Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. I dag er jeg ankommet i virkelig god tid til Hovedbanegården og står nu bare og danderer den på perronen indtil toget kommer.

I dag er jeg ankommet i virkelig god tid til Hovedbanegården og står nu bare og danderer den på perronen indtil toget kommer.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
22 Indlæg 9 Posters 35 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • tanyakaroli@expressional.socialT tanyakaroli@expressional.social

I dag er jeg ankommet i virkelig god tid til Hovedbanegården og står nu bare og danderer den på perronen indtil toget kommer. Jeg skal til Vejle og gæsteundervise på Politiskolen - i et emne som ofte giver modstand, nemlig politiets egne, interne sprogbrug i sager om vold i nære relationer (fx partnervold). Det er udviklet i tæt dialog med dygtige og idealistiske undervisere på dette efteruddannelsesforløb.
    Mega meningsfuldt!

abekonge@venner.networkA This user is from outside of this forum
    abekonge@venner.networkA This user is from outside of this forum
    abekonge@venner.network
    wrote sidst redigeret af

@tanyakaroli totalt sidesport apropo vejle:

https://snittegodskontoret.ukrudt.net/memes/225

tak til @snittegodskontoret for mit nye yndlingsmeme om vejle

#Vejle

tanyakaroli@expressional.socialT 1 Reply Last reply
    0

@MThaastrup Husspektakler er heldigvis blevet pensioneret som term i politiet (i al ubeskedenhed vil jeg nævne at jeg har fået at vide af gode bekendte i politiet at min egen artikel om problemerne med den term skubbede til den beslutning - jeg ved ikke om det passer, men hvis det gør, er det nok det vigtigste resultat af min forskning nogensinde).
      Det drejer sig både om at sikre at sprogbrugen ikke låser politiet fast i forståelser af hvad de kommer ud til, og at det bliver registreret bedre i deres interne system hvad patruljen observerede på stedet. Der sker ofte en kæmpe minimering af alvorlighed i dén nedskrivning (fx bare “Alt roligt, intet for politiet”).

mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
      mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
      mthaastrup@helvede.net
      wrote sidst redigeret af mthaastrup@helvede.net
      Dette indlæg er slettet!
      0
      • abekonge@venner.networkA abekonge@venner.network

@tanyakaroli totalt sidesport apropo vejle:

https://snittegodskontoret.ukrudt.net/memes/225

tak til @snittegodskontoret for mit nye yndlingsmeme om vejle

#Vejle

tanyakaroli@expressional.socialT This user is from outside of this forum
        tanyakaroli@expressional.social
        wrote sidst redigeret af

@abekonge Hahaha, den er skøn!
        @snittegodskontoret

1 Reply Last reply
        0
        • mthaastrup@helvede.netM mthaastrup@helvede.net

Dette indlæg er slettet!

wrote sidst redigeret af

@MThaastrup Ja, det er da (et ord - og en bagatellisering)

1 Reply Last reply
          0

For jer der gerne vil vide mere om emnet:

Formålet med dagens workshop er at skubbe på en proces internt i politiet om at bruge mere præcist og fyldestgørende sprog om vold i nære relationer. Husspektakler er heldigvis blevet pensioneret som anmeldelseskategori til fordel for “uro i hjemmet”. Uden at det løser alt er næste skridt at prøve at forbedre hvad der bliver skrevet på sagen når en patrulje har været ude.
            I mange år har der været en tendens til at bruge termer der minimerer alvorligheden og fordeler ansvaret ligeligt på parterne (fx “skænderi” eller “sloges”). Værst er de tilfælde hvor der blot skrives “Alt roligt, intet for politiet”. For selv hvis patruljen har vurderet at de ikke kan gøre mere den dag, vil sådan en beskrivelse gøre at næste opkald til alarmcentralen bliver taget mindre alvorligt, og at de forebyggende teams ikke kan se at der måske skal laves en indsats.

