Hov. ministerudskiftning.#dkpol
-
-
Ældreminister Mette Kierkgaard ønsker at udtræde af regeringen.
Statsministeren vil derfor indstille til Hans Majestæt Kongen, at medlem af Folketinget Henrik Frandsen udnævnes til ældreminister.
Statsministeren præsenterer den nye minister for Hans Majestæt Kongen kl. 11.30. Der vil efterfølgende være et kort doorstep på Amalienborg Slotsplads.
Kilde:
https://stm.dk/presse/pressemeddelelser/2026/aendringer-i-regeringen/ -
Ældreminister Mette Kierkgaard ønsker at udtræde af regeringen.
Statsministeren vil derfor indstille til Hans Majestæt Kongen, at medlem af Folketinget Henrik Frandsen udnævnes til ældreminister.
Statsministeren præsenterer den nye minister for Hans Majestæt Kongen kl. 11.30. Der vil efterfølgende være et kort doorstep på Amalienborg Slotsplads.
Kilde:
https://stm.dk/presse/pressemeddelelser/2026/aendringer-i-regeringen/ -
@pmakholm Ja. Jeg har set navnet før.
Enten har hun ingenting lavet eller også har hun været så god til samarbejde og løse opgaver at vi ikke har hørt ballade.
Jeg håber lidt på 2). men tror lidt nummer 1).Men uanset må hun jo synes at det er en God Ting at minkindustrien sponsorerer undertøj til den siddende statsminister.
-
@pmakholm Ja. Jeg har set navnet før.
Enten har hun ingenting lavet eller også har hun været så god til samarbejde og løse opgaver at vi ikke har hørt ballade.
Jeg håber lidt på 2). men tror lidt nummer 1).Men uanset må hun jo synes at det er en God Ting at minkindustrien sponsorerer undertøj til den siddende statsminister.
@svuorela Det er måske også et resultat af at ældreministeriet måske er en af de mindst tunge ministerposter og de fleste ældreområder overlapper i en vis grad med tungere ministerområde.
Så hvis man ikke går ind i ældreministeriet med en tung ældrepolitisk profil, så er det nok svært at få lov til at markere sig.
-
Hov. ministerudskiftning.#dkpol
99 procent chance for at der dukker en skandale op som forklaring.
-
99 procent chance for at der dukker en skandale op som forklaring.
-
-
-
Jeg delte pressemeddelelsen
et andet sted i denne tråd.