For 21 dage siden lagde jeg 14 små æg i en lille maskine.
-
For 21 dage siden lagde jeg 14 små æg i en lille maskine. Da jeg kom hjem i forgårs aften var der 5 små kyllinger. Nu er der 9. Racen er landhøns efter god hjælp fra venner på Mastodon.
De små fjerbolde er så sjove. Nysgerrige, undersøgende, ufattelig nuttede.
Jeg kan ikke lade være at blive en lille smule ærefrygtig over hvordan noget så fuldendt kan udvikle sig på så kort tid fra æg til kylling.
-
J jwcph@helvede.net shared this topic
M mjack@mastodon.bsd.cafe shared this topic
-
For 21 dage siden lagde jeg 14 små æg i en lille maskine. Da jeg kom hjem i forgårs aften var der 5 små kyllinger. Nu er der 9. Racen er landhøns efter god hjælp fra venner på Mastodon.
Jeg kan ikke lade være at blive en lille smule ærefrygtig over hvordan noget så fuldendt kan udvikle sig på så kort tid fra æg til kylling.
@jeppe tillykke! Det lykkedes desværre aldrig vores høner at ruge æg ud, før jeg ville gerne have helt små kyllinger til at rende rundt.
Jeg var overrasket over, hvor stor forskel der var i hønsenes personlighed. Den ene elskede rød mad (?), en anden var helt vild med larverne, der ødelægger plænen, og det var altid den samme, der så sit snit til at snige sig ind ad havedøren. Den sorte forsøgte altid at holde de andre fra maden og fik derfor intet at spise, når der blev serveret mad på græsset, fordi den løb frem og tilbage, mens de andre spiste.
-
@jeppe Jeg husker tydeligt fornemmelsen af småbitte kyllingefødder i min håndflade da vi havde nyklækkede kyllinger i køkkenet. Vi havde 21 plus et par dværgkyllinger, så der var liv i haven

-
A alf149@social.data.coop shared this topic