Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Hvilke...

Hvilke...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
32 Indlæg 8 Posters 276 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

    @for hønseringe. Kroneskjul/dåseskjul. Hinke.
    Var også på glaskugler (var konge, det var noget med at ramme de andres, det har jeg altid været god til) og yoyo (var elendig) og kunne heller ikke sjippe.

    for@helvede.netF This user is from outside of this forum
    for@helvede.netF This user is from outside of this forum
    for@helvede.net
    wrote sidst redigeret af
    #4

    @infonauten Jah! Hønsering! Kan huske jeg havde en forkærlighed for de lidt større...
    Var det alt sammen finmotorik træning?

    infonauten@helvede.netI 1 Reply Last reply
    0
    • camlarsch@helvede.netC camlarsch@helvede.net

      @for Hoppe elastik, dåseskjul (som i øvrigt i min mands Vendsyssel-barndom hed ‘spark til bøtten’ 😆), ‘jeg melder krig mod’, rundbold, sjipning og hulahopring.

      for@helvede.netF This user is from outside of this forum
      for@helvede.netF This user is from outside of this forum
      for@helvede.net
      wrote sidst redigeret af
      #5

      @Camlarsch Åh, vi legede jeg melder krig mod hele sommeren på den parkeringsplads! Jeg husker et svagt forsø på at kalde det noget mindre militaristisk...

      camlarsch@helvede.netC 1 Reply Last reply
      0
      • for@helvede.netF for@helvede.net

        @infonauten Jah! Hønsering! Kan huske jeg havde en forkærlighed for de lidt større...
        Var det alt sammen finmotorik træning?

        infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
        infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
        infonauten@helvede.net
        wrote sidst redigeret af
        #6

        @for jeg tror det, ja.

        camlarsch@helvede.netC 1 Reply Last reply
        0
        • for@helvede.netF for@helvede.net

          @Camlarsch Åh, vi legede jeg melder krig mod hele sommeren på den parkeringsplads! Jeg husker et svagt forsø på at kalde det noget mindre militaristisk...

          camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
          camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
          camlarsch@helvede.net
          wrote sidst redigeret af
          #7

          @for Really?! 😆

          infonauten@helvede.netI for@helvede.netF 2 Replies Last reply
          0
          • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

            @for jeg tror det, ja.

            camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
            camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
            camlarsch@helvede.net
            wrote sidst redigeret af
            #8

            @infonauten @for Jeg havde da vist også hønseringe. Husker intet om, hvad man skulle med dem. Måske var det min mor, der vidste det.

            for@helvede.netF infonauten@helvede.netI 2 Replies Last reply
            0
            • camlarsch@helvede.netC camlarsch@helvede.net

              @for Really?! 😆

              infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
              infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
              infonauten@helvede.net
              wrote sidst redigeret af
              #9

              @Camlarsch @for "jeg melder diplomatisk konflikt med risiko for lettere sanktioner"

              camlarsch@helvede.netC for@helvede.netF 2 Replies Last reply
              0
              • camlarsch@helvede.netC camlarsch@helvede.net

                @for Really?! 😆

                for@helvede.netF This user is from outside of this forum
                for@helvede.netF This user is from outside of this forum
                for@helvede.net
                wrote sidst redigeret af
                #10

                @Camlarsch var jeres melder-krig med eller uden spyt-klat?

                camlarsch@helvede.netC 1 Reply Last reply
                0
                • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

                  @Camlarsch @for "jeg melder diplomatisk konflikt med risiko for lettere sanktioner"

                  camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
                  camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
                  camlarsch@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af
                  #11

                  @infonauten @for Godt navn! 😅

                  1 Reply Last reply
                  0
                  • camlarsch@helvede.netC camlarsch@helvede.net

                    @infonauten @for Jeg havde da vist også hønseringe. Husker intet om, hvad man skulle med dem. Måske var det min mor, der vidste det.

                    for@helvede.netF This user is from outside of this forum
                    for@helvede.netF This user is from outside of this forum
                    for@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af
                    #12

                    @Camlarsch @infonauten noget med at trykke på dem med hinanden så de hoppende... Usikker på hvad mere

                    1 Reply Last reply
                    0
                    • for@helvede.netF for@helvede.net

                      @Camlarsch var jeres melder-krig med eller uden spyt-klat?

                      camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
                      camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
                      camlarsch@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af
                      #13

                      @for Med! Men man SKULLE sigte væk fra de andre.

