Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe.

Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
50 Indlæg 20 Posters 89 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • mieknielsen@helvede.netM mieknielsen@helvede.net

    @IbenChristiane Bouillion? Mht te, så synes jeg der er stor forskel på te, og når jeg er kaffetræt, går jeg efter matcha (incl hele piskeriet af pulver, undskyld jeg tror det er stavet forkert, men det er et af dé ord for mig) eller chai, som jeg synes "fylder" mere

    ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
    ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
    ibenchristiane@helvede.net
    wrote sidst redigeret af
    #18

    @MieKNielsen ja, jeg er også begyndt med matcha, øver mig stadig i balancen mellem mælk og te, svært for mig lige at ramme. (Jeg tror i øvrigt du har stavet det helt rigtigt, og ellers, no worries, den slags behøver man aldrig undskylde for ❤️) Tak!

    1 Reply Last reply
    0
    • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

      @Camlarsch ja det er en god pointe med forventningen, jeg tror også, det er der, den halter for mig. Te er ligesom også ‘for varmt for længe’ 🤪 Jeg drikker kogt vand om morgenen, det kan være jeg bare skulle prøve med det op ad dagen også. 🤷🏼‍♀️

      camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
      camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
      camlarsch@helvede.net
      wrote sidst redigeret af
      #19

      @IbenChristiane Jeg kan se, at du har skrevet om fylde et andet sted i tråden. Jeg kommer nogle gange mælk i teen, når det er fylde, jeg savner. Men det fordrer sort te (for mig).

      ondekvinde@helvede.netO ibenchristiane@helvede.netI 2 Replies Last reply
      0
      • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

        @pmakholm ja, jeg drikker kogt vand om morgenen, og måske skal jeg bare prøve med det senere på dagen også. Det er nemlig ikke så dumt, som det kunne lyde. På en måde (det er virkelig underligt) er det ligesom tykkere end te 🤪

        pmakholm@social.data.coopP This user is from outside of this forum
        pmakholm@social.data.coopP This user is from outside of this forum
        pmakholm@social.data.coop
        wrote sidst redigeret af
        #20

        @IbenChristiane Det er måske lidt lige som saftevand. Rent vand er meget bedre end tynd saftevand.

        ibenchristiane@helvede.netI 1 Reply Last reply
        0
        • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

          Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.

          carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
          carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
          carstenboll@mstdn.dk
          wrote sidst redigeret af
          #21

          @IbenChristiane

          Hvis det ikke skal være kaffe så drikker jeg myntete - køber af og til sådan en af de der store pakker i en af de arabiske forretninger. På en eller anden måde så giver det mig mere end almindelig te.

          pms@cupoftea.socialP ibenchristiane@helvede.netI 2 Replies Last reply
          0
          • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

            Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.

            pms@cupoftea.socialP This user is from outside of this forum
            pms@cupoftea.socialP This user is from outside of this forum
            pms@cupoftea.social
            wrote sidst redigeret af
            #22

            @IbenChristiane min mave kan ikke med espresso (som er den eneste kaffe jeg ægte kan lide) så jeg drikker te. Gerne earl grey og gerne flere liter om dagen. Hvis det skal have max fylde så varm chokolade af 100g mørk chokolade, 1 dl kakaopulver (helst ikke den fedtfattige) 6-8 spk sukker (afhængig af hvor mørk chokoladen er 85% trænger til lidt ekstra sukker) 1 dl vand og en liter mælk. Portion her er til 6-8 personer det er meget godt og meget tungt.

            1 Reply Last reply
            0
            • camlarsch@helvede.netC camlarsch@helvede.net

              @IbenChristiane Jeg kan se, at du har skrevet om fylde et andet sted i tråden. Jeg kommer nogle gange mælk i teen, når det er fylde, jeg savner. Men det fordrer sort te (for mig).

              ondekvinde@helvede.netO This user is from outside of this forum
              ondekvinde@helvede.netO This user is from outside of this forum
              ondekvinde@helvede.net
              wrote sidst redigeret af
              #23

              @Camlarsch @IbenChristiane For mig er det et krus sort te med et skvæt mælk. Og med sort te mener jeg PG Tips, Typhoo, Yorkshire eller lignende. Den slags te, der smager skrækkeligt uden mælk.

              camlarsch@helvede.netC 1 Reply Last reply
              0
              • carstenboll@mstdn.dkC carstenboll@mstdn.dk

                @IbenChristiane

                Hvis det ikke skal være kaffe så drikker jeg myntete - køber af og til sådan en af de der store pakker i en af de arabiske forretninger. På en eller anden måde så giver det mig mere end almindelig te.

                pms@cupoftea.socialP This user is from outside of this forum
                pms@cupoftea.socialP This user is from outside of this forum
                pms@cupoftea.social
                wrote sidst redigeret af
                #24

                @IbenChristiane @CarstenBoll frisk mynte med lidt brændenælde er også godt. Brændenælde giver den bund som mynte kan mangle. Alternativt til brændenælder er anisisop. Salvie med honning er også godt, men er ikke noget jeg kan drikke litervis af.

