Rundspørge: Hvad synes du LibreOffice mangler, for at du kunne finde på at bruge den fremfor en konkurrerende kontorpakke?
-
Rundspørge: Hvad synes du LibreOffice mangler, for at du kunne finde på at bruge den fremfor en konkurrerende kontorpakke? (der er ingen forkerte svar)
-
S svedigtype@helvede.net shared this topic
T tofticles@helvede.net shared this topic
-
Rundspørge: Hvad synes du LibreOffice mangler, for at du kunne finde på at bruge den fremfor en konkurrerende kontorpakke? (der er ingen forkerte svar)
@simonjust
Jeg ved ikke om der findes en lidt "simplere" version af deres brugergrænseflade?Men ellers så er det nok arbejde med "bedre defaults" tror jeg.
Og så er jeg selvfølgelig den forkerte at spørge (eller til at svare vel nærmere, det er jo et godt spørgsmål) fordi jeg personligt har LibreOffice installeret på min Linux maskine og sørger for den er installeret de steder folk spørger om hjælp
-
@simonjust the ability to have markdown syntax be automatically applied to the document layout and vice versa. I write a lot in markdown in other programs, and often have to copy from one program into a LibreOffice doc to create a PDF guide for a client. Having the syntax be auto formated to the correct body text, headings and link settings defined in the document, would be a big timesaver.
-
For mig: Først og fremmest offentlig støtte. Jeg ville SÅ gerne over, men jeg kan ikke komme det pga min arbejdsplads.
Ikke hvad du spurgte om. Men alligevel.
-
@simonjust Brugerfladens overskuelighed og brugervenlighed. Jeg bruger Only Office i stedet for, fordi den klart vinder på netop de to parametre. Nogen har nævnt at LibreOffice brugerflade kan tilpasses, men jeg orker ikke at skulle bruge tid på at få den til at være brugervenlig for mig. Og så behandler LibreOffice nogle gange ikke Word dokumenter pænt modsat Only Office der viser næsten det samme som i Word.
-
@simonjust the ability to have markdown syntax be automatically applied to the document layout and vice versa. I write a lot in markdown in other programs, and often have to copy from one program into a LibreOffice doc to create a PDF guide for a client. Having the syntax be auto formated to the correct body text, headings and link settings defined in the document, would be a big timesaver.
@leeleedee I think Markdown support is underway
https://news.itsfoss.com/libreoffice-markdown-support/ -
@simonjust Brugerfladens overskuelighed og brugervenlighed. Jeg bruger Only Office i stedet for, fordi den klart vinder på netop de to parametre. Nogen har nævnt at LibreOffice brugerflade kan tilpasses, men jeg orker ikke at skulle bruge tid på at få den til at være brugervenlig for mig. Og så behandler LibreOffice nogle gange ikke Word dokumenter pænt modsat Only Office der viser næsten det samme som i Word.
@tbhdk Ja, der er mange tilpasningsmuligheder. Man kan f.eks lave MS Offices Ribbon-layout.
Men man opdager det først, hvis man trawler igennem indstillingerne, hvor det måske var en fordel, at det var en del af en guide, brugeren ser ved første opstart
-
@simonjust
Jeg ved ikke om der findes en lidt "simplere" version af deres brugergrænseflade?Men ellers så er det nok arbejde med "bedre defaults" tror jeg.
Og så er jeg selvfølgelig den forkerte at spørge (eller til at svare vel nærmere, det er jo et godt spørgsmål) fordi jeg personligt har LibreOffice installeret på min Linux maskine og sørger for den er installeret de steder folk spørger om hjælp
@folfdk Mener man selv kan skæddersy de viste ikoner. Spørgsmålet er så, hvad simpelt er? Men jeg er enig i, at brugerfladen er lidt rodet

-
Tak for svarene - jeg vil prøve at lave en liste
Man kan sagtens danske lokale tilpasninger af/moduler til LibreOffice (som så måske ultimativt bliver hevet ind af moderprojektet, hvis de er interesserede)
-
For mig: Først og fremmest offentlig støtte. Jeg ville SÅ gerne over, men jeg kan ikke komme det pga min arbejdsplads.
Ikke hvad du spurgte om. Men alligevel.
@SuneAuken Jeg håber det kommer med tiden - der er i hvertfald momentum nu, mere end nogensinde

-
@folfdk @tbhdk Menuen "Vis" -> "Brugerflade.." og så prøv at vælge "Enkelt", så bliver det næsten ikke mere simpelt. Den der hedder "Faneblade" minder om MS Ribbon
Jeg kan forestille mig, at nogle vil blive lidt træt af de tegneserieagtige ikoner. Jeg tolker dem dog lidt som et oprør mod Words businesslook.
Med lidt få tweaks kunne man lave en "Corporate LibreOffice", der var lidt mere ... Undskyld udtrykket... seriøs/kedelig