Del lige din bedste opskrift på pastasalat - ingen skaldyr, ingen oliven og ikke noget der sejler i dressing?
-
Del lige din bedste opskrift på pastasalat - ingen skaldyr, ingen oliven og ikke noget der sejler i dressing?
Det er gået op for mig, at jeg sidst lavede en pastasalat for 15 år siden, og mit barn har aldrig smagt det.
Og jeg kan godt google, men vil hellere have gennemprøvede ideer
@MThaastrup macaroni salad fra Food Wishes er dressingtung men ikke våd eller voldsom. Den er virkelig god.
Her i huset er vi også glade for kort pasta ærter, agurk, asparges, spidskål og en form for salat med yoghurtdressing smagt til med sennep, løgpulver, hvidløgspulver, salt og peber.
Ærter, agurk, tomat, kort pasta, kål og salat med olivenolie/eddike/sennep/salt/peber er også en sommerfavorit. Med stegt kylling eller kikærtedeller. -
Det er gået op for mig, at jeg sidst lavede en pastasalat for 15 år siden, og mit barn har aldrig smagt det.
@MThaastrup Vi har tidligere haft succes med:
* Pasta
* Spinat (snittet) - nogen (andre) ville bruge ruccola
* Feta/salattern/frisk mozzarella
* Flækkede cherrytomater
* Agurker, flækket og skivet
* Lidt pesto (det er lidt nemmere at styre for at undgå at alt sejler)
* Let tørristede pinjekerner/hakkede valnødder/hasselnødder/croutonerDen 'opskrift' bærer nok lidt præg af at vi puttede det i, vi lige havde i køleskabet
.
-
@MThaastrup
Pasta (gerne penne eller skruer)
Pesto (hjemmelavet om muligt, så den ikke bliver for oliet)
Halve Cherrytomater
Salte MandlerStegt kylling (i mindre stykker)
-
@MThaastrup
Halve Cherrytomater
Dette indlæg er slettet! -
@MThaastrup
Halve Cherrytomater
Pasta farfalle
Finthakket spidskål
En dåse tun
En dåse majs
Creme fraiche dressing (med lidt mayonnaise, citron, sennep, salt og peber)Den kan jeg godt lide lidt mere "fuld af dressing" men den kan godt laves uden for meget creme fraiche.
-
@MThaastrup macaroni salad fra Food Wishes er dressingtung men ikke våd eller voldsom. Den er virkelig god.
Her i huset er vi også glade for kort pasta ærter, agurk, asparges, spidskål og en form for salat med yoghurtdressing smagt til med sennep, løgpulver, hvidløgspulver, salt og peber.
Ærter, agurk, tomat, kort pasta, kål og salat med olivenolie/eddike/sennep/salt/peber er også en sommerfavorit. Med stegt kylling eller kikærtedeller.@kochpittet ærter, agurk, asparges, spidskål - jeg kunne simpelthen ikke selv sammensætte en opskrift, som Michelle ville elske mere. Det er alle hendes yndlingsgrøntsager
.
Tak for assistance!
-
@MThaastrup Vi har tidligere haft succes med:
* Pasta
* Spinat (snittet) - nogen (andre) ville bruge ruccola
* Feta/salattern/frisk mozzarella
* Flækkede cherrytomater
* Agurker, flækket og skivet
* Lidt pesto (det er lidt nemmere at styre for at undgå at alt sejler)
* Let tørristede pinjekerner/hakkede valnødder/hasselnødder/croutonerDen 'opskrift' bærer nok lidt præg af at vi puttede det i, vi lige havde i køleskabet
.
@tofticles Men der skal jo klart ristede pinjekerner eller noget i! Fantastisk idé, tak for hjælpen!
-
Pasta farfalle
Finthakket spidskål
En dåse tun
En dåse majs
Creme fraiche dressing (med lidt mayonnaise, citron, sennep, salt og peber)Den kan jeg godt lide lidt mere "fuld af dressing" men den kan godt laves uden for meget creme fraiche.
@folfdk tusind tak for ideer - jeg har ikke noget imod dressing, men Michelle er ikke vild medd for meget af det. Saltmandler var en eminent idé
-
@folfdk tusind tak for ideer - jeg har ikke noget imod dressing, men Michelle er ikke vild medd for meget af det. Saltmandler var en eminent idé
@MThaastrup @folfdk jeg undværer også helst dressing især på salater. Hvis jeg skal fristes, skal det ikke være en af de der jammerlige købte dressinger
-
@MThaastrup @folfdk jeg undværer også helst dressing især på salater. Hvis jeg skal fristes, skal det ikke være en af de der jammerlige købte dressinger
-
@tofticles Men der skal jo klart ristede pinjekerner eller noget i! Fantastisk idé, tak for hjælpen!
@MThaastrup Velbekomme! Vi kan godt lide lidt sprødt til at give lidt variation
.
-
Jeg håber I finder et eller andet godt som passer til lige præcis jer to!
-
@MThaastrup Jeg elskede at lave den med porrer og skært bacon, vendt i en olie/eddike/hvidløg-marinade, salt og peber. Evt. pesto. Ost oven på efter behov. Men den er ligesom faldet ud, jeg spiser ikke så meget svin længere og pastasalat fik vi vist nok af.
-
Jeg håber I finder et eller andet godt som passer til lige præcis jer to!
@folfdk Tak
-
@MThaastrup Jeg elskede at lave den med porrer og skært bacon, vendt i en olie/eddike/hvidløg-marinade, salt og peber. Evt. pesto. Ost oven på efter behov. Men den er ligesom faldet ud, jeg spiser ikke så meget svin længere og pastasalat fik vi vist nok af.
@tokeriis Jeg tror også, at det er faldet helt ud af min bevidsthed af samme grund. Men der er jo kun mig til at give mig datter alle mulige smagsoplevelser, så jeg må gøre mig umage
Tak for ideen, jeg er helt sikker på, at bacon vil blive vel modtaget ved Michelle
-
@MThaastrup jeg har bare mozzarella i tern, halve små tomater, agurkestykker og lidt snittet forårsløg. Med en lille smule olivenolie/eddikedressing
-
@MThaastrup Jeg lavede én i sidste uge (efter mange års pause(!)):
500 gram flerfarvede pastaskruer.
200 gram frilandsbacon i tern.
1 blok fetaost (som jeg skar i tern).
2 store røde snackpeberfrugter (i tern).
1 bakke snacktomater i halve.Blandede alle ingredienser i en stor skål og tilsatte så 1 lille glas grøn pesto og en smule olivenolie.
-
@MThaastrup jeg har bare mozzarella i tern, halve små tomater, agurkestykker og lidt snittet forårsløg. Med en lille smule olivenolie/eddikedressing
@svuorela Tak! Det minder mig også om, at det ikke behøver at gøres kompliceret
-
@MThaastrup Jeg lavede én i sidste uge (efter mange års pause(!)):
500 gram flerfarvede pastaskruer.
200 gram frilandsbacon i tern.
1 blok fetaost (som jeg skar i tern).
2 store røde snackpeberfrugter (i tern).
1 bakke snacktomater i halve.Blandede alle ingredienser i en stor skål og tilsatte så 1 lille glas grøn pesto og en smule olivenolie.
@anport Tak, det bør selv jeg kunne finde ud af
-
@svuorela Tak! Det minder mig også om, at det ikke behøver at gøres kompliceret
@MThaastrup jeg har serveret det herhjemme som eneste ting på spisebordet. De to små var fint tilfredse. Min hustru efterlyste lidt en bøf til.