Gode nyheder: Jeg er på en S-togs perron med to standere at checke ind og ud med.
-
Gode nyheder: Jeg er på en S-togs perron med to standere at checke ind og ud med. To! LET'S GOOO BASISKORT.
-
Gode nyheder: Jeg er på en S-togs perron med to standere at checke ind og ud med. To! LET'S GOOO BASISKORT.
@malte wow, københavner-bias slår igen!
/s -
@malte
Jeg prøvede at stå i kø til #Basiskort stander i går. Ny oplevelse.Så passager misse et tog fordi scanneren afviste tre forsøg, men accepterede det fjerde. Ikke ny oplevelse.
-
@malte
Jeg prøvede at stå i kø til #Basiskort stander i går. Ny oplevelse.Så passager misse et tog fordi scanneren afviste tre forsøg, men accepterede det fjerde. Ikke ny oplevelse.
@malte
Og ja, jeg har også set to standere på samme perron, men husker ikke stationen.I øvrigt, det fine ved én stander pr. perron er jo, at hvis den ene ikke virker, så kan man bare skifte perron, og prøve dér /s
-
Jeg vil bare gerne vide hvad min saldo er. Jeg vil gerne informeres om det løbende. på standeren. Kan det lade sig gøre?
-
Jeg vil bare gerne vide hvad min saldo er. Jeg vil gerne informeres om det løbende. på standeren. Kan det lade sig gøre?
@dj_brevet Desværre! Det kan desværre ikke lade sig gøre med den nuværende teknologi! Men hvis du installeres Rejsekort App kan du altid se din saldo! Nemt og smart!
-
@malte
@claugesen Det er så idiotisk. Jeg hader billetsystemet i Danmark.
-
@malte wow, københavner-bias slår igen!
/s@maltelau Ja vi er enormt privilegerede herovre!
-
@claugesen Det er så idiotisk. Jeg hader billetsystemet i Danmark.
Én stander, typisk. I bussen: én stander i midten ved udgangen, ikke ved indgangen. Prisen for turen bliver ikke vist, du skal betale i blinde. Ingen tank-op maskiner offentlige steder. Tank-op kun ved skranken i enkelte butikker og stationer. Anonymt kort: Ingen løbende måde at se saldoen på, kun ved skranken i enkelte butikker og stationer. Det er så ekstremt bruger-uvenligt, at det må være gennemtænkt - et forsøg på at forskrække folk i retningen af app'en
-
J jeppe@uddannelse.social shared this topic
J jwcph@helvede.net shared this topic
-
Én stander, typisk. I bussen: én stander i midten ved udgangen, ikke ved indgangen. Prisen for turen bliver ikke vist, du skal betale i blinde. Ingen tank-op maskiner offentlige steder. Tank-op kun ved skranken i enkelte butikker og stationer. Anonymt kort: Ingen løbende måde at se saldoen på, kun ved skranken i enkelte butikker og stationer. Det er så ekstremt bruger-uvenligt, at det må være gennemtænkt - et forsøg på at forskrække folk i retningen af app'en
@CiaraNi Jeg vil anbefale at man klager til Rejsekortet (som det stadig hedder når man skal klage). Jo flere vi er, jo sværere må det da blive at sidde os overhørig?
@malte @claugesen -
@CiaraNi Jeg vil anbefale at man klager til Rejsekortet (som det stadig hedder når man skal klage). Jo flere vi er, jo sværere må det da blive at sidde os overhørig?
@malte @claugesen@tanyakaroli @CiaraNi @malte @claugesen jeg tror jeg betalte væsentligt mere i går end jeg ellers gør når jeg er på tur med bus og tog fordi børn synes det er sjovt.
Med rejsekortet tjekkede jeg ind hver gang jeg stod på noget nyt og tjekkede ud når jeg var færdig. Og tog også ofte en kort pause på en legeplads, cafe eller lignende,,men stadig tjekket ind.
Basiskort kalder det vist en ny rejse hvis der er mere end 30 minutter mellem tjek ud og ind.Vi nåede ikke et 30min skift til havnebussen.
-
@tanyakaroli @CiaraNi @malte @claugesen jeg tror jeg betalte væsentligt mere i går end jeg ellers gør når jeg er på tur med bus og tog fordi børn synes det er sjovt.
Med rejsekortet tjekkede jeg ind hver gang jeg stod på noget nyt og tjekkede ud når jeg var færdig. Og tog også ofte en kort pause på en legeplads, cafe eller lignende,,men stadig tjekket ind.
Basiskort kalder det vist en ny rejse hvis der er mere end 30 minutter mellem tjek ud og ind.Vi nåede ikke et 30min skift til havnebussen.
@svuorela Det er da vildt irriterende at det også skal koste mere! @CiaraNi @malte @claugesen
-
@malte @claugesen@tanyakaroli Meget enig. Jo flere de hører fra, jo bedre. Jeg har allerede skrevet. Det er noget, jeg er begyndt at gøre også i #DanmarkSkifter sammenhæng. Når jeg bliver udelukket fordi en tjeneste kun er tilgængelig for kunder, der også er kunde hos Google (Play) eller Apple (App), så skriver jeg. Når mulighed for at tage og betale for offentlig transport bliver enshittified, så skriver jeg. Old Woman Yells At Cloud, Old Woman Sends Cranky Letter To Cloud.
-
@tanyakaroli @CiaraNi @malte @claugesen jeg tror jeg betalte væsentligt mere i går end jeg ellers gør når jeg er på tur med bus og tog fordi børn synes det er sjovt.
@svuorela Det er helt galt, at de har sat det op på denne måde. Dyrt og unfair. Jeg håber, de bliver tvungne til at lave om - hvis ikke af klagende kunder, så af ombudsmanden.
-
@tanyakaroli Meget enig. Jo flere de hører fra, jo bedre. Jeg har allerede skrevet. Det er noget, jeg er begyndt at gøre også i #DanmarkSkifter sammenhæng. Når jeg bliver udelukket fordi en tjeneste kun er tilgængelig for kunder, der også er kunde hos Google (Play) eller Apple (App), så skriver jeg. Når mulighed for at tage og betale for offentlig transport bliver enshittified, så skriver jeg. Old Woman Yells At Cloud, Old Woman Sends Cranky Letter To Cloud.
@CiaraNi YESSS, Old Woman Rocks! (Du er jo ikke gammel, men man må godt iklæde sig gammel, klog og stærkt utilfreds kvinde-hammen når den er tiltrængt)
@malte @claugesen -
@malte @claugesen@tanyakaroli Jeg tror også det gør en forskel at vores stemme bliver hørt. Jeg tvivler på at Rejsekort lytter - især hvis designet er med overlæg. Som jeg er enig med andre her at bruger-uvenligheden tyder på at det er. Hvor kunne man ellers sende den type klager? @CiaraNi @claugesen
-
@tanyakaroli Jeg tror også det gør en forskel at vores stemme bliver hørt. Jeg tvivler på at Rejsekort lytter - især hvis designet er med overlæg. Som jeg er enig med andre her at bruger-uvenligheden tyder på at det er. Hvor kunne man ellers sende den type klager? @CiaraNi @claugesen
@malte trafikordførere i Folketinget, tænker jeg
@CiaraNi @claugesen