Særlige spidskompetencer, jeg har fået som forælder, mens barnet har gået i 1.
-
Særlige spidskompetencer, jeg har fået som forælder, mens Michelle har gået i 1. klasse (og gør det tre dage endnu - HUN HAR IKKE FÅET LOV TIL AT BLIVE SÅ STOR SÅ HURTIGT 🫣
- K-pop bandet Blackpink
- tegnefilmshelten Miraculous Ladybug
- lix-tal til valg af frilæsningsbøger
- hvordan man finder flere timer i døgnet til at afvikle endnu flere legeaftaler og deltage i endnu flere sociale skolerelaterede arrangementer... -
Særlige spidskompetencer, jeg har fået som forælder, mens Michelle har gået i 1. klasse (og gør det tre dage endnu - HUN HAR IKKE FÅET LOV TIL AT BLIVE SÅ STOR SÅ HURTIGT 🫣
- K-pop bandet Blackpink
- hvordan man finder flere timer i døgnet til at afvikle endnu flere legeaftaler og deltage i endnu flere sociale skolerelaterede arrangementer...@MThaastrup i følge planen skal min store i skole om et år. Så stor synes jeg heller ikke han må være
-
@MThaastrup i følge planen skal min store i skole om et år. Så stor synes jeg heller ikke han må være
@svuorela Nej men det er jo snyd altså!
-
- K-pop bandet Blackpink
- hvordan man finder flere timer i døgnet til at afvikle endnu flere legeaftaler og deltage i endnu flere sociale skolerelaterede arrangementer...@MThaastrup Det er et ret voldsomt CV, du er ved at have bygget
. (Min -yngste- skal i udskolingen efter sommerferien - jeg mindes ikke det stod i de poopen sharten farten, der blev præsenteret dengang!)
(EDIT: Forklaring: https://helvede.net/@tofticles/114699670726359387)
-
@MThaastrup Det er et ret voldsomt CV, du er ved at have bygget
. (Min -yngste- skal i udskolingen efter sommerferien - jeg mindes ikke det stod i de poopen sharten farten, der blev præsenteret dengang!)
(EDIT: Forklaring: https://helvede.net/@tofticles/114699670726359387)
-
- K-pop bandet Blackpink
- hvordan man finder flere timer i døgnet til at afvikle endnu flere legeaftaler og deltage i endnu flere sociale skolerelaterede arrangementer...@MThaastrup jeg er ved at have opbygget en antipati for bluey, kan flere pokemonner, glædes ved chancen for middagslur, spontant tilpasse dele af opskrifter så en fireårig kan være med, have opdyrket en sjette sans for hvilke stilheder og lyde der betyder 'ballade' og...
-
@MThaastrup jeg er ved at have opbygget en antipati for bluey, kan flere pokemonner, glædes ved chancen for middagslur, spontant tilpasse dele af opskrifter så en fireårig kan være med, have opdyrket en sjette sans for hvilke stilheder og lyde der betyder 'ballade' og...
@svuorela KAN man få antipati for Bluey? Michelle og jeg ser det stadigvæk indimellem
-
@svuorela KAN man få antipati for Bluey? Michelle og jeg ser det stadigvæk indimellem
@MThaastrup vi har kun læst nogle bøger - og de er enten kedelige eller udstiller far som en der har behov for at mor kommer og redder det hele.
-
- K-pop bandet Blackpink
- hvordan man finder flere timer i døgnet til at afvikle endnu flere legeaftaler og deltage i endnu flere sociale skolerelaterede arrangementer...@MThaastrup kan lige springe ind og fortælle at jeg og familie skal til koncert med black pink pga yngstedatter på 12
-
@MThaastrup kan lige springe ind og fortælle at jeg og familie skal til koncert med black pink pga yngstedatter på 12
@tryberg Nice
-
@MThaastrup vi har kun læst nogle bøger - og de er enten kedelige eller udstiller far som en der har behov for at mor kommer og redder det hele.
@svuorela Jeg har kun set tegnefilmene. Den far, som Bandit er der, er mindst 75 % af de fædre, jeg kender.
Der er så utroligt mange gode legeforslag og pædagogiske pointer i tegnefilmene, og ingen af dem er perfekte. De er faktisk helt normale børn, og helt normale fejlbehæftede forældre.
-
@svuorela Jeg har kun set tegnefilmene. Den far, som Bandit er der, er mindst 75 % af de fædre, jeg kender.
Der er så utroligt mange gode legeforslag og pædagogiske pointer i tegnefilmene, og ingen af dem er perfekte. De er faktisk helt normale børn, og helt normale fejlbehæftede forældre.
