Jeg er gået helt i stå i forhold til at vælge gode lamper til køkkenet - vi savner et ordentlig lys - de skal være nemme at vaske af og gerne smukke.
-
@MThaastrup Mit køkken er slet ikke så moderne - det er jo kun en delvis renovering jeg har gang i så det fremstår lidt slidt og gammelt. jeg er nok mest til klassiske lamper men ikke helt over i PH delen.
@YongSun Okay, det kan jeg faktisk godt forstå er svært at finde et match til. For mange af den slags lamper er mere "hyggelys" -egnede, og ikke gode til arbejdsbelysning.
-
@YongSun Jeg hørte engang en indretningsarkitekt sige (det her var specifikt i forbindelse med lamper), at man kan bruge samme form, i flere farver - eller - samme farve, flere former.
Så hvis du f.eks. har nogle mørkviolette flowerpots, ogre i hjørnet, får giver det et mere sammenhængende udtryk, hvis du også vælger mørkviolette pendler det andet sted - eller - flowerpots i en anden farve.
Jeg er i øvrigt vild med de der flowerpots, fordi de kan fås i så mange flotte farver.
Alternativt kan man måske spraymale nogle billigere lamper.
-
@Trine_DK Det er jo lidt svært fordi det er under renovation - farver bliver hvidt loft, lysblå vægge, beige skabslåger og børstet stål. Måske med en strejf af mørkeviolet/mørk burgundy.
Jeg skal bruge 2 lyskilder - de behøver ikke være ens. Jeg tænkte 2 flowerpots i hjørnet ud mod badeværelset - da det ikke behøver at været et skarpt arbejdslys - men den anden tange skal have et godt arbejdslys. Der er led spots under ovenskabene.@YongSun Jeg hørte engang en indretningsarkitekt sige (det her var specifikt i forbindelse med lamper), at man kan bruge samme form, i flere farver - eller - samme farve, flere former.
Så hvis du f.eks. har nogle mørkviolette flowerpots, ogre i hjørnet, får giver det et mere sammenhængende udtryk, hvis du også vælger mørkviolette pendler det andet sted - eller - flowerpots i en anden farve.
-
Jeg er i øvrigt vild med de der flowerpots, fordi de kan fås i så mange flotte farver.
Alternativt kan man måske spraymale nogle billigere lamper.
Man kunne f.eks. male dem her, five dem en stofledning i en farve, og så droppe den der plastikkop i toppen.
Det tror jeg faktisk jeg skulle overveje selv at gøre. Jeg hader det lampemiks jeg har i køkkenet i øjeblikket.
-
@YongSun Jeg hørte engang en indretningsarkitekt sige (det her var specifikt i forbindelse med lamper), at man kan bruge samme form, i flere farver - eller - samme farve, flere former.
@Trine_DK godt tip - det tænker jeg over - lige nu er køkkenet lyseblåt og så sætter jeg skabe op de næste par dage og håber på at der går et lys op for mig #punintended
-
@Trine_DK efter maling
-
@Trine_DK efter maling
-
@Trine_DK efter maling
@Trine_DK Andet spørgsmål - bør jeg male udspringet på den ene væg mørkviolet? Jeg er fristet.
-
@ondekvinde @Trine_DK File under Pops farvepalette - jeg er ret glad for deres blå nuancer.
-
@Trine_DK Andet spørgsmål - bør jeg male udspringet på den ene væg mørkviolet? Jeg er fristet.
@YongSun Ja!
-
@Trine_DK jeg har testet - den kommer nok til at se lidt for brun ud i blandingen mellem blå. beige, hvid og børstet stål. Jeg må lige se farveprøvene i dagslys
-
@Trine_DK jeg har testet - den kommer nok til at se lidt for brun ud i blandingen mellem blå. beige, hvid og børstet stål. Jeg må lige se farveprøvene i dagslys
@YongSun Æv, men nu du siger det, kan jeg godt se det for mig. De blå toner i den lilla kan ikke konkurrere, så det man står tilbage med, er de røde og gule toner.
Men ja, dagslys

-
@YongSun Æv, men nu du siger det, kan jeg godt se det for mig. De blå toner i den lilla kan ikke konkurrere, så det man står tilbage med, er de røde og gule toner.
Men ja, dagslys

@YongSun Ellers skal du gå mere komplementært frem, og vælge nogle gule og orange kontrastfarver i stedet.
… men det kan jeg sagtens sige. Jeg er ret vild med gul.
-
@YongSun Ellers skal du gå mere komplementært frem, og vælge nogle gule og orange kontrastfarver i stedet.
-
@Trine_DK måske skal jeg se på en orange - jeg elsker orange.