                1 Reply Last reply
                0
                • ondekvinde@helvede.netO ondekvinde@helvede.net

                  @Camlarsch @IbenChristiane For mig er det et krus sort te med et skvæt mælk. Og med sort te mener jeg PG Tips, Typhoo, Yorkshire eller lignende. Den slags te, der smager skrækkeligt uden mælk.

                  camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
                  camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
                  camlarsch@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af
                  #25

                  @ondekvinde For mig er Earl Grey sort te. 😉Men jeg ved præcis, hvilke typer du mener!

                  @IbenChristiane

                  ondekvinde@helvede.netO infonauten@helvede.netI 2 Replies Last reply
                  0
                  • camlarsch@helvede.netC camlarsch@helvede.net

                    @ondekvinde For mig er Earl Grey sort te. 😉Men jeg ved præcis, hvilke typer du mener!

                    @IbenChristiane

                    ondekvinde@helvede.netO This user is from outside of this forum
                    ondekvinde@helvede.netO This user is from outside of this forum
                    ondekvinde@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af
                    #26

                    @Camlarsch tænkte jeg nok 🤣

                    @IbenChristiane

                    1 Reply Last reply
                    0
                    • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                      Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.

                      yongsun@helvede.netY This user is from outside of this forum
                      yongsun@helvede.netY This user is from outside of this forum
                      yongsun@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af
                      #27

                      @IbenChristiane kornkaffe brugte jeg da jeg havde en periode jeg ikke måttw drikke kaffe. Det smager ikke af kaffe men giver en hvis tilfredshed

                      liebach@mastodon.artL 1 Reply Last reply
                      0
                      • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                        Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.

                        mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
                        mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
                        mthaastrup@helvede.net
                        wrote sidst redigeret af
                        #28
                        Dette indlæg er slettet!
                        ibenchristiane@helvede.netI 1 Reply Last reply
                        0
                        • camlarsch@helvede.netC camlarsch@helvede.net

                          @ondekvinde For mig er Earl Grey sort te. 😉Men jeg ved præcis, hvilke typer du mener!

                          @IbenChristiane

                          infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
                          infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
                          infonauten@helvede.net
                          wrote sidst redigeret af
                          #29

                          @Camlarsch @ondekvinde @IbenChristiane hey, jeg kommer lige væltende og snakker om noget jeg kom til at tænke på, og som ikke er det Ibber efterlyser: som mangeårig kaffedrikker, er jeg begyndt at gå i den helt modsatte grøft nogle gange, lyse gyldne teer, hvor man virkeligt skal smage efter (jeg har en Oolong, som er helt vidunderlig). Det er noget fuldstændigt andet, men meget meditativt og roligt, insisterer på mit nærvær.

                          camlarsch@helvede.netC ibenchristiane@helvede.netI 2 Replies Last reply
                          0
                          • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                            Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.

                            tryllesokker@helvede.netT This user is from outside of this forum
                            tryllesokker@helvede.netT This user is from outside of this forum
                            tryllesokker@helvede.net
                            wrote sidst redigeret af
                            #30

                            @IbenChristiane Barú chai latte pulver er min yndlings. Den er vegansk, men hvis det for din skyld godt må indeholde mælkepulver, så er der andre, der er nemmere at få fat i.

                            Hvis du er vant til sort kaffe, så er det måske en anden slags fylde, du er efter. Jeg kan ret godt lide kornkaffe og mælkebøttekaffe. Det er en sølle erstatning, hvis det egentlig er kaffe, man vil have. Men hvis man bare ser det som sin egen ting, så er det faktisk ret lækkert.

                            ibenchristiane@helvede.netI 1 Reply Last reply
                            0
                            • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

                              @Camlarsch @ondekvinde @IbenChristiane hey, jeg kommer lige væltende og snakker om noget jeg kom til at tænke på, og som ikke er det Ibber efterlyser: som mangeårig kaffedrikker, er jeg begyndt at gå i den helt modsatte grøft nogle gange, lyse gyldne teer, hvor man virkeligt skal smage efter (jeg har en Oolong, som er helt vidunderlig). Det er noget fuldstændigt andet, men meget meditativt og roligt, insisterer på mit nærvær.

