En lille #Surdej opdatering fra mig.
-
En lille #Surdej opdatering fra mig.
Jeg var i Silvan og der var simpelthen en hævekurv! I den størrelse jeg mangler. 30*15*8cm i rattan. Sådan #EnGodTing måtte jeg jo ikke lade slippe.
Så nu håber jeg at brødet får en form der passer bedre til det andet udstyr jeg har, og så bliver det spændende at se om brødet i morgen springer lidt mere op.
(Og så var der solskin på turen, men lidt let regn hjemad, men det tog jeg heldigvis med et smil og en god podcast
) -
En lille #Surdej opdatering fra mig.
Jeg var i Silvan og der var simpelthen en hævekurv! I den størrelse jeg mangler. 30*15*8cm i rattan. Sådan #EnGodTing måtte jeg jo ikke lade slippe.
Så nu håber jeg at brødet får en form der passer bedre til det andet udstyr jeg har, og så bliver det spændende at se om brødet i morgen springer lidt mere op.
(Og så var der solskin på turen, men lidt let regn hjemad, men det tog jeg heldigvis med et smil og en god podcast
)@folfdk spændende! Jeg er aldrig rigtigt lykkedes med hævekurve.
-
@folfdk spændende! Jeg er aldrig rigtigt lykkedes med hævekurve.
Ja, nu bliver det spændende at se hvordan det går i morgen tidlig!
Er det noget særligt der ikke vil lykkes med hævekurv for dig? Eller er det bare en anden slags process end du har lyst til at benytte?
-
Ja, nu bliver det spændende at se hvordan det går i morgen tidlig!
Er det noget særligt der ikke vil lykkes med hævekurv for dig? Eller er det bare en anden slags process end du har lyst til at benytte?
@folfdk jeg tror jeg har brugt for billigt mel og for høj hydrering. De sidste par år har jeg bare bagt flutes og boller. Her er enden af den fra aftensmaden. Men det kunne godt være at jeg skulle give mig i kast med høje brød igen, det er bare så nemt det andet... Oplever jeg.
-
@folfdk jeg tror jeg har brugt for billigt mel og for høj hydrering. De sidste par år har jeg bare bagt flutes og boller. Her er enden af den fra aftensmaden. Men det kunne godt være at jeg skulle give mig i kast med høje brød igen, det er bare så nemt det andet... Oplever jeg.
Flutes og boller er også godt!!
Jeg har desværre lidt ekstra tid på hånden lige nu, så jeg har givet mig i kast med det her

Det er nu meget fedt at lave noget hvor det føles som om der er et produkt!
-
Flutes og boller er også godt!!
Jeg har desværre lidt ekstra tid på hånden lige nu, så jeg har givet mig i kast med det her

Det er nu meget fedt at lave noget hvor det føles som om der er et produkt!
@folfdk jeg går på dagpenge om et par uger, hvem ved, måske skal jeg give mig i kast med "brød med øre projektet" igen. Det er det bedste til cheesemelts. Det var noget med at de nogle gange blev klæge i bunden så vidt jeg husker, men jeg har overgivet mig til bedre mel siden og er nok også bedre til at formgive så det kan være det går bedre.
-
@folfdk jeg går på dagpenge om et par uger, hvem ved, måske skal jeg give mig i kast med "brød med øre projektet" igen. Det er det bedste til cheesemelts. Det var noget med at de nogle gange blev klæge i bunden så vidt jeg husker, men jeg har overgivet mig til bedre mel siden og er nok også bedre til at formgive så det kan være det går bedre.
Hvis du gør må du endelig huske at dele erfaringer, så jeg kan lære noget
