Bedre sent end aldrig.
-
@JoachimSelliken Er skiftet fra gmail til australske Fastmail med familie-abbonement. Er nogenlunde tilfreds - kan indtil videre godt anbefales.
@JoachimSelliken Og dimser også rundt med at køre immich på min egen server som alternativ til google photos. Immich er mega imponerende, men alt det der med backup og netværksopsætning der skal til for at få det til at fungere i dagligdagen er jeg ikke ven med endnu. Jeg ved der findes betalte immich cloud-løsninger og det skal jeg have kigget på.
-
@JoachimSelliken Er skiftet fra gmail til australske Fastmail med familie-abbonement. Er nogenlunde tilfreds - kan indtil videre godt anbefales.
@fideldonson Tusind tak.
Hvis jeg må være så nysgerrig at spørge: Hvad var det udslagsgivende for valget af Fastmail frem for andre?Jeg tænker, at du som bruger har gjort nogle overvejelser, som vi andre kan blive klogere af (men du må altså godt bare synes, at du har brugt nok tid på mit opslag og ikke skylder mig yderligere hjerneaktivitet
). -
@fideldonson Tusind tak.
Hvis jeg må være så nysgerrig at spørge: Hvad var det udslagsgivende for valget af Fastmail frem for andre?Jeg tænker, at du som bruger har gjort nogle overvejelser, som vi andre kan blive klogere af (men du må altså godt bare synes, at du har brugt nok tid på mit opslag og ikke skylder mig yderligere hjerneaktivitet
).@JoachimSelliken det var billigere end Proton og så var det ikke Amerikansk... det var vist bare det

-
@JoachimSelliken det var billigere end Proton og så var det ikke Amerikansk... det var vist bare det

@fideldonson to ret gode argumenter

-
@JoachimSelliken Og dimser også rundt med at køre immich på min egen server som alternativ til google photos. Immich er mega imponerende, men alt det der med backup og netværksopsætning der skal til for at få det til at fungere i dagligdagen er jeg ikke ven med endnu. Jeg ved der findes betalte immich cloud-løsninger og det skal jeg have kigget på.
@JoachimSelliken https://pixelunion.eu er immich cloud
-
T tanyakaroli@expressional.social shared this topic
-
Bedre sent end aldrig.
Jeg skal til at flytte alt fra Alphabet.Del endelig gode (en ejerkreds, der ikke støtter folkemord/racister/LLM) og nemme (ikke self hosting) europæiske alternativer til Google Drive/Photos og Gmail, så jeg kan blive et bedre menneske

Kender du ikke gode alternativer, kan du dele opslaget, så dine kontakter kan gøre os alle klogere.
P.S
Jeg kommer forhåbentlig med et lignende opslag om styresystem til PC og mobil om nogle måneder.@JoachimSelliken Tuta mail, eller proton. God vind med projektet

-
A anderslund@expressional.social shared this topic
-
Bedre sent end aldrig.
Jeg skal til at flytte alt fra Alphabet.Del endelig gode (en ejerkreds, der ikke støtter folkemord/racister/LLM) og nemme (ikke self hosting) europæiske alternativer til Google Drive/Photos og Gmail, så jeg kan blive et bedre menneske

Kender du ikke gode alternativer, kan du dele opslaget, så dine kontakter kan gøre os alle klogere.
P.S
Jeg kommer forhåbentlig med et lignende opslag om styresystem til PC og mobil om nogle måneder.@JoachimSelliken jeg er skiftet til mailbox.org. jeg bruger mail og lidt kalender/kontakter, men de har også drive og noget møde-halløj jeg ikke bruger. Jeg er skiftet fordi jeg har fået dem anbefalet af flere jeg stoler på. De har vist været i gang en del år og holder til i Tyskland.
-
Bedre sent end aldrig.

