Er det meget træls, hvis man giver sit barn en ny cykel i fødselsdagsgave i august?
-
@MThaastrup
Min yngste har lige haft humanistisk konfirmation og vi gav ham penge til en cykel (fordi der også er en opgave for ham i at tage en beslutning).Såehh. Ja. Det kan man altså godt
Edit:
Og som andre skriver: hvis der så er ballon på og den er pyntet, eventuelt malet i hendes yndlingsfarve eller med reflekser i egerne og sådan noget, så er det jo bare en *endnu* mere fantastisk gave@folfdk Jeg finder på noget pynt! Tak
-
@MThaastrup Jeg fik en cykel i konformationsgave, så altså...
(Og det var den fedeste gave; jeg fik godt nok kørt mange tusinde km på den cykel!)
Jeg synes, det lyder som en god gave! Bind en sløjfe på og så er alt godt.
@SorenMRiis jeg pynter den
-
Er det meget træls, hvis man giver sit barn en ny cykel i fødselsdagsgave i august?
Misforstå mig ikke, men i hendes klasse er cykler for de fleste noget, man "bare får" som en ekstra ting og så alle gaverne oveni. Men det har jeg ikke råd til.
Men jeg KAN give hende den til fødselsdag, sammen med nogle andre småting, jeg allerede har købt, herunder et penalhus med LED-lys.
@MThaastrup Knægten overfor her fik en cykel i fødselsdagsgave sidste weekend.
-
@MThaastrup Knægten overfor her fik en cykel i fødselsdagsgave sidste weekend.
@lbheuschkel TAK. Det hjælper mig at høre 🫶
-
@folfdk Jeg finder på noget pynt! Tak
Altså, jeg kan ikke forstille mig at det ikke bliver godt!
-
Misforstå mig ikke, men i hendes klasse er cykler for de fleste noget, man "bare får" som en ekstra ting og så alle gaverne oveni. Men det har jeg ikke råd til.
Men jeg KAN give hende den til fødselsdag, sammen med nogle andre småting, jeg allerede har købt, herunder et penalhus med LED-lys.
@MThaastrup altså, begge mine børn har fået brugte cykler pimpet op som fødselsdagsgave i år, og lykken var stor. Begge opfatter genbrug som helt fint, for det får vi tit med mange andre ting, inkl min cykel. Go for it!
-
@MThaastrup altså, begge mine børn har fået brugte cykler pimpet op som fødselsdagsgave i år, og lykken var stor. Begge opfatter genbrug som helt fint, for det får vi tit med mange andre ting, inkl min cykel. Go for it!
@tokeriis Det er jeg så glad for at læse! Cykel, it is
️
-
@tofticles Det var altså heller ikke et spørgsmål om værdi. Det er bare svært for mig at mærke, om det er ok at give den slags brugsting i gave, når alle omkring hende bare får det. Jeg har jo ingen medforælder at vende tankerne med
@MThaastrup Oh - så misforstod jeg dit indlæg.
Pointen er lidt den samme for mig - brugsting eller .. erh.. nydelsesting(?) er ikke lige en skelnen jeg er stødt på før - I min verden er der ingen forskel.
Uanset - så forstår jeg helt sikkert det med ikke at have nogen at diskutere det med og det var på ingen måde et forsøg på at forklejne dilemmaet
.
-
@MThaastrup Oh - så misforstod jeg dit indlæg.
Pointen er lidt den samme for mig - brugsting eller .. erh.. nydelsesting(?) er ikke lige en skelnen jeg er stødt på før - I min verden er der ingen forskel.
Uanset - så forstår jeg helt sikkert det med ikke at have nogen at diskutere det med og det var på ingen måde et forsøg på at forklejne dilemmaet
.
@tofticles I know
-
@MThaastrup I think that is lovely. a bike is an awesome thing. a gift is a blessing. and a happy birthday is an experience one takes with them for the rest of ones life. what a beautiful idea to combine all three.
