Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe.
-
Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.
@IbenChristiane Det har godt nok ikke fylden, men da jeg skulle skære ned for kaffen drak jeg meget kogende vand.
Det smagte ikke af meget, men det gab stadigvæk den rigtige fornemmelse af at sidde og drikke noget varmt.
-
@Camlarsch nåja, gad vide hvorfor jeg er holdt med det? Tror måske, jeg ikke rigtig har fundet det gode, siden det blev umuligt at købe candy cane lane. Jeg må lige prøve igen. Det har dog ikke samme feel som kaffen.
@IbenChristiane Det er lidt mærkeligt, at kaffe "overdøver" alt det andet. Jeg har fået det til at virke ved at "forvente" noget andet, tror jeg.
-
@IbenChristiane Det er lidt mærkeligt, at kaffe "overdøver" alt det andet. Jeg har fået det til at virke ved at "forvente" noget andet, tror jeg.
@Camlarsch ja det er en god pointe med forventningen, jeg tror også, det er der, den halter for mig. Te er ligesom også ‘for varmt for længe’ 🤪 Jeg drikker kogt vand om morgenen, det kan være jeg bare skulle prøve med det op ad dagen også.

️ -
@IbenChristiane Det har godt nok ikke fylden, men da jeg skulle skære ned for kaffen drak jeg meget kogende vand.
Det smagte ikke af meget, men det gab stadigvæk den rigtige fornemmelse af at sidde og drikke noget varmt.
@pmakholm ja, jeg drikker kogt vand om morgenen, og måske skal jeg bare prøve med det senere på dagen også. Det er nemlig ikke så dumt, som det kunne lyde. På en måde (det er virkelig underligt) er det ligesom tykkere end te 🤪
-
@IbenChristiane Jeg er begyndt at drikke bukkehornsthe. Hvis du er efter "fylde" ville jeg måske sige kakao eller varm hyldeblomst. Har du prøvet dirty chai?
@hunspirillen jeg har førhen lavet masser af chai. Måske skulle jeg lige give det et skud igen.
-
Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.
@IbenChristiane Bouillion? Mht te, så synes jeg der er stor forskel på te, og når jeg er kaffetræt, går jeg efter matcha (incl hele piskeriet af pulver, undskyld jeg tror det er stavet forkert, men det er et af dé ord for mig) eller chai, som jeg synes "fylder" mere
-
@IbenChristiane Bouillion? Mht te, så synes jeg der er stor forskel på te, og når jeg er kaffetræt, går jeg efter matcha (incl hele piskeriet af pulver, undskyld jeg tror det er stavet forkert, men det er et af dé ord for mig) eller chai, som jeg synes "fylder" mere
@MieKNielsen ja, jeg er også begyndt med matcha, øver mig stadig i balancen mellem mælk og te, svært for mig lige at ramme. (Jeg tror i øvrigt du har stavet det helt rigtigt, og ellers, no worries, den slags behøver man aldrig undskylde for
️) Tak! -
@Camlarsch ja det er en god pointe med forventningen, jeg tror også, det er der, den halter for mig. Te er ligesom også ‘for varmt for længe’ 🤪 Jeg drikker kogt vand om morgenen, det kan være jeg bare skulle prøve med det op ad dagen også.

