Jeg er gået helt i stå i forhold til at vælge gode lamper til køkkenet - vi savner et ordentlig lys - de skal være nemme at vaske af og gerne smukke.
-
@YongSun eller denne fra samme firma, men lidt lavere lysstyrke https://www.lampegiganten.dk/p/arcchio-led-haengelampe-aleksi-o-45-cm-sort-metal-cct-9939041.html
@YongSun Lucande laver også enormt mange stilarter af lamper, her messing men samme stil som de øvrige https://www.lampegiganten.dk/p/lucande-smart-led-haengelampe-melinay-guld-cct-tuya-10020397.html
-
@YongSun Kan vi få et foto af rummet? Så er det nemmere at se, hvad der kunne passe ind.
-
@Trine_DK Det er jo lidt svært fordi det er under renovation - farver bliver hvidt loft, lysblå vægge, beige skabslåger og børstet stål. Måske med en strejf af mørkeviolet/mørk burgundy.
Jeg skal bruge 2 lyskilder - de behøver ikke være ens. Jeg tænkte 2 flowerpots i hjørnet ud mod badeværelset - da det ikke behøver at været et skarpt arbejdslys - men den anden tange skal have et godt arbejdslys. Der er led spots under ovenskabene. -
@YongSun Lucande laver også enormt mange stilarter af lamper, her messing men samme stil som de øvrige https://www.lampegiganten.dk/p/lucande-smart-led-haengelampe-melinay-guld-cct-tuya-10020397.html
@MThaastrup Mit køkken er slet ikke så moderne - det er jo kun en delvis renovering jeg har gang i så det fremstår lidt slidt og gammelt. jeg er nok mest til klassiske lamper men ikke helt over i PH delen.
-
@YongSun Min mor har dem her (eller en variant af dem, i hvert fald) https://designerlys.dk/products/5705639739103
Dem synes jeg er ret smukke.Men helt ærligt, så prøvede hun længe at finde noget billigere, men stadig pænt, end sådan nogle designlamper. Hun gav op.
Vores køkkenbelysning er også sådan noget miskmask af noget vi havde i forvejen, fordi jeg ikke har fundet noget, jeg synes er rigtig pænt endnu.
@Trine_DK Superflotte, I like, men jeg har slet ikke plads til væglamper - og så er de også lidt pebrede for mig lige pt.

-
@MThaastrup Mit køkken er slet ikke så moderne - det er jo kun en delvis renovering jeg har gang i så det fremstår lidt slidt og gammelt. jeg er nok mest til klassiske lamper men ikke helt over i PH delen.
@YongSun @MThaastrup lamper har været vores helt store udfordring siden vi overtog sommerhuset for et par år siden. Jeg troede bare man vandrede ind i de lokale genbrugser (som der er mange af), men suk, der er blevet købt mange grimme lamper gennem tiden.
Knæk og bræk med at finde rette match!
-
@YongSun Okay, det kan jeg faktisk godt forstå er svært at finde et match til. For mange af den slags lamper er mere "hyggelys" -egnede, og ikke gode til arbejdsbelysning.
-
@YongSun Jeg hørte engang en indretningsarkitekt sige (det her var specifikt i forbindelse med lamper), at man kan bruge samme form, i flere farver - eller - samme farve, flere former.
Så hvis du f.eks. har nogle mørkviolette flowerpots, ogre i hjørnet, får giver det et mere sammenhængende udtryk, hvis du også vælger mørkviolette pendler det andet sted - eller - flowerpots i en anden farve.
Jeg er i øvrigt vild med de der flowerpots, fordi de kan fås i så mange flotte farver.
Alternativt kan man måske spraymale nogle billigere lamper.
-
@Trine_DK Det er jo lidt svært fordi det er under renovation - farver bliver hvidt loft, lysblå vægge, beige skabslåger og børstet stål. Måske med en strejf af mørkeviolet/mørk burgundy.
Jeg skal bruge 2 lyskilder - de behøver ikke være ens. Jeg tænkte 2 flowerpots i hjørnet ud mod badeværelset - da det ikke behøver at været et skarpt arbejdslys - men den anden tange skal have et godt arbejdslys. Der er led spots under ovenskabene.@YongSun Jeg hørte engang en indretningsarkitekt sige (det her var specifikt i forbindelse med lamper), at man kan bruge samme form, i flere farver - eller - samme farve, flere former.
Så hvis du f.eks. har nogle mørkviolette flowerpots, ogre i hjørnet, får giver det et mere sammenhængende udtryk, hvis du også vælger mørkviolette pendler det andet sted - eller - flowerpots i en anden farve.
-
Jeg er i øvrigt vild med de der flowerpots, fordi de kan fås i så mange flotte farver.
Alternativt kan man måske spraymale nogle billigere lamper.
Man kunne f.eks. male dem her, five dem en stofledning i en farve, og så droppe den der plastikkop i toppen.
Det tror jeg faktisk jeg skulle overveje selv at gøre. Jeg hader det lampemiks jeg har i køkkenet i øjeblikket.
-
@YongSun Jeg hørte engang en indretningsarkitekt sige (det her var specifikt i forbindelse med lamper), at man kan bruge samme form, i flere farver - eller - samme farve, flere former.
@Trine_DK godt tip - det tænker jeg over - lige nu er køkkenet lyseblåt og så sætter jeg skabe op de næste par dage og håber på at der går et lys op for mig #punintended
-
@Trine_DK efter maling
-
@Trine_DK efter maling
-
@Trine_DK efter maling
@Trine_DK Andet spørgsmål - bør jeg male udspringet på den ene væg mørkviolet? Jeg er fristet.
-
@ondekvinde @Trine_DK File under Pops farvepalette - jeg er ret glad for deres blå nuancer.
-
@Trine_DK Andet spørgsmål - bør jeg male udspringet på den ene væg mørkviolet? Jeg er fristet.
@YongSun Ja!
-
@Trine_DK jeg har testet - den kommer nok til at se lidt for brun ud i blandingen mellem blå. beige, hvid og børstet stål. Jeg må lige se farveprøvene i dagslys
-
@Trine_DK jeg har testet - den kommer nok til at se lidt for brun ud i blandingen mellem blå. beige, hvid og børstet stål. Jeg må lige se farveprøvene i dagslys
@YongSun Æv, men nu du siger det, kan jeg godt se det for mig. De blå toner i den lilla kan ikke konkurrere, så det man står tilbage med, er de røde og gule toner.
Men ja, dagslys

-
@YongSun Æv, men nu du siger det, kan jeg godt se det for mig. De blå toner i den lilla kan ikke konkurrere, så det man står tilbage med, er de røde og gule toner.
Men ja, dagslys

@YongSun Ellers skal du gå mere komplementært frem, og vælge nogle gule og orange kontrastfarver i stedet.
… men det kan jeg sagtens sige. Jeg er ret vild med gul.
-
@YongSun Ellers skal du gå mere komplementært frem, og vælge nogle gule og orange kontrastfarver i stedet.
… men det kan jeg sagtens sige. Jeg er ret vild med gul.