                      1 Reply Last reply
                      0
                      • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

                        @Camlarsch @for "jeg melder diplomatisk konflikt med risiko for lettere sanktioner"

                        for@helvede.netF This user is from outside of this forum
                        for@helvede.netF This user is from outside of this forum
                        for@helvede.net
                        wrote sidst redigeret af
                        #14

                        @infonauten @Camlarsch "jeg eskalerer situationen, men holder mig inden for FN mandatet"

                        1 Reply Last reply
                        0
                        • camlarsch@helvede.netC camlarsch@helvede.net

                          @infonauten @for Jeg havde da vist også hønseringe. Husker intet om, hvad man skulle med dem. Måske var det min mor, der vidste det.

                          infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
                          infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
                          infonauten@helvede.net
                          wrote sidst redigeret af
                          #15

                          @Camlarsch @for vi lavede kæder af dem, og spillede mod hinanden, man skulle ramme modstanderens. Nogen nøjedes bare med at lave kæder. Andre var vildt kompetitive og spillede med "hvis man vinder, overtager man modstanderens kæde".

                          camlarsch@helvede.netC folfdk@helvede.netF 2 Replies Last reply
                          0
                          • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net shared this topic
                          • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

                            @Camlarsch @for vi lavede kæder af dem, og spillede mod hinanden, man skulle ramme modstanderens. Nogen nøjedes bare med at lave kæder. Andre var vildt kompetitive og spillede med "hvis man vinder, overtager man modstanderens kæde".

                            camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
                            camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
                            camlarsch@helvede.net
                            wrote sidst redigeret af
                            #16

                            @infonauten @for Kom lige i tanke om glansbilleder og klistermærker og brevpapir. Der var også nogle, der byttede aggressivt.

                            Det minder vist om nutidens Pokemonkort-problemer i skolen. Kan bare ikke huske, at nogen voksne var ind over dengang. Og ved, at jeg aldrig var avanceret hverken samler eller bytter. Gad vide, hvad nutidens forældre ville stille op med hønseringe- og glaskuglespil?

                            for@helvede.netF 1 Reply Last reply
                            0
                            • camlarsch@helvede.netC camlarsch@helvede.net

                              @infonauten @for Kom lige i tanke om glansbilleder og klistermærker og brevpapir. Der var også nogle, der byttede aggressivt.

                              Det minder vist om nutidens Pokemonkort-problemer i skolen. Kan bare ikke huske, at nogen voksne var ind over dengang. Og ved, at jeg aldrig var avanceret hverken samler eller bytter. Gad vide, hvad nutidens forældre ville stille op med hønseringe- og glaskuglespil?

                              for@helvede.netF This user is from outside of this forum
                              for@helvede.netF This user is from outside of this forum
                              for@helvede.net
                              wrote sidst redigeret af
                              #17

                              @Camlarsch @infonauten flaske etiketter!

                              infonauten@helvede.netI 1 Reply Last reply
                              0
                              • for@helvede.netF for@helvede.net

                                @Camlarsch @infonauten flaske etiketter!

                                infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                infonauten@helvede.net
                                wrote sidst redigeret af
                                #18

                                @for @Camlarsch yeah, samlinger var en ting. Etiketter, kapsler, glansbilleder.

                                sorenmriis@helvede.netS 1 Reply Last reply
                                0
                                • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

                                  @Camlarsch @for vi lavede kæder af dem, og spillede mod hinanden, man skulle ramme modstanderens. Nogen nøjedes bare med at lave kæder. Andre var vildt kompetitive og spillede med "hvis man vinder, overtager man modstanderens kæde".