                              camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
                              camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
                              camlarsch@helvede.net
                              wrote sidst redigeret af
                              #31

                              @infonauten Det er en god ide! Måske især det med at huske at smage efter. For uanset kan te jo ikke det samme som kaffe.

                              Vi havde hjembragt koreanske teer, da vi var der sidste år. Og det var sjovt at prøve noget helt andet.

                              @ondekvinde @IbenChristiane

                              1 Reply Last reply
                              0
                              • camlarsch@helvede.netC camlarsch@helvede.net

                                @IbenChristiane Jeg kan se, at du har skrevet om fylde et andet sted i tråden. Jeg kommer nogle gange mælk i teen, når det er fylde, jeg savner. Men det fordrer sort te (for mig).

                                ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                ibenchristiane@helvede.net
                                wrote sidst redigeret af
                                #32

                                @Camlarsch jeg drikker også altid mælk i sort te 🙌🏻

                                1 Reply Last reply
                                0
                                • pmakholm@social.data.coopP pmakholm@social.data.coop

                                  @IbenChristiane Det er måske lidt lige som saftevand. Rent vand er meget bedre end tynd saftevand.

                                  ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                  ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                  ibenchristiane@helvede.net
                                  wrote sidst redigeret af
                                  #33

                                  @pmakholm det er fuldkommen rigtigt.

                                  1 Reply Last reply
                                  0
                                  • carstenboll@mstdn.dkC carstenboll@mstdn.dk

                                    @IbenChristiane

                                    Hvis det ikke skal være kaffe så drikker jeg myntete - køber af og til sådan en af de der store pakker i en af de arabiske forretninger. På en eller anden måde så giver det mig mere end almindelig te.

                                    ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                    ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                    ibenchristiane@helvede.net
                                    wrote sidst redigeret af
                                    #34

                                    @CarstenBoll jeg bryder mig desværre ikke om myntete, men jeg har flere andre urteteer.

                                    1 Reply Last reply
                                    0
                                    • mthaastrup@helvede.netM mthaastrup@helvede.net

                                      Dette indlæg er slettet!

                                      ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                      ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                      ibenchristiane@helvede.net
                                      wrote sidst redigeret af
                                      #35

                                      @MThaastrup det har jeg også haft, men jeg er ligesom kørt træt i dem 😅

                                      camlarsch@helvede.netC 1 Reply Last reply
                                      0
                                      • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

                                        @Camlarsch @ondekvinde @IbenChristiane hey, jeg kommer lige væltende og snakker om noget jeg kom til at tænke på, og som ikke er det Ibber efterlyser: som mangeårig kaffedrikker, er jeg begyndt at gå i den helt modsatte grøft nogle gange, lyse gyldne teer, hvor man virkeligt skal smage efter (jeg har en Oolong, som er helt vidunderlig). Det er noget fuldstændigt andet, men meget meditativt og roligt, insisterer på mit nærvær.

                                        ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                        ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                        ibenchristiane@helvede.net
                                        wrote sidst redigeret af
                                        #36

                                        @infonauten @Camlarsch @ondekvinde okay, oolong har jeg slet ikke stiftet bekendtskab med. Endnu!

                                        infonauten@helvede.netI 1 Reply Last reply
                                        0
                                        • tryllesokker@helvede.netT tryllesokker@helvede.net

                                          @IbenChristiane Barú chai latte pulver er min yndlings. Den er vegansk, men hvis det for din skyld godt må indeholde mælkepulver, så er der andre, der er nemmere at få fat i.

                                          Hvis du er vant til sort kaffe, så er det måske en anden slags fylde, du er efter. Jeg kan ret godt lide kornkaffe og mælkebøttekaffe. Det er en sølle erstatning, hvis det egentlig er kaffe, man vil have. Men hvis man bare ser det som sin egen ting, så er det faktisk ret lækkert.

                                          ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                          ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                          ibenchristiane@helvede.net
                                          wrote sidst redigeret af
                                          #37

                                          @Tryllesokker korn- eller mælkebøttekaffe kunne være muligheder. Jeg synes, chaipulver altid er alt for sødt eller alt for kunstigt i smagen, så det får jeg ret sjældent lyst til.

                                          1 Reply Last reply
                                          0
                                          Svar
                                          • Svar som emne
                                          Login for at svare
                                          • Ældste til nyeste
                                          • Nyeste til ældste
                                          • Most Votes


                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          Powered by NodeBB Contributors
                                          Graciously hosted by data.coop
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Hjem
                                          • Seneste
                                          • Etiketter
                                          • Populære
                                          • Verden
                                          • Bruger
                                          • Grupper