Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Hej #Hestenettet / #Fælleshjerne #HomeServer folk.

Hej #Hestenettet / #Fælleshjerne #HomeServer folk.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
hestenettetfælleshjernehomeserver
17 Indlæg 7 Posters 1 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • holsta@mastodon.artH holsta@mastodon.art

    @mshdk Brad Fitzpatrick er Amerikaner. Jeg kender ikke de tre andre.

    @folfdk

    mshdk@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
    mshdk@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
    mshdk@mastodon.social
    wrote sidst redigeret af
    #6

    @holsta @folfdk is der er en del amerikanere involveret men det blev startet af Avery Pennarun der er canadisk og firmaet er registreret i Canada.

    1 Reply Last reply
    0
    • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

      Hej #Hestenettet / #Fælleshjerne #HomeServer folk.

      Jeg har en Intel NUC jeg vil putte Yunohost på.
      Jeg vil gerne kunne tilgå den udenfor hjemmet, jeg har fast IP, jeg har et domæne.

      Men hvad ville være bedst at gøre?

      Ideelt set skal det vel holdes på mit eget netværk og så skal jeg bruge VPN for at komme ind til det?

      Udfordringer: hvis det går godt vil jeg gerne f.eks køre immich, så jeg kan dele billeder med min familie, eventuelt tilbyde dem en konto. For/imod?

      🔁❤️

      mshdk@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
      mshdk@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
      mshdk@mastodon.social
      wrote sidst redigeret af
      #7

      @folfdk med familie mener du folk der bor sammen med dig eller sådan den større familie enhed?

      folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
      0
      • mshdk@mastodon.socialM mshdk@mastodon.social

        @folfdk med familie mener du folk der bor sammen med dig eller sådan den større familie enhed?

        folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
        folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
        folfdk@helvede.net
        wrote sidst redigeret af
        #8

        @mshdk

        Godt spørgsmål! Jeg havde skrevet søskende, men ændrede det.

        Famili der ikke bor på min matrikel, var nok en mere fornuftig måde at skrive det på 😅

        1 Reply Last reply
        0
        • holsta@mastodon.artH holsta@mastodon.art

          @folfdk Den letteste og mest sikre måde er nok at installere Wireguard.

          Tailscale er en kommerciel, US-baseret implementation af Wireguard, hvis man er til sådan noget.

          Hvordan tænker du din familie skal tilgå Immich? Kun fra hvert deres hjem eller alle steder fra deres mobil?

          folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
          folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
          folfdk@helvede.net
          wrote sidst redigeret af
          #9

          @holsta

          Immich havde jeg tænkt man skulle kunne tilgå alle steder fra.

          Jeg kan godt se at opdelingen i "folk udefra der er familie" og "folk udefra" måske i virkeligheden er kunstig/ligegyldig.

          holsta@mastodon.artH 1 Reply Last reply
          0
          • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

            Hej #Hestenettet / #Fælleshjerne #HomeServer folk.

            Jeg har en Intel NUC jeg vil putte Yunohost på.
            Jeg vil gerne kunne tilgå den udenfor hjemmet, jeg har fast IP, jeg har et domæne.

            Men hvad ville være bedst at gøre?

            Ideelt set skal det vel holdes på mit eget netværk og så skal jeg bruge VPN for at komme ind til det?

            Udfordringer: hvis det går godt vil jeg gerne f.eks køre immich, så jeg kan dele billeder med min familie, eventuelt tilbyde dem en konto. For/imod?

            🔁❤️

            elias@radikal.socialE This user is from outside of this forum
            elias@radikal.socialE This user is from outside of this forum
            elias@radikal.social
            wrote sidst redigeret af
            #10

            @folfdk jeg bruger tailscale til at tilgå services remote. Det fungerer rigtig godt og åbner ikke nogen porte for omverdenen - kun de maskiner, der er connected på min tailscale. Det er selvfølgelig lidt svært ift. at dele med alle mulige andre, men er ret sikre på at de har en løsning dér også 🙂

            1 Reply Last reply
            0
            • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

              @holsta

              Immich havde jeg tænkt man skulle kunne tilgå alle steder fra.

              Jeg kan godt se at opdelingen i "folk udefra der er familie" og "folk udefra" måske i virkeligheden er kunstig/ligegyldig.

              holsta@mastodon.artH This user is from outside of this forum
              holsta@mastodon.artH This user is from outside of this forum
              holsta@mastodon.art
              wrote sidst redigeret af
              #11

              @folfdk Det kommer an på om din familie også har fast IP / wireguard / tailscale. Så er det jo let at skelne.

