Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Rundspørge: Hvad synes du LibreOffice mangler, for at du kunne finde på at bruge den fremfor en konkurrerende kontorpakke?

Rundspørge: Hvad synes du LibreOffice mangler, for at du kunne finde på at bruge den fremfor en konkurrerende kontorpakke?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
11 Indlæg 5 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • simonjust@mstdn.dkS simonjust@mstdn.dk

Rundspørge: Hvad synes du LibreOffice mangler, for at du kunne finde på at bruge den fremfor en konkurrerende kontorpakke? (der er ingen forkerte svar)

folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
    folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
    folfdk@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

@simonjust
    Jeg ved ikke om der findes en lidt "simplere" version af deres brugergrænseflade?

Men ellers så er det nok arbejde med "bedre defaults" tror jeg.

Og så er jeg selvfølgelig den forkerte at spørge (eller til at svare vel nærmere, det er jo et godt spørgsmål) fordi jeg personligt har LibreOffice installeret på min Linux maskine og sørger for den er installeret de steder folk spørger om hjælp

simonjust@mstdn.dkS 1 Reply Last reply
    0

Rundspørge: Hvad synes du LibreOffice mangler, for at du kunne finde på at bruge den fremfor en konkurrerende kontorpakke? (der er ingen forkerte svar)

leeleedee@mstdn.dkL This user is from outside of this forum
      leeleedee@mstdn.dkL This user is from outside of this forum
      leeleedee@mstdn.dk
      wrote sidst redigeret af

@simonjust the ability to have markdown syntax be automatically applied to the document layout and vice versa. I write a lot in markdown in other programs, and often have to copy from one program into a LibreOffice doc to create a PDF guide for a client. Having the syntax be auto formated to the correct body text, headings and link settings defined in the document, would be a big timesaver.

0

suneauken@mastodon.worldS This user is from outside of this forum
        suneauken@mastodon.worldS This user is from outside of this forum
        suneauken@mastodon.world
        wrote sidst redigeret af

@simonjust

For mig: Først og fremmest offentlig støtte. Jeg ville SÅ gerne over, men jeg kan ikke komme det pga min arbejdsplads.

Ikke hvad du spurgte om. Men alligevel.

0

tbhdk@social.data.coopT This user is from outside of this forum
          tbhdk@social.data.coopT This user is from outside of this forum
          tbhdk@social.data.coop
          wrote sidst redigeret af

@simonjust Brugerfladens overskuelighed og brugervenlighed. Jeg bruger Only Office i stedet for, fordi den klart vinder på netop de to parametre. Nogen har nævnt at LibreOffice brugerflade kan tilpasses, men jeg orker ikke at skulle bruge tid på at få den til at være brugervenlig for mig. Og så behandler LibreOffice nogle gange ikke Word dokumenter pænt modsat Only Office der viser næsten det samme som i Word.

0
          • leeleedee@mstdn.dkL leeleedee@mstdn.dk

@simonjust the ability to have markdown syntax be automatically applied to the document layout and vice versa. I write a lot in markdown in other programs, and often have to copy from one program into a LibreOffice doc to create a PDF guide for a client. Having the syntax be auto formated to the correct body text, headings and link settings defined in the document, would be a big timesaver.

simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
            simonjust@mstdn.dk
            wrote sidst redigeret af

@leeleedee I think Markdown support is underway 😀 https://news.itsfoss.com/libreoffice-markdown-support/

1 Reply Last reply
            0
            • tbhdk@social.data.coopT tbhdk@social.data.coop

@simonjust Brugerfladens overskuelighed og