Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Sidder og kigger rpå reglerne for at købe ejendom i Danmark for værdier i Finland og opdager, at man i Finland som forældrepar kun må give lidt over 10.000 skattefrit til sine børn om året.

Sidder og kigger rpå reglerne for at købe ejendom i Danmark for værdier i Finland og opdager, at man i Finland som forældrepar kun må give lidt over 10.000 skattefrit til sine børn om året.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
7 Indlæg 3 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • alphapony@helvede.netA This user is from outside of this forum
    alphapony@helvede.netA This user is from outside of this forum
    alphapony@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

Sidder og kigger rpå reglerne for at købe ejendom i Danmark for værdier i Finland og opdager, at man i Finland som forældrepar kun må give lidt over 10.000 skattefrit til sine børn om året. I Danmark må du give ca. 160.000.

Så forstår jeg bedre, at ingen finner, jeg har talt med, kendte til konceptet med forældrekøb.

Og hvis du giver et lån til dine børn, bliver overførslerne beskattet, hvis barnet systematisk bruger gavebeløbene på at betale gælden ud.

koefoed@helvede.netK 1 Reply Last reply
    0
    • alphapony@helvede.netA alphapony@helvede.net

Sidder og kigger rpå reglerne for at købe ejendom i Danmark for værdier i Finland og opdager, at man i Finland som forældrepar kun må give lidt over 10.000 skattefrit til sine børn om året. I Danmark må du give ca. 160.000.

Så forstår jeg bedre, at ingen finner, jeg har talt med, kendte til konceptet med forældrekøb.

Og hvis du giver et lån til dine børn, bliver overførslerne beskattet, hvis barnet systematisk bruger gavebeløbene på at betale gælden ud.

koefoed@helvede.netK This user is from outside of this forum
      koefoed@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

@alphapony er forældrekøb ikke typisk sådan at forældrene køber boligen og barnet så lejer sig ind? Dvs gaver er ikke nødvendigvis en del af det, men lejeloven er.

svuorela@helvede.netS alphapony@helvede.netA 2 Replies Last reply
      0
      • koefoed@helvede.netK koefoed@helvede.net

@alphapony er forældrekøb ikke typisk sådan at forældrene køber boligen og barnet så lejer sig ind? Dvs gaver er ikke nødvendigvis en del af det, men lejeloven er.

svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
        svuorela@helvede.net
        wrote sidst redigeret af

@Koefoed @alphapony for rigtig mange (men ikke alle) er gaver inde over.

Lejeloven er ikke nødvendigvis inde over. Hvis forældrene låner barnet en pose penge og barnet køber for de lånte penge.

0
        • svuorela@helvede.netS svuorela@helvede.net

@Koefoed @alphapony for rigtig mange (men ikke alle) er gaver inde over.

Lejeloven er ikke nødvendigvis inde over. Hvis forældrene låner barnet en pose penge og barnet køber for de lånte penge.

koefoed@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

@svuorela @alphapony klart når det er den vej rundt spiller gaver en rolle. Mit indtryk fra Århus har været (men det er nogle år siden at jeg fulgte med), at forældre købte og så lejede børnene. Ulempen var nemlig for ejerforeningerne, at der primært boede lejere, og i den ejere havde videre lyst til at investere i vedligehold. Det blev rigtig dyrt for nogle foreninger.

svuorela@helvede.netS 1 Reply Last reply
          0

@svuorela @alphapony klart når det er den vej rundt spiller gaver en rolle. Mit indtryk fra Århus har været (men det er nogle år siden at jeg fulgte med), at forældre købte og så lejede børnene. Ulempen var nemlig for ejerforeningerne, at der primært boede lejere, og i den ejere havde videre lyst til at investere i vedligehold. Det blev rigtig dyrt for nogle foreninger.

svuorela@helvede.net
            wrote sidst redigeret af

@Koefoed @alphapony i det københavnske andelsboligmarked var forældrekøb (og tilhørende leje) ofte ikke tilladt i gamle dage i hvert fald.

1 Reply Last reply
            0

alphapony@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@Koefoed hej Lone, ja. Det har du ret i. Jeg mente den nye version, hvor man bare finansierer barnets bolig og langsomt forærer den til dem. Beklager forvirringen. Det hedder noget andet.

0
              • alphapony@helvede.netA alphapony@helvede.net

@Koefoed hej Lone, ja. Det har du ret i. Jeg mente den nye version, hvor man bare finansierer barnets bolig og langsomt forærer den til dem. Beklager forvirringen. Det hedder noget andet.

koefoed@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

@alphapony og er uanset stadig en ekstremt ulige måde at indrette et samfund på. Vi er helt enige.

1 Reply Last reply
                0
                Svar
                • Svar som emne
                Login for at svare
                • Ældste til nyeste
                • Nyeste til ældste
                • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.