Hvilke...
-
@Camlarsch @for "jeg melder diplomatisk konflikt med risiko for lettere sanktioner"
@infonauten @for Godt navn!

-
@infonauten @for Jeg havde da vist også hønseringe. Husker intet om, hvad man skulle med dem. Måske var det min mor, der vidste det.
@Camlarsch @infonauten noget med at trykke på dem med hinanden så de hoppende... Usikker på hvad mere
-
@Camlarsch var jeres melder-krig med eller uden spyt-klat?
@for Med! Men man SKULLE sigte væk fra de andre.
-
@Camlarsch @for "jeg melder diplomatisk konflikt med risiko for lettere sanktioner"
@infonauten @Camlarsch "jeg eskalerer situationen, men holder mig inden for FN mandatet"
-
@infonauten @for Jeg havde da vist også hønseringe. Husker intet om, hvad man skulle med dem. Måske var det min mor, der vidste det.
@Camlarsch @for vi lavede kæder af dem, og spillede mod hinanden, man skulle ramme modstanderens. Nogen nøjedes bare med at lave kæder. Andre var vildt kompetitive og spillede med "hvis man vinder, overtager man modstanderens kæde".
-
F folfdk@helvede.net shared this topic
-
@Camlarsch @for vi lavede kæder af dem, og spillede mod hinanden, man skulle ramme modstanderens. Nogen nøjedes bare med at lave kæder. Andre var vildt kompetitive og spillede med "hvis man vinder, overtager man modstanderens kæde".
@infonauten @for Kom lige i tanke om glansbilleder og klistermærker og brevpapir. Der var også nogle, der byttede aggressivt.
Det minder vist om nutidens Pokemonkort-problemer i skolen. Kan bare ikke huske, at nogen voksne var ind over dengang. Og ved, at jeg aldrig var avanceret hverken samler eller bytter. Gad vide, hvad nutidens forældre ville stille op med hønseringe- og glaskuglespil?
-
@infonauten @for Kom lige i tanke om glansbilleder og klistermærker og brevpapir. Der var også nogle, der byttede aggressivt.
Det minder vist om nutidens Pokemonkort-problemer i skolen. Kan bare ikke huske, at nogen voksne var ind over dengang. Og ved, at jeg aldrig var avanceret hverken samler eller bytter. Gad vide, hvad nutidens forældre ville stille op med hønseringe- og glaskuglespil?
@Camlarsch @infonauten flaske etiketter!
-
@Camlarsch @infonauten flaske etiketter!
@for @Camlarsch yeah, samlinger var en ting. Etiketter, kapsler, glansbilleder.
-
@Camlarsch @for vi lavede kæder af dem, og spillede mod hinanden, man skulle ramme modstanderens. Nogen nøjedes bare med at lave kæder. Andre var vildt kompetitive og spillede med "hvis man vinder, overtager man modstanderens kæde".
@infonauten
Samme her.
Og en lang kæde var så mere risikabel at spille med, fordi man kunne miste flere "hønseringe", men tilgengæld også kunne være lettere at ramme en anden fordi den kunne folde sig rundt om en forhindring og ramme noget bagvedPerfekte forhold indendørs på en skole med en lang (80 meter) gang med linoleum og mindre blomsterkummer og lignende som man kunne gemme sig bagved.
-
@infonauten
Samme her.
Og en lang kæde var så mere risikabel at spille med, fordi man kunne miste flere "hønseringe", men tilgengæld også kunne være lettere at ramme en anden fordi den kunne folde sig rundt om en forhindring og ramme noget bagvedPerfekte forhold indendørs på en skole med en lang (80 meter) gang med linoleum og mindre blomsterkummer og lignende som man kunne gemme sig bagved.
@folfdk @Camlarsch @for yes, jeg mindes et sygt trick shot jeg lavede med en lang kæde som jeg skruede og ramte en fyr, der gemte sig bag et radiatorrør. Tak for at minde mig om at det var en ting.
-
Hvilke... Simple lege legede du som barn? Jeg kom lige i tanke om glaskugler og yoyo. Hvad pokker handlede glas kuglerne om? Jeg kan huske man kunne vinde dem fra hinanden..
sjippe! Men det var ret kønnet - kun pigerne. Den ene gang jeg prøvede (med sådan er klatrereb fra gymnastik), brækkede jeg armen.
@for vi byggede og lavede bare generelt mange ting. Huler, en båd, flitsbuer, sæbekassebil, en muret ovn nede i baghaven til at bage æbler i… Og alting saltdejs-relateret!
-
@folfdk @Camlarsch @for yes, jeg mindes et sygt trick shot jeg lavede med en lang kæde som jeg skruede og ramte en fyr, der gemte sig bag et radiatorrør. Tak for at minde mig om at det var en ting.
@infonauten @folfdk @for Okay, jeg har vist aldrig spillet med dem. Kan ikke huske, man skulle ramme hinanden.