I feel a little bit bad for the rich kids who miss out on these deeply meaningful moment. the journey is different for each of us, but maybe what other people do does not get a vote on how you raise your daughter. your judgement seems like the best tool for that responsibility.
️
-
@MThaastrup Alle Mayas cykler var brugte indtil hun fik en ny inden hun skulle på efterskole. Glæden var lige stor alle gange.
Husk papstykker og klemmer, så den kan lyde som en "rigtig" motorcykel.
Hvor har du fundet penalhus med LED? Spørger for en ven.
-
@MThaastrup Hvis du spørger Michelle, er en ny cykel så noget hun har behov for eller er det noget mor har behov for?
Hvis hun er glad for at cykle, så tror jeg at hun vil opfatte cyklen som hendes behov, men hvis bare er noget hun uvilligt skal have fordi I altså skal frem og tilbage, så ville jeg ikke pakke den ind (hverken bogstaveligt eller i overført betydning).
Jeg gætter på at du godt ved at hun vil værdsætte det.
Min søn har også fået cykel i gave, men af bedsteforældrene.
-
@SorenMRiis jeg pynter den
@MThaastrup Og vi ved jo, du er en pyntepige på din egen måde... Den bliver uden tvivl flot!
Evt. med penalhuset indpakket på baggagebæreren eller noget?
-
@MThaastrup I think that is lovely. a bike is an awesome thing. a gift is a blessing. and a happy birthday is an experience one takes with them for the rest of ones life. what a beautiful idea to combine all three.
I feel a little bit bad for the rich kids who miss out on these deeply meaningful moment. the journey is different for each of us, but maybe what other people do does not get a vote on how you raise your daughter. your judgement seems like the best tool for that responsibility.
️
@falcennial I agree, they absolutely don't get a vote - sometimes it's just difficult to get a reality check without a co-parent.
Thank you, I really appreciate your helpful input!
-
@MThaastrup Alle Mayas cykler var brugte indtil hun fik en ny inden hun skulle på efterskole. Glæden var lige stor alle gange.
Husk papstykker og klemmer, så den kan lyde som en "rigtig" motorcykel.
Hvor har du fundet penalhus med LED? Spørger for en ven.
@holsta Mærket TopModel laver enkelte penalhuse med LED i. Michelles er det her
-
@MThaastrup Hvis du spørger Michelle, er en ny cykel så noget hun har behov for eller er det noget mor har behov for?
Hvis hun er glad for at cykle, så tror jeg at hun vil opfatte cyklen som hendes behov, men hvis bare er noget hun uvilligt skal have fordi I altså skal frem og tilbage, så ville jeg ikke pakke den ind (hverken bogstaveligt eller i overført betydning).
@pmakholm @MThaastrup Jeg er lidt med Peter her.Og jeg kan ikke undgå at tænke over, om hun ikke allerede har en cykel, for i så fald er det vel ikke kritisk at få en ny. Hvis den stadig er bedre-end-funktionel, kan andre gaver være bedre.
-
@pmakholm @MThaastrup Jeg er lidt med Peter her.Og jeg kan ikke undgå at tænke over, om hun ikke allerede har en cykel, for i så fald er det vel ikke kritisk at få en ny. Hvis den stadig er bedre-end-funktionel, kan andre gaver være bedre.
-
@holsta Mærket TopModel laver enkelte penalhuse med LED i. Michelles er det her
@MThaastrup Jeg er misundelig nu. Eller, min ven er misundelig nu.
-
@pmakholm Hun bruger den kun til fornøjelse, og nærmest dagligt når vejret er godt. Vi er slet ikke i cykelafstand af skolen, og jeg kan pga. slidgigt ikke selv cykle.
Giv mig lidt credit for ikke at være så egoistisk, som jeg synes, at du lidt antyder....
-
@MThaastrup Jeg er misundelig nu. Eller, min ven er misundelig nu.
@holsta Jeg er sikker på, at din ven gerne må købe sådan et til sig selv - er næsten sikker på, at man også kan få et med dinosaurer på, hvis ulven ikke er et hit