P.S
Jeg kommer forhåbentlig med et lignende opslag om styresystem til PC og mobil om nogle måneder.@JoachimSelliken Jeg har skiftet mail til forwardemail.net. Tysk, fornuftigt prissat, benyttes af blandt andet Linux Foundation og en masse store organisationer. Man får både kalender, noter og mail og synkronisering af kontakter. Der er en ok webmail, men man kan bruge en hvilken som helst klient.
-
@JoachimSelliken jeg er skiftet til mailbox.org. jeg bruger mail og lidt kalender/kontakter, men de har også drive og noget møde-halløj jeg ikke bruger. Jeg er skiftet fordi jeg har fået dem anbefalet af flere jeg stoler på. De har vist været i gang en del år og holder til i Tyskland.
@JoachimSelliken der er en begrænset gratis prøveperiode du kunne bruge til at teste drive af.
Bemærk dog at de reserverer din mail i 6/12 måneder hvis du ikke begynder at betale efter prøveperioden. Jeg oprettede en prøvekonto, glemte alt om det i et par måneder og kan nu ikke få den mail jeg egentlig ville have haft før om et par måneder mere. Har dog eget domæne, så ikke et egentligt problem.
-
@JoachimSelliken jeg er skiftet til mailbox.org. jeg bruger mail og lidt kalender/kontakter, men de har også drive og noget møde-halløj jeg ikke bruger. Jeg er skiftet fordi jeg har fået dem anbefalet af flere jeg stoler på. De har vist været i gang en del år og holder til i Tyskland.
@reynir @JoachimSelliken Jeg er også på Mailbox.org. Det fungerer, og hvis du bare skal bruge en email og kalender, kan du slippe afsted med 10 euro om året.
Til billeder har jeg brugt Ente det sidste år. Det fungerer upåklageligt.
Begge er tyske

Vi har Kontor Tak! her i Danmark, som er en Nextcloud server til cloud storage mm. https://teknologisk.coop/kontor
Det fungerer godt og de er søde til at svare på mails. -
Bedre sent end aldrig.

P.S
Jeg kommer forhåbentlig med et lignende opslag om styresystem til PC og mobil om nogle måneder.@JoachimSelliken det er lidt svært at finde gode drive/docs-alternativer der ikke har en mindst en svag llm-aroma. Nextcloud forsøger en europæisk aroma.
Min sekundære email er hos posteo - de virker til at være anbefalelsesværdige, men har ikke tjekket fuld ejerstruktur.
Proton ender hele tiden ved en fejl at støtte det yderste højre.
Tuta virker fornuftige, men tilbyder kun egne apps.Immich som du blev anbefalet har indicier mod højreorienteret support, men der skal jeg genfundet kilde.
-
@reynir @JoachimSelliken Jeg er også på Mailbox.org. Det fungerer, og hvis du bare skal bruge en email og kalender, kan du slippe afsted med 10 euro om året.
Til billeder har jeg brugt Ente det sidste år. Det fungerer upåklageligt.
Begge er tyske

Vi har Kontor Tak! her i Danmark, som er en Nextcloud server til cloud storage mm. https://teknologisk.coop/kontor
Det fungerer godt og de er søde til at svare på mails.@munin @reynir @JoachimSelliken hvis ikke jeg selv hostede nextcloud ville jeg købe det hos @tak. Email køber jeg via https://kollektiv.email som er (nogle af?) de samme folk. Kæmpe anbefaling herfra!
-
@munin @reynir @JoachimSelliken hvis ikke jeg selv hostede nextcloud ville jeg købe det hos @tak. Email køber jeg via https://kollektiv.email som er (nogle af?) de samme folk. Kæmpe anbefaling herfra!
@benjaminlj @reynir @JoachimSelliken @tak God pointe! Jeg har også en mail hos dem, men jeg bruger primært min Mailbox.
-
Bedre sent end aldrig.

P.S
Jeg kommer forhåbentlig med et lignende opslag om styresystem til PC og mobil om nogle måneder.@JoachimSelliken jeg er på Tuta og har været det i snart et år. Mit m365 abonnement udløber om en halvanden måneds tid men jeg tror det bliver Jotta cloud der skal dække mit og min families behov for dokument og billedhosting. Deres dokumentredigering anvender m365 men det kan jeg ikke forestille mig at de bliver ved med. Jeg har skrevet og brokket mig.
Mine prioriteter i ikke ordnet rækkefølge:
Privathed, sikkerhed, europæisk eller open source, linux support, rimelig prissætning, convince. -
F folfdk@helvede.net shared this topic