Er danske anti-vaxers motto mon "Skal der være pest, så la der være pest"?
-
Er danske anti-vaxers motto mon "Skal der være pest, så la der være pest"? 🥳

@BogWitch Let afsporing: Min mand kender en, der var med i en arkæologisk udgravning af nogle grave i Nordjylland. Og nogle af arkæologerne blev simpelthen smittet med pest, der havde overlevet i gravene! Det er dog udramatisk i vores årtusind, for det kan behandles med antibiotika. Det havde høj streetcred i arkæologkredse!
-
@BogWitch Let afsporing: Min mand kender en, der var med i en arkæologisk udgravning af nogle grave i Nordjylland. Og nogle af arkæologerne blev simpelthen smittet med pest, der havde overlevet i gravene! Det er dog udramatisk i vores årtusind, for det kan behandles med antibiotika. Det havde høj streetcred i arkæologkredse!
@Camlarsch Damn!! Det er en hardcore historie at kunne komme med

-
@Camlarsch Og sådan fik du lige mindet mig om dengang Thomas og jeg tilbragte en eftermiddag sammen uden at vide det (til Lars’ begravelse, hvor der var virkelig mange arkæologer til stede og der blev fortalt mange historier). @BogWitch
-
@Camlarsch Og sådan fik du lige mindet mig om dengang Thomas og jeg tilbragte en eftermiddag sammen uden at vide det (til Lars’ begravelse, hvor der var virkelig mange arkæologer til stede og der blev fortalt mange historier). @BogWitch
@ondekvinde Ja, det var helt sikkert sådan et selskab, hvor pestanekdoten (sært ord) kunne være blevet fortalt!
-
@ondekvinde Ja, det var helt sikkert sådan et selskab, hvor pestanekdoten (sært ord) kunne være blevet fortalt!
@Camlarsch @ondekvinde @BogWitch Vild anekdote. Det er da også rimelig sindssygt at blive smittet med ægte pest!
-
@Camlarsch @ondekvinde @BogWitch Vild anekdote. Det er da også rimelig sindssygt at blive smittet med ægte pest!
@tokeriis Ja, ikke?!
@ondekvinde @BogWitch -
@tokeriis Ja, ikke?!
@ondekvinde @BogWitch@Camlarsch @ondekvinde @BogWitch Jo, særligt fordi den så har overlevet nogle hundrede år i jorden?!?
-
@Camlarsch @ondekvinde @BogWitch Jo, særligt fordi den så har overlevet nogle hundrede år i jorden?!?
@tokeriis Præcis!!
-
S suneauken@mastodon.world shared this topic
-
@Camlarsch @BogWitch generelt udramatisk, men: https://en.wikipedia.org/wiki/Malcolm_Casadaban
-
J jeppe@uddannelse.social shared this topic
-
@Camlarsch @BogWitch generelt udramatisk, men: https://en.wikipedia.org/wiki/Malcolm_Casadaban
-
Er danske anti-vaxers motto mon "Skal der være pest, så la der være pest"? 🥳

@BogWitch Sikke en pest vi har haft her i nat, og vi sang åh ja åh ja ååååh
-
@tokeriis Præcis!!
@Camlarsch
The Original and Pest
@tokeriis -
@Camlarsch @BogWitch Det er da vildt!
-
@Camlarsch @BogWitch Det er da vildt!
-
@tokeriis Præcis!!
@Camlarsch Men det modsiger lidt dette, som jeg tilfældigvis faldt over i dag?: https://videnskab.dk/krop-sundhed/kan-arkaeologer-grave-pesten-op/
-
@Camlarsch Men det modsiger lidt dette, som jeg tilfældigvis faldt over i dag?: https://videnskab.dk/krop-sundhed/kan-arkaeologer-grave-pesten-op/
@tokeriis Ja! Direkte i modstrid. Men de kom i hvert fald på penicilinkur mod det!