Uha jeg er spændt på den nye regering.
-
@CarstenBoll @BogWitch fedt!
-
-
@CarstenBoll Den der fik mig også til at spærre øjnene op. Og så så jeg aldersgrænsen

Det er et godt tiltag, selvom det er begrænset. Man kunne håbe/ønske, det er tilløb til en større satsning på kollektiv trafik.
-
@CarstenBoll @pms ja! Den er jeg også rigtig glad for.
Nok ikke helt tilfældigt at jeg er glad for de ting Enhedslisten fremhæver.
Men hvad er prisen?

-
@CarstenBoll Den der fik mig også til at spærre øjnene op. Og så så jeg aldersgrænsen

Det er et godt tiltag, selvom det er begrænset. Man kunne håbe/ønske, det er tilløb til en større satsning på kollektiv trafik.
-
@CarstenBoll Well, "kæmpe" ved jeg ikke... Ift gennemsnitslevealderen vil jeg kalde det to syvendedele af et fullsize win

Men lidt har også ret, når det gælder at åbne vælgernes øjne for ikke-nyliberale muligheder.
-
@CarstenBoll @pms @BogWitch I DK er drømmen for en ung at have kørekort og en bil. Det ændrer gratis transport ikke ved.
Jeg kan være enig i at socialt er det en god ting, fordi, så er der ikke forskel mellem rige og fattige børn/unge.
Men hvis du vil rykke noget er det jo bil generationerne du skal have fat i. Hele kulturen om at have en bil er så meget nemmere. Den ser jeg også ofte her på mastodon.
-
@CarstenBoll Well, "kæmpe" ved jeg ikke... Ift gennemsnitslevealderen vil jeg kalde det to syvendedele af et fullsize win

Men lidt har også ret, når det gælder at åbne vælgernes øjne for ikke-nyliberale muligheder.
-
@CarstenBoll @fanden @pms Det sidste jeg læste var at der også er skattelettelser til de høje indtjeninger.. Så det fremstod jo noget mærkeligt.
Til gengæld stod der de måske endelig kigger på arve-beskatning. For arv over 10 mio kr godt nok (og come on! hvis folk synes de skal have de summer skattefrit).
..må nok vente lidt på at få det rigtige billede
Noget lyder skidt, noget lyder godt.. Men der er mange brikker i puslespillet -
@CarstenBoll @fanden @pms Det sidste jeg læste var at der også er skattelettelser til de høje indtjeninger.. Så det fremstod jo noget mærkeligt.
Til gengæld stod der de måske endelig kigger på arve-beskatning. For arv over 10 mio kr godt nok (og come on! hvis folk synes de skal have de summer skattefrit).
..må nok vente lidt på at få det rigtige billede
Noget lyder skidt, noget lyder godt.. Men der er mange brikker i puslespilletJa, men sådan vil det jo altid være. Nu får støttepartierne lov at blære sig og så kommer regeringspartierne med de brede aftaler og de bitre piller.
Det fulde billede har vi jo først i aften, og det er jo helt sikkert (for mange herinde) ikke lige så postivt som alle de her "vindersager" fra venstrefløjen som der præsenteres nu.
Men man skal ikke lade det perfekte være det godes fjende. Alternativet var en ny midterregering, så....
-
Ja, men sådan vil det jo altid være. Nu får støttepartierne lov at blære sig og så kommer regeringspartierne med de brede aftaler og de bitre piller.
Det fulde billede har vi jo først i aften, og det er jo helt sikkert (for mange herinde) ikke lige så postivt som alle de her "vindersager" fra venstrefløjen som der præsenteres nu.
Men man skal ikke lade det perfekte være det godes fjende. Alternativet var en ny midterregering, så....
@CarstenBoll @fanden @pms Jamen ja, helt enig.
Kunne ikke dy mig for at poste endnu mere hear-say nyheder om hvordan det er skruet sammen
Jeg skulle jo nødigt ende over i alle de her "jeg forudsiger sådan og sådan" artikler fra dk mediers politiske analytikere. Men jeg vil bare vide det nuuuu