              Du kender til Syncthing?

              folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
              0
              • holsta@mastodon.artH holsta@mastodon.art

                @folfdk Det kommer an på om din familie også har fast IP / wireguard / tailscale. Så er det jo let at skelne.

                Du kender til Syncthing?

                folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                folfdk@helvede.net
                wrote sidst redigeret af
                #12

                @holsta

                Jeg har hørt om syncthing ja, men har ikke læst nærmere om præcis hvordan det virker.

                holsta@mastodon.artH 1 Reply Last reply
                0
                • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

                  @holsta

                  Jeg har hørt om syncthing ja, men har ikke læst nærmere om præcis hvordan det virker.

                  holsta@mastodon.artH This user is from outside of this forum
                  holsta@mastodon.artH This user is from outside of this forum
                  holsta@mastodon.art
                  wrote sidst redigeret af
                  #13

                  @folfdk Det virker næsten som Dropbox, men uden en central server udenfor din kontrol. Min partner og jeg deler mange filer på den måde.

                  folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
                  0
                  • holsta@mastodon.artH holsta@mastodon.art

                    @folfdk Det virker næsten som Dropbox, men uden en central server udenfor din kontrol. Min partner og jeg deler mange filer på den måde.

                    folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                    folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                    folfdk@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af
                    #14

                    @holsta

                    Nævnte du syncthing fordi du tænkte det var et eksempel på et alternativ til at køre yunohost/Immich?

                    holsta@mastodon.artH 1 Reply Last reply
                    0
                    • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

                      @holsta

                      Nævnte du syncthing fordi du tænkte det var et eksempel på et alternativ til at køre yunohost/Immich?

                      holsta@mastodon.artH This user is from outside of this forum
                      holsta@mastodon.artH This user is from outside of this forum
                      holsta@mastodon.art
                      wrote sidst redigeret af
                      #15

                      @folfdk Ja, bare så du havde overvejet det.

                      Jeg kender hverken Yunohost eller Immich, men kan forstå at det er mere brugervenligt end hhv. de fleste UNIX OS installationer og mapper med delte billeder.

                      alf149@social.data.coopA 1 Reply Last reply
                      0
                      • holsta@mastodon.artH holsta@mastodon.art

                        @folfdk Ja, bare så du havde overvejet det.

                        Jeg kender hverken Yunohost eller Immich, men kan forstå at det er mere brugervenligt end hhv. de fleste UNIX OS installationer og mapper med delte billeder.

                        alf149@social.data.coopA This user is from outside of this forum
                        alf149@social.data.coopA This user is from outside of this forum
                        alf149@social.data.coop
                        wrote sidst redigeret af
                        #16

                        @holsta @folfdk
                        Immich Er mere som Google Photos

                        1 Reply Last reply
                        0
                        • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net shared this topic
                        • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

                          Hej #Hestenettet / #Fælleshjerne #HomeServer folk.

                          Jeg har en Intel NUC jeg vil putte Yunohost på.
                          Jeg vil gerne kunne tilgå den udenfor hjemmet, jeg har fast IP, jeg har et domæne.

                          Men hvad ville være bedst at gøre?

                          Ideelt set skal det vel holdes på mit eget netværk og så skal jeg bruge VPN for at komme ind til det?

                          Udfordringer: hvis det går godt vil jeg gerne f.eks køre immich, så jeg kan dele billeder med min familie, eventuelt tilbyde dem en konto. For/imod?

                          🔁❤️

                          marcusxms@helvede.netM This user is from outside of this forum
                          marcusxms@helvede.netM This user is from outside of this forum
                          marcusxms@helvede.net
                          wrote sidst redigeret af
                          #17

                          @folfdk Nu er Tailscale og Wireguard nævnt - hvis man gerne vil have noget Tailscale-lignende, er der også Headscale - en open source implementation af Tailscale-serveren.

                          1 Reply Last reply
                          0
                          Svar
                          • Svar som emne
                          Login for at svare
                          • Ældste til nyeste
                          • Nyeste til ældste
                          • Most Votes


                          • Log ind

                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                          • Login or register to search.
                          Powered by NodeBB Contributors
                          Graciously hosted by data.coop
                          • First post
                            Last post
                          0
                          • Hjem
                          • Seneste
                          • Etiketter
                          • Populære
                          • Verden
                          • Bruger
                          • Grupper