Mit køleskab (chokolade er bedst kold - I will die on this hill!) har næsten fuld favorit-chokoladebingo
-
@tofticles @MThaastrup Årh, hvid crunch, så meget min favorit som teenager
, troede faktisk ikke man kunne få dem nogen steder længere.
Jeg har en hverdags-top-3 og en fancy-top-3.
Hverdags-Top-3: Hvid med Lemon fra Änglamark, KitKat, Toffifee
Fancy-Top-3: Pure Amande fra Summerbird, Strawberry & Cream fra Bülow, Persian Perry fra Simply Chocolate.
@svedigtype @tofticles Uheldigvis foretrækker jeg langt KvikkLunsj over KitKat. Det er SUPERupraktisk
-
@klgn @MThaastrup Du mangler at svare på, hvorfor du vil anvende halvdelen af chokoladen til smøring af dine fingre og kampmaling i fjæs 🤪
@tofticles @MThaastrup jeg bor altså ikke i en sauna
-
Mit køleskab (chokolade er bedst kold - I will die on this hill!) har næsten fuld favorit-chokoladebingo
- Hvid Crunch (fra Normal, for fås ikke i DK ellers mere)
- Kvikk Lunsj (selvfølgelig med hjem fra Oslo!)Mangler bare lige Aero - kan nogen ikke lige hente dem i Irland eller UK for mig
?
Hvad er jeres top-3-chokolade
?
Center
Mørk chokolade mere end 70%
Rittersport med marcipan.Ikke nogen rækkefølge.
Bare tilgængelighed gør at det fordamper ret hurtigt herhjemme.
Det bitre chokolade har jeg dog for mig selv. -
@klgn @tofticles Det gør jeg ifølge andre
️
-
Center
Mørk chokolade mere end 70%
Rittersport med marcipan.Ikke nogen rækkefølge.
Bare tilgængelighed gør at det fordamper ret hurtigt herhjemme.
Det bitre chokolade har jeg dog for mig selv.@Phrozeltic Chokoladefordampning synes at være en ting
-
@klgn @MThaastrup Stadig har dine fingre jo en overfladetemperatur, der overstiger chokolades smeltetemperatur - og dvs. du forkorter tiden du kan håndtere chokoladen, hvis chokoladen ikke starter på et afkølet udgangspunkt
.
-
- Kvikk Lunsj (selvfølgelig med hjem fra Oslo!)Mangler bare lige Aero - kan nogen ikke lige hente dem i Irland eller UK for mig
?
?
@MThaastrup Det siger sig selv, at *mælke*chokolade gør sig bedst i kold tilstand. Mørk chokolade kan derimod nydes varmere. Jeg hælder oftest mest til mørk (80%), men på top 3 befinder sig dog uforklarligt 2 andre slags:
1) Pernille mørk chokolade (standard belønning, når jeg tapper blod)
2) Marabou med rosiner og mandler – det er alt for lækkert.
3) Kvadratisch, praktisch yoghurt/lemon -
?
?
@MThaastrup Jeg må ikke købe Marabou mintkrokant mere. Det forsvinder som dug for solen hvis jeg har det i huset. Og så havde chokoladebiksen ved Holte St. en mørk mælkechokolade som var sublim. Og som sjovt nok også forsvandt når man vendte ryggen til. Og så hvid Crunch.
-
?
?
@MThaastrup
1) Mørk chokolade
2) Lakrids-kugler med chokolade om
2b) cirka 40-80% af fyldte chokolader generelt, afhængig af hvor kreativ chokolademageren er.
3) Dårlig mælkechokolade fra en billig julekalender -
@MThaastrup
1) Mørk chokolade
2) Lakrids-kugler med chokolade om
2b) cirka 40-80% af fyldte chokolader generelt, afhængig af hvor kreativ chokolademageren er.
3) Dårlig mælkechokolade fra en billig julekalender@zatnosk Julekalenderchokolade har en sær nostalgisk-magisk virkning
-
@MThaastrup Det siger sig selv, at *mælke*chokolade gør sig bedst i kold tilstand. Mørk chokolade kan derimod nydes varmere. Jeg hælder oftest mest til mørk (80%), men på top 3 befinder sig dog uforklarligt 2 andre slags:
1) Pernille mørk chokolade (standard belønning, når jeg tapper blod)
2) Marabou med rosiner og mandler – det er alt for lækkert.
3) Kvadratisch, praktisch yoghurt/lemon@MThaastrup Og så en stor sorg: Min ungdoms Stratos findes vist ikke mere på det danske marked. Det var en meget luftig og sprød mælkechokolade, som jeg husker det. Den røg der en del af ned.
-
@MThaastrup Og så en stor sorg: Min ungdoms Stratos findes vist ikke mere på det danske marked. Det var en meget luftig og sprød mælkechokolade, som jeg husker det. Den røg der en del af ned.
@tokeriis Space-kiks med chokolade. Også savnet.
-
@klgn @MThaastrup Stadig har dine fingre jo en overfladetemperatur, der overstiger chokolades smeltetemperatur - og dvs. du forkorter tiden du kan håndtere chokoladen, hvis chokoladen ikke starter på et afkølet udgangspunkt
.
@tofticles @klgn @MThaastrup
Eller.... Køler dine fingerspidser ned...?En af de der metal-isterninger til whiskey feinschmeckere måske?
-
.
@tofticles @MThaastrup altså jeg tager chokoladen og fører den ind i munden. Jeg har ikke behov for at kramme eller nusse den først. Og skulle der være lidt på fingrene, hvilket er virkelig sjældent, så lever jeg med det. Hellere det end smagsløs kold chokolade
-
@pmakholm Orange-chokolade er fantastisk
@MThaastrup @pmakholm fy for adrbadr. Min kone lagerfører orangechokolade. Den fordamper ikke så hurtigt
-
@tofticles @MThaastrup altså jeg tager chokoladen og fører den ind i munden. Jeg har ikke behov for at kramme eller nusse den først. Og skulle der være lidt på fingrene, hvilket er virkelig sjældent, så lever jeg med det. Hellere det end smagsløs kold chokolade
@klgn @MThaastrup Som sagt: Monster!
Man krammer sin chokolade før man æder den! Alt andet er da helt uacceptabelt
.
Sådan en skål med chokoladestykker, hvor de klistrer sammen.. næh du, fine kolde stykker, der kan nydes uden fedteri (og opvarmes i munden)!
-
@klgn @MThaastrup Som sagt: Monster!
Man krammer sin chokolade før man æder den! Alt andet er da helt uacceptabelt
.
Sådan en skål med chokoladestykker, hvor de klistrer sammen.. næh du, fine kolde stykker, der kan nydes uden fedteri (og opvarmes i munden)!
@tofticles @MThaastrup det gode ved det her, at der jo bare er chokolade til alle. I kan tage det kolde, mens jeg kan nyde den lækre stuetempererede
️
-
@tofticles @MThaastrup det gode ved det her, at der jo bare er chokolade til alle. I kan tage det kolde, mens jeg kan nyde den lækre stuetempererede
️
@klgn @tofticles "lækre stuetempererede" - jeg kan altså ikke klare den slags selvmodsigelser i samme sætning
-
️
@klgn @MThaastrup Lige om lidt fortæller du os jo at du ikke putter smør under nutellaen...
-
@klgn @MThaastrup Lige om lidt fortæller du os jo at du ikke putter smør under nutellaen...
@tofticles @MThaastrup jeg spiser ikke Nutella