@MThaastrup Det kan være vi bare har valgt uheldigt i historierne på biblioteket og jeg skal give det en chance mere på et tidspunkt.
-
@MThaastrup Det kan være vi bare har valgt uheldigt i historierne på biblioteket og jeg skal give det en chance mere på et tidspunkt.
@svuorela Eller også er bøgerne noget helt andet end filmserien, det ved jeg af gode grunde ikke.
-
@svuorela @MThaastrup okay, her er jeg nødt til at gribe ind og sige "Bluey er f****** godt"!
Det er nok det eneste program rettet mod børn hvor forældrene faktisk leger med børnene. Og taler med dem på deres niveau. I nærmest alle andre programmer er forældre kun nogen der kommer med belærende pointer, eller nogen som ikke gider lytte til børnene som er de eneste der ved hvad der foregår. Det lyder til at bøgerne slet ikke yder det nogen retfærdighed, så prøv lige at se et par afsnit.
-
@svuorela @MThaastrup okay, her er jeg nødt til at gribe ind og sige "Bluey er f****** godt"!
Det er nok det eneste program rettet mod børn hvor forældrene faktisk leger med børnene. Og taler med dem på deres niveau. I nærmest alle andre programmer er forældre kun nogen der kommer med belærende pointer, eller nogen som ikke gider lytte til børnene som er de eneste der ved hvad der foregår. Det lyder til at bøgerne slet ikke yder det nogen retfærdighed, så prøv lige at se et par afsnit.
@benjamin @MThaastrup Jep. det kan være at bøgerne ikke er 'ordentlige'.
Jeg kan på også fornemme på Peter Pedal-bøger hvilke der er 'lavet på baggrund af en tegnefilm' og hvilke der er lavet som bøger-først. Sidstnævnte bøger er klart bedre.
Bluey-bøgerne er vist også lavet på baggrund af tegnefilmene.
-
@benjamin @MThaastrup Jep. det kan være at bøgerne ikke er 'ordentlige'.
Jeg kan på også fornemme på Peter Pedal-bøger hvilke der er 'lavet på baggrund af en tegnefilm' og hvilke der er lavet som bøger-først. Sidstnævnte bøger er klart bedre.
Bluey-bøgerne er vist også lavet på baggrund af tegnefilmene.
@svuorela @benjamin @MThaastrup
Alle de Peter Pedal-bøger jeg har læst har været hjernedødt kedelige... forstår ikke de nogensinde blev populære, de er næsten lige så dårlige som Rasmus Klump-historierne.
Tænker de må være skrevet i en tid hvor alternativet var at stirre ind i væggen hele dagen.
-
Alle de Peter Pedal-bøger jeg har læst har været hjernedødt kedelige... forstår ikke de nogensinde blev populære, de er næsten lige så dårlige som Rasmus Klump-historierne.
Tænker de må være skrevet i en tid hvor alternativet var at stirre ind i væggen hele dagen.
@EvilCartyen @svuorela @benjamin @MThaastrup hov, hov, hov “Peter Pedal installerer Linux på sin bærbar PC” er altså sygt spændende!
-
@EvilCartyen @svuorela @benjamin @MThaastrup hov, hov, hov “Peter Pedal installerer Linux på sin bærbar PC” er altså sygt spændende!
@anport @svuorela @benjamin @MThaastrup
Den vil nok være bedre end Rasmus Klump historien, hvor jeg antager at Pelle ville komme til at installere ransomware i hele datacenteret og så ville de trække på skulderen, grine af en ikke-vittighed, og spise pandekager med syltetøj.
Jeg tror vitterligt man skal have fået det hvide snit for at forstå logikken i Rasmus Klump-historierne
-
@EvilCartyen @svuorela @benjamin @MThaastrup Jeg synes de gamle Peter Pedal er ret gode, fordi der er så god basal identifikation for den lille abe, man læser højt for. Han fejler, har følelser, dyrker spontaniteten.
Rasmus klump derimod er ren tortur at læse, fordi det simpelthen bare ikke er sjovt på noget niveau. Men jeg er så generelt heller ikke vild med nogle af de bedrevidende snushaner, såsom Rasmus Klump eller Mickey Mouse.
-
@anport @svuorela @benjamin @MThaastrup
Den vil nok være bedre end Rasmus Klump historien, hvor jeg antager at Pelle ville komme til at installere ransomware i hele datacenteret og så ville de trække på skulderen, grine af en ikke-vittighed, og spise pandekager med syltetøj.
Jeg tror vitterligt man skal have fået det hvide snit for at forstå logikken i Rasmus Klump-historierne
@EvilCartyen @anport @svuorela @benjamin @MThaastrup hov, hov. Ikke mere Rasmus Klump slander her. Jeg var stor fan som barn
🥰