Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg har genoplivet min friendica-konto fordi det er den platform der minder mest om Facebook, og hvis man nu er sådan en der gerne vil hjælpe andre med alternativer til big some, så er det jo meget rart lige at være aktiv der selv, også.

Jeg har genoplivet min friendica-konto fordi det er den platform der minder mest om Facebook, og hvis man nu er sådan en der gerne vil hjælpe andre med alternativer til big some, så er det jo meget rart lige at være aktiv der selv, også.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
37 Indlæg 11 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • marcusxms@helvede.netM marcusxms@helvede.net

@nichni @fanden @svedigtype Der er også grupper, men jeg tænker pt. det er ret synligt at de er ret underudviklede ift. Facebook, og det er noget mere kompliceret at bruge dem.
    De er en kontotype som man kan "følge" som automatisk videresender alle opslag, følgere sender til den, til gruppens andre følgere. Dem kan man også deltage i fra eks. Mastodon. Jeg tænker desværre nok at eks. Socii, Zen Social og Oase nok er ret meget foran på den front pt., også som Messenger-alternativ.

marcusxms@helvede.netM This user is from outside of this forum
    marcusxms@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

@nichni @fanden @svedigtype ...men ift. Messenger-alternativer specifikt er der også Matrix, Delta Chat og Signal.

nichni@mastodonapp.ukN 1 Reply Last reply
    0
    • svedigtype@helvede.netS svedigtype@helvede.net

@jeppe Oooh okay, men altså det med at skabe liv, det er jo en af mine indbildte spidskompetencer! Challenge accepted!

😂

@anport @simonjust

jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
      jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
      jeppe@uddannelse.social
      wrote sidst redigeret af

@svedigtype @anport @simonjust fantastisk!

1 Reply Last reply
      0
      • svedigtype@helvede.netS svedigtype@helvede.net

Ingen vil flytte sig før de andre har flyttet sig ... Det er åbenbart ikke nok at jeg er der 🤷 🤪

jrossstocholm@friendica.dkJ This user is from outside of this forum
        jrossstocholm@friendica.dkJ This user is from outside of this forum
        jrossstocholm@friendica.dk
        wrote sidst redigeret af
        @svedigtype Er der nogen speciel grund til, at dine indlæg er markerede som “følsomt indhold”?
        svedigtype@helvede.netS 1 Reply Last reply
        0
        • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social shared this topic
        • jrossstocholm@friendica.dkJ jrossstocholm@friendica.dk
          @svedigtype Er der nogen speciel grund til, at dine indlæg er markerede som “følsomt indhold”?
          svedigtype@helvede.netS This user is from outside of this forum
          svedigtype@helvede.netS This user is from outside of this forum
          svedigtype@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

@jrossstocholm Hmm, godt spørgsmål ... Altså, jeg er en meget følsom type, men det har næppe noget med det at gøre 🤪

Måske er det en indstilling jeg har lavet på den her konto, der gør at mine opslag vises som sådan fra andre platforme, det tjekker jeg lige op på.

Men altså, advarslen er ikke helt skudt ved siden af med den mængde emotionelt indhold jeg kan generere 😂

1 Reply Last reply
          0

@nichni @fanden @svedigtype ...men ift. Messenger-alternativer specifikt er der også Matrix, Delta Chat og Signal.

nichni@mastodonapp.ukN This user is from outside of this forum
            nichni@mastodonapp.ukN This user is from outside of this forum
            nichni@mastodonapp.uk
            wrote sidst redigeret af

@marcusxms @fanden @svedigtype Signal har jeg hørt noget godt om, så det tænker jeg skal prøves.

fanden@helvede.netF 1 Reply Last reply
            0

@nichni @fanden @svedigtype Fediverset generelt set har til gengæld MANGE flere brugere i alt, og over hele verden, fremfor de platforme der er begrænset til kun Danmark og har et par tusinde brugere måske. Og man deltager i et netværk der har eksisteret i over et årti og derfor er der også et stort bagkatalog af indhold at finde.

fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
              fanden@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@marcusxms @nichni @svedigtype Lige netop den her pointe omkring international føderation synes jeg er fødiverset store force.

Så er jeg måske mere i tvivl om permanensen af det der bagkatalog, med tanke på hvor mange instanser som er lukkede gennem årene. For mit vedkommende har jeg sagt godnat til to domæner + dem jeg selv har sat op for at lege med... og så er der de enkelte brugere, som sletter deres indlæg med jævne mellemrum.

Men ja, de(n) fælles protokol(ler) er en kæmpestyrke!

1 Reply Last reply
              0
              • nichni@mastodonapp.ukN nichni@mastodonapp.uk

@marcusxms @fanden @svedigtype Signal har jeg hørt noget godt om, så det tænker jeg skal prøves.

fanden@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

@nichni @marcusxms @svedigtype Meh. Signal er lige så centraliseret som Whatsapp og andre lukkede platforme. Jeg ville ikke røre det med en ildtang.

marcusxms@helvede.netM 1 Reply Last reply
                0
                • boab@mastodon.gamedev.placeB boab@mastodon.gamedev.place

@anport @nichni @svedigtype måden at starte derind på er vel at være nogle stykker med et behov, og så starte der samtidigt

anport@mastodon.socialA This user is from outside of this forum
                  anport@mastodon.socialA This user is from outside of this forum
                  anport@mastodon.social
                  wrote sidst redigeret af

@boab @nichni @svedigtype ananas på pizza? ja/nej? 😅

1 Reply Last reply
                  0
                  • simonjust@mstdn.dkS simonjust@mstdn.dk shared this topic
                  • fanden@helvede.netF fanden@helvede.net

@nichni @marcusxms @svedigtype Meh. Signal er lige så centraliseret som Whatsapp og andre lukkede platforme. Jeg ville ikke røre det med en ildtang.

marcusxms@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af

@fanden @nichni @svedigtype Ja, Delta Chat og Matrix er klart bedre på det punkt. Signals server er open source, men deres app tillader mig bekendt ikke at skifte til en anden server, så i så fald skal man også bygge appen selv. Og det er ikke rigtigt holdbart for de mindre tekniske.

fanden@helvede.netF 1 Reply Last reply
                    0

@fanden @nichni @svedigtype Ja, Delta Chat og Matrix er klart bedre på det punkt. Signals server er open source, men deres app tillader mig bekendt ikke at skifte til en anden server, så i så fald skal man også bygge appen selv. Og det er ikke rigtigt holdbart for de mindre tekniske.

fanden@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af

@marcusxms @nichni @svedigtype Signal fødererede jo i begyndelsen, indtil 2016 tror jeg? Men de påstod at det var en "sikkerhedsrisiko", hvorimod det lukkede monopolsystem var enklere...

Der har været flere skumle tiltag indenfor Signal, bl a da stifteren implementerede en kryptovaluta, han havde konsulteret på, i messengeren...

1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.