wrote sidst redigeret af

På Vejle Banegård er de bedste (= eneste med tilhørende bord) siddepladser inde hos Lagkagehuset, så jeg har købt en kop matcha latte (man er vel kjøwenhawner) så jeg kan sidde og arbejde lidt inden toget.
            Pigerne bag disken er virkelig søde - og gav endda et stykke hindbærsnitte! 🥹
            (Jaja, jeg ved godt at vi er sure på Lagkagehuset, men se ovenfor)

ulriknyman@mastodon.socialU 1 Reply Last reply
            0

På Vejle Banegård er de bedste (= eneste med tilhørende bord) siddepladser inde hos Lagkagehuset, så jeg har købt en kop matcha latte (man er vel kjøwenhawner) så jeg kan sidde og arbejde lidt inden toget.
              Pigerne bag disken er virkelig søde - og gav endda et stykke hindbærsnitte! 🥹
              (Jaja, jeg ved godt at vi er sure på Lagkagehuset, men se ovenfor)

ulriknyman@mastodon.socialU This user is from outside of this forum
              ulriknyman@mastodon.social
              wrote sidst redigeret af

@tanyakaroli Hvorfor er "vi" sure på lagkagehuset?

0
              • ulriknyman@mastodon.socialU ulriknyman@mastodon.social

@tanyakaroli Hvorfor er "vi" sure på lagkagehuset?

wrote sidst redigeret af

@UlrikNyman Fordi de viser sig at bruge færdigblandinger til deres kager (i hvert fald den i samarbejde med Tobias Hamann)

ulriknyman@mastodon.socialU 1 Reply Last reply
                0

@UlrikNyman Fordi de viser sig at bruge færdigblandinger til deres kager (i hvert fald den i samarbejde med Tobias Hamann)

ulriknyman@mastodon.social
                  wrote sidst redigeret af

@tanyakaroli Det kan da ikke gøre mig sur, hvis bare produktet smager godt.

Jeg tænkte at det sikkert var noget med overenskomster, men man kan jo blive overrasket.

0
                  • ulriknyman@mastodon.socialU ulriknyman@mastodon.social

@tanyakaroli Det kan da ikke gøre mig sur, hvis bare produktet smager godt.

Jeg tænkte at det sikkert var noget med overenskomster, men man kan jo blive overrasket.

wrote sidst redigeret af

@UlrikNyman Det er meget muligt at der er mere, men det var den jeg senest stødte på - Lagkagehuset er jo blevet opkøbt af nogen (har glemt hvem), så de oprindelige kvalitetsprincipper er vist gået fløjten

suneauken@mastodon.worldS 1 Reply Last reply
                    0

@UlrikNyman Det er meget muligt at der er mere, men det var den jeg senest stødte på - Lagkagehuset er jo blevet opkøbt af nogen (har glemt hvem), så de oprindelige kvalitetsprincipper er vist gået fløjten

suneauken@mastodon.worldS This user is from outside of this forum
                      suneauken@mastodon.worldS This user is from outside of this forum
                      suneauken@mastodon.world
                      wrote sidst redigeret af

@tanyakaroli @UlrikNyman

De modtog vist Corona-støtte mens deres skatteforhold var - well - tvivlsomme. Deres hjemmeside lige nu er stærkt optaget af at forklare sig, men herfra lyder det altså som et The Lady doth protest too much.

https://lagkagehuset.dk/skat

1 Reply Last reply
                      0

I dag er jeg ankommet i virkelig god tid til Hovedbanegården og står nu bare og danderer den på perronen indtil toget kommer. Jeg skal til Vejle og gæsteundervise på Politiskolen - i et emne som ofte giver modstand, nemlig politiets egne, interne sprogbrug i sager om vold i nære relationer (fx partnervold). Det er udviklet i tæt dialog med dygtige og idealistiske undervisere på dette efteruddannelsesforløb.
                        Mega meningsfuldt!

mosgaard@uddannelse.socialM This user is from outside of this forum
                        mosgaard@uddannelse.socialM This user is from outside of this forum
                        mosgaard@uddannelse.social
                        wrote sidst redigeret af

@tanyakaroli “Mit sprogs grænser er min verdens grænser” er så ufatteligt rammende i den sammenhæng.

0
                        • mosgaard@uddannelse.socialM mosgaard@uddannelse.social

@tanyakaroli “Mit sprogs grænser er min verdens grænser” er så ufatteligt rammende i den sammenhæng.

wrote sidst redigeret af

@mosgaard Ja, det er en rigtig fin måde at opsummere det på!

1 Reply Last reply
                          0
                          Svar
                          • Svar som emne
                          Login for at svare
                          • Ældste til nyeste
                          • Nyeste til ældste
                          • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.