️@IbenChristiane Jeg kan se, at du har skrevet om fylde et andet sted i tråden. Jeg kommer nogle gange mælk i teen, når det er fylde, jeg savner. Men det fordrer sort te (for mig).
-
@pmakholm ja, jeg drikker kogt vand om morgenen, og måske skal jeg bare prøve med det senere på dagen også. Det er nemlig ikke så dumt, som det kunne lyde. På en måde (det er virkelig underligt) er det ligesom tykkere end te 🤪
@IbenChristiane Det er måske lidt lige som saftevand. Rent vand er meget bedre end tynd saftevand.
-
Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.
Hvis det ikke skal være kaffe så drikker jeg myntete - køber af og til sådan en af de der store pakker i en af de arabiske forretninger. På en eller anden måde så giver det mig mere end almindelig te.
-
Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.
@IbenChristiane min mave kan ikke med espresso (som er den eneste kaffe jeg ægte kan lide) så jeg drikker te. Gerne earl grey og gerne flere liter om dagen. Hvis det skal have max fylde så varm chokolade af 100g mørk chokolade, 1 dl kakaopulver (helst ikke den fedtfattige) 6-8 spk sukker (afhængig af hvor mørk chokoladen er 85% trænger til lidt ekstra sukker) 1 dl vand og en liter mælk. Portion her er til 6-8 personer det er meget godt og meget tungt.
-
@IbenChristiane Jeg kan se, at du har skrevet om fylde et andet sted i tråden. Jeg kommer nogle gange mælk i teen, når det er fylde, jeg savner. Men det fordrer sort te (for mig).
@Camlarsch @IbenChristiane For mig er det et krus sort te med et skvæt mælk. Og med sort te mener jeg PG Tips, Typhoo, Yorkshire eller lignende. Den slags te, der smager skrækkeligt uden mælk.
-
Hvis det ikke skal være kaffe så drikker jeg myntete - køber af og til sådan en af de der store pakker i en af de arabiske forretninger. På en eller anden måde så giver det mig mere end almindelig te.
@IbenChristiane @CarstenBoll frisk mynte med lidt brændenælde er også godt. Brændenælde giver den bund som mynte kan mangle. Alternativt til brændenælder er anisisop. Salvie med honning er også godt, men er ikke noget jeg kan drikke litervis af.
-
@Camlarsch @IbenChristiane For mig er det et krus sort te med et skvæt mælk. Og med sort te mener jeg PG Tips, Typhoo, Yorkshire eller lignende. Den slags te, der smager skrækkeligt uden mælk.
@ondekvinde For mig er Earl Grey sort te.
Men jeg ved præcis, hvilke typer du mener! -
@ondekvinde For mig er Earl Grey sort te.
Men jeg ved præcis, hvilke typer du mener!@Camlarsch tænkte jeg nok

-
Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.
@IbenChristiane kornkaffe brugte jeg da jeg havde en periode jeg ikke måttw drikke kaffe. Det smager ikke af kaffe men giver en hvis tilfredshed
-
Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.
Dette indlæg er slettet! -
@ondekvinde For mig er Earl Grey sort te.
Men jeg ved præcis, hvilke typer du mener!@Camlarsch @ondekvinde @IbenChristiane hey, jeg kommer lige væltende og snakker om noget jeg kom til at tænke på, og som ikke er det Ibber efterlyser: som mangeårig kaffedrikker, er jeg begyndt at gå i den helt modsatte grøft nogle gange, lyse gyldne teer, hvor man virkeligt skal smage efter (jeg har en Oolong, som er helt vidunderlig). Det er noget fuldstændigt andet, men meget meditativt og roligt, insisterer på mit nærvær.
-
Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.
@IbenChristiane Barú chai latte pulver er min yndlings. Den er vegansk, men hvis det for din skyld godt må indeholde mælkepulver, så er der andre, der er nemmere at få fat i.
Hvis du er vant til sort kaffe, så er det måske en anden slags fylde, du er efter. Jeg kan ret godt lide kornkaffe og mælkebøttekaffe. Det er en sølle erstatning, hvis det egentlig er kaffe, man vil have. Men hvis man bare ser det som sin egen ting, så er det faktisk ret lækkert.
-
@Camlarsch @ondekvinde @IbenChristiane hey, jeg kommer lige væltende og snakker om noget jeg kom til at tænke på, og som ikke er det Ibber efterlyser: som mangeårig kaffedrikker, er jeg begyndt at gå i den helt modsatte grøft nogle gange, lyse gyldne teer, hvor man virkeligt skal smage efter (jeg har en Oolong, som er helt vidunderlig). Det er noget fuldstændigt andet, men meget meditativt og roligt, insisterer på mit nærvær.
@infonauten Det er en god ide! Måske især det med at huske at smage efter. For uanset kan te jo ikke det samme som kaffe.
Vi havde hjembragt koreanske teer, da vi var der sidste år. Og det var sjovt at prøve noget helt andet.