt 2 andre slags:
1) Pernille mørk chokolade (standard belønning, når jeg tapper blod)
2) Marabou med rosiner og mandler – det er alt for lækkert.
3) Kvadratisch, praktisch yoghurt/lemon -
?
?
@MThaastrup Jeg må ikke købe Marabou mintkrokant mere. Det forsvinder som dug for solen hvis jeg har det i huset. Og så havde chokoladebiksen ved Holte St. en mørk mælkechokolade som var sublim. Og som sjovt nok også forsvandt når man vendte ryggen til. Og så hvid Crunch.
-
?
?
@MThaastrup
1) Mørk chokolade
2) Lakrids-kugler med chokolade om
2b) cirka 40-80% af fyldte chokolader generelt, afhængig af hvor kreativ chokolademageren er.
3) Dårlig mælkechokolade fra en billig julekalender -
@MThaastrup
1) Mørk chokolade
2) Lakrids-kugler med chokolade om
2b) cirka 40-80% af fyldte chokolader generelt, afhængig af hvor kreativ chokolademageren er.
3) Dårlig mælkechokolade fra en billig julekalender@zatnosk Julekalenderchokolade har en sær nostalgisk-magisk virkning
-
@MThaastrup Det siger sig selv, at *mælke*chokolade gør sig bedst i kold tilstand. Mørk chokolade kan derimod nydes varmere. Jeg hælder oftest mest til mørk (80%), men på top 3 befinder sig dog uforklarligt 2 andre slags:
1) Pernille mørk chokolade (standard belønning, når jeg tapper blod)
2) Marabou med rosiner og mandler – det er alt for lækkert.
3) Kvadratisch, praktisch yoghurt/lemon@MThaastrup Og så en stor sorg: Min ungdoms Stratos findes vist ikke mere på det danske marked. Det var en meget luftig og sprød mælkechokolade, som jeg husker det. Den røg der en del af ned.
-
@MThaastrup Og så en stor sorg: Min ungdoms Stratos findes vist ikke mere på det danske marked. Det var en meget luftig og sprød mælkechokolade, som jeg husker det. Den røg der en del af ned.
@tokeriis Space-kiks med chokolade. Også savnet.