-
@for @Camlarsch yeah, samlinger var en ting. Etiketter, kapsler, glansbilleder.
@Camlarsch @for @infonauten min mors 1950er samling af servietter blev brugt til hendes 65-års fødselsdag. En damefrokost for 65 kvinder, dækket med en moderne hvid serviet under en noget sprød, gulnet og gammel serviet. Og alle de gamle var naturligvis forskellige.
(Vi sønner og vores far var inviterede med til at servere og stå i køkkenet.) -
@Camlarsch @for @infonauten min mors 1950er samling af servietter blev brugt til hendes 65-års fødselsdag. En damefrokost for 65 kvinder, dækket med en moderne hvid serviet under en noget sprød, gulnet og gammel serviet. Og alle de gamle var naturligvis forskellige.
(Vi sønner og vores far var inviterede med til at servere og stå i køkkenet.)@SorenMRiis Det lyder som den perfekte målgruppe!
-
@infonauten
Samme her.
Og en lang kæde var så mere risikabel at spille med, fordi man kunne miste flere "hønseringe", men tilgengæld også kunne være lettere at ramme en anden fordi den kunne folde sig rundt om en forhindring og ramme noget bagvedPerfekte forhold indendørs på en skole med en lang (80 meter) gang med linoleum og mindre blomsterkummer og lignende som man kunne gemme sig bagved.
Dette indlæg er slettet! -
Hvilke... Simple lege legede du som barn? Jeg kom lige i tanke om glaskugler og yoyo. Hvad pokker handlede glas kuglerne om? Jeg kan huske man kunne vinde dem fra hinanden..
sjippe! Men det var ret kønnet - kun pigerne. Den ene gang jeg prøvede (med sådan er klatrereb fra gymnastik), brækkede jeg armen.
Dette indlæg er slettet! -
M mthaastrup@helvede.net shared this topic
-
Dette indlæg er slettet!
Dette indlæg er slettet! -
Hvilke... Simple lege legede du som barn? Jeg kom lige i tanke om glaskugler og yoyo. Hvad pokker handlede glas kuglerne om? Jeg kan huske man kunne vinde dem fra hinanden..
sjippe! Men det var ret kønnet - kun pigerne. Den ene gang jeg prøvede (med sådan er klatrereb fra gymnastik), brækkede jeg armen.
@for Vi brugte meget at tegne med kridt (hjembragt fra Stevns Klint) på fliserne i indkørslen og lidt ude på vejen. Få gange på husmuren, men det var min far ikke rigtig fan af

-
Hvilke... Simple lege legede du som barn? Jeg kom lige i tanke om glaskugler og yoyo. Hvad pokker handlede glas kuglerne om? Jeg kan huske man kunne vinde dem fra hinanden..
sjippe! Men det var ret kønnet - kun pigerne. Den ene gang jeg prøvede (med sådan er klatrereb fra gymnastik), brækkede jeg armen.
-
Dette indlæg er slettet!
@MThaastrup Syvstjerne? Svingfigur? Tror aldrig jeg har hørt om dem