Træk af en bæredygtig udvikling, jeg godt kan leve med:
-
Retursystem for kaffekopper.
#DanskerTrut #dkgreen #dkpol #sustainability #ClimateEmergency
-
Retursystem for kaffekopper.
#DanskerTrut #dkgreen #dkpol #sustainability #ClimateEmergency
At få en sø i baghaven.
-
At få en sø i baghaven.
Brugsgenstande, der holder.
Her min hartad udødelige smedejernspande, der på fjerde årti følger mig rundt. Jeg elsker den, og den har gennem årene sparet mig et større beløb i mindre levedygtige pander.
Nåja, og så steger den godt.
-
Brugsgenstande, der holder.
Her min hartad udødelige smedejernspande, der på fjerde årti følger mig rundt. Jeg elsker den, og den har gennem årene sparet mig et større beløb i mindre levedygtige pander.
Nåja, og så steger den godt.
Re-wilded golfbaner.
Intet i det nordsjællandske landskab er kedeligere end golfbanernes grønne ørken.
Ja, jeg ved godt, de er til glæde for nogen. Men jeg vil stadig hellere have mere af Gribskov.
-
Re-wilded golfbaner.
Intet i det nordsjællandske landskab er kedeligere end golfbanernes grønne ørken.
Ja, jeg ved godt, de er til glæde for nogen. Men jeg vil stadig hellere have mere af Gribskov.
Moderne høkassetasketing, som kan koge ting med minimalt energiforbrug – og som ikke brænder min risengrød på.
-
Moderne høkassetasketing, som kan koge ting med minimalt energiforbrug – og som ikke brænder min risengrød på.
Når bæverne bare lige ordner sagen, og myndighederne roligt konstaterer, at "Bævere ved altid bedst."
-
Når bæverne bare lige ordner sagen, og myndighederne roligt konstaterer, at "Bævere ved altid bedst."
Elektrificering, så ens energiforsyning (og sikkerhed) ikke er afhængig af autoritære petrostater.
-
Elektrificering, så ens energiforsyning (og sikkerhed) ikke er afhængig af autoritære petrostater.
Ikke at bruge fossile brændstoffer på at sejle fossile brændstoffer rundt i verden i meget lidt klædelige skibe.
(ja, jeg ved godt, at det med det klædelige ikke er vigtigt, men tråden handler om, hvad netop jeg godt kan leve med, og jeg synes, de er frygteligt grimme!)
-
Ikke at bruge fossile brændstoffer på at sejle fossile brændstoffer rundt i verden i meget lidt klædelige skibe.
(ja, jeg ved godt, at det med det klædelige ikke er vigtigt, men tråden handler om, hvad netop jeg godt kan leve med, og jeg synes, de er frygteligt grimme!)
At tiøren endelig falder, og min lokale tankstation forstår, at det nok er en god idé at kunne fylde biler med noget andet end benzin.
-
At tiøren endelig falder, og min lokale tankstation forstår, at det nok er en god idé at kunne fylde biler med noget andet end benzin.
Træk af en bæredygtig udvikling, jeg godt kan leve med.
Flere bævere. Jeg kan godt leve med flere bævere.
-
Træk af en bæredygtig udvikling, jeg godt kan leve med.
Flere bævere. Jeg kan godt leve med flere bævere.
Træk af en bæredygtig udvikling jeg godt kan leve med:
Fald i CO2-emissioner fra transportsektoren.
Jeg har ikke mærket nogen gener fra dette her. Har du?
Nej vel; tror I vi kunne nuppe lidt mere af det uden egentlig lidelse?
-
S suneauken@mastodon.world shared this topic on
-
@SuneAuken Og: Hvis nogen måtte lide urimeligt meget ift deres indkomst, så lad os bruge nogle af vores mange ressourcer på at afbøde det, i stedet for at vige tilbage og (nok mest af hensyn til ikke at genere middelklassen) sige ‘uha, så må vi sænke klimakravene’. #dktrp #dkgreen #dkpol
-
@SuneAuken Og: Hvis nogen måtte lide urimeligt meget ift deres indkomst, så lad os bruge nogle af vores mange ressourcer på at afbøde det, i stedet for at vige tilbage og (nok mest af hensyn til ikke at genere middelklassen) sige ‘uha, så må vi sænke klimakravene’. #dktrp #dkgreen #dkpol
100%.
Lidt skarpt trukket op: Man kan sagtens have sympati med kulminearbejdere uden at have sympati med kulminer. Sådanne steder skal der naturligvis findes en løsning.
-
At finde 622.000 kr i en pose, så man kan forbedre sin genbrugsbutik, der blandt andet arbejder med upcykling, repair-cafearrangementer og med at nedbringe affaldsmængden.
(Ok, jeg ved godt, at det mere er en begivenhed end en udvikling, men jeg nupper den med alligevel)
-
At finde 622.000 kr i en pose, så man kan forbedre sin genbrugsbutik, der blandt andet arbejder med upcykling, repair-cafearrangementer og med at nedbringe affaldsmængden.
(Ok, jeg ved godt, at det mere er en begivenhed end en udvikling, men jeg nupper den med alligevel)
Hurtig udfasning af kul. Gerne foran tidsplanen.
Og det er i øvrigt heller ikke helt ringe rent sikkerhedspolitisk.
#DkFedi #ClimateEmegerncy #Coal #Sustainability #SustainableDevelopment #Energy
-
Hurtig udfasning af kul. Gerne foran tidsplanen.
Og det er i øvrigt heller ikke helt ringe rent sikkerhedspolitisk.
#DkFedi #ClimateEmegerncy #Coal #Sustainability #SustainableDevelopment #Energy
At Pakistan finder ud af, at det bare er sjovere (og i længden billigere) at være foregangsland for grøn energi.
-
At Pakistan finder ud af, at det bare er sjovere (og i længden billigere) at være foregangsland for grøn energi.
Lokale job i grøn energi i stedet for mere infrastruktur at køre olie og gas igennem.
Også:
Skat på forureneren. Det kan jeg HELT sikkert godt leve med.
https://mstdn.ca/@AlisonCreekside/114318984555468455 -
Lokale job i grøn energi i stedet for mere infrastruktur at køre olie og gas igennem.
Også:
Skat på forureneren. Det kan jeg HELT sikkert godt leve med.
https://mstdn.ca/@AlisonCreekside/114318984555468455Træk af en bæredygtig udvikling, jeg godt kan leve med:
At Australien også bare bygger sig til en hel masse solenergi, fordi det bare er SÅ meget billigere.
https://michaelwest.com.au/forget-nuclear-australia-is-on-fast-lane-to-100pc-renewables-solar/