                                  folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                                  folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                                  folfdk@helvede.net
                                  wrote sidst redigeret af
                                  #19

                                  @infonauten
                                  Samme her.
                                  Og en lang kæde var så mere risikabel at spille med, fordi man kunne miste flere "hønseringe", men tilgengæld også kunne være lettere at ramme en anden fordi den kunne folde sig rundt om en forhindring og ramme noget bagved

                                  Perfekte forhold indendørs på en skole med en lang (80 meter) gang med linoleum og mindre blomsterkummer og lignende som man kunne gemme sig bagved.

                                  @Camlarsch @for

                                  infonauten@helvede.netI mthaastrup@helvede.netM 2 Replies Last reply
                                  0
                                  • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

                                    @infonauten
                                    Samme her.
                                    Og en lang kæde var så mere risikabel at spille med, fordi man kunne miste flere "hønseringe", men tilgengæld også kunne være lettere at ramme en anden fordi den kunne folde sig rundt om en forhindring og ramme noget bagved

                                    Perfekte forhold indendørs på en skole med en lang (80 meter) gang med linoleum og mindre blomsterkummer og lignende som man kunne gemme sig bagved.

                                    @Camlarsch @for

                                    infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                    infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                    infonauten@helvede.net
                                    wrote sidst redigeret af
                                    #20

                                    @folfdk @Camlarsch @for yes, jeg mindes et sygt trick shot jeg lavede med en lang kæde som jeg skruede og ramte en fyr, der gemte sig bag et radiatorrør. Tak for at minde mig om at det var en ting.

                                    camlarsch@helvede.netC 1 Reply Last reply
                                    0
                                    • for@helvede.netF for@helvede.net

                                      Hvilke... Simple lege legede du som barn? Jeg kom lige i tanke om glaskugler og yoyo. Hvad pokker handlede glas kuglerne om? Jeg kan huske man kunne vinde dem fra hinanden..

                                      sjippe! Men det var ret kønnet - kun pigerne. Den ene gang jeg prøvede (med sådan er klatrereb fra gymnastik), brækkede jeg armen.

                                      sorenmriis@helvede.netS This user is from outside of this forum
                                      sorenmriis@helvede.netS This user is from outside of this forum
                                      sorenmriis@helvede.net
                                      wrote sidst redigeret af
                                      #21

                                      @for vi byggede og lavede bare generelt mange ting. Huler, en båd, flitsbuer, sæbekassebil, en muret ovn nede i baghaven til at bage æbler i… Og alting saltdejs-relateret!

                                      1 Reply Last reply
                                      0
                                      • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

                                        @folfdk @Camlarsch @for yes, jeg mindes et sygt trick shot jeg lavede med en lang kæde som jeg skruede og ramte en fyr, der gemte sig bag et radiatorrør. Tak for at minde mig om at det var en ting.

                                        camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
                                        camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
                                        camlarsch@helvede.net
                                        wrote sidst redigeret af
                                        #22

                                        @infonauten @folfdk @for Okay, jeg har vist aldrig spillet med dem. Kan ikke huske, man skulle ramme hinanden. 😳

                                        1 Reply Last reply
                                        0
                                        • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

                                          @for @Camlarsch yeah, samlinger var en ting. Etiketter, kapsler, glansbilleder.

                                          sorenmriis@helvede.netS This user is from outside of this forum
                                          sorenmriis@helvede.netS This user is from outside of this forum
                                          sorenmriis@helvede.net
                                          wrote sidst redigeret af
                                          #23

                                          @Camlarsch @for @infonauten min mors 1950er samling af servietter blev brugt til hendes 65-års fødselsdag. En damefrokost for 65 kvinder, dækket med en moderne hvid serviet under en noget sprød, gulnet og gammel serviet. Og alle de gamle var naturligvis forskellige.
                                          (Vi sønner og vores far var inviterede med til at servere og stå i køkkenet.)

                                          camlarsch@helvede.netC 1 Reply Last reply
                                          0
                                          Svar
                                          • Svar som emne
                                          Login for at svare
                                          • Ældste til nyeste
                                          • Nyeste til ældste
                                          • Most Votes


                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          Powered by NodeBB Contributors
                                          Graciously hosted by data.coop
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Hjem
                                          • Seneste
                                          • Etiketter
                                          • Populære
                                          • Verden
                                          • Bruger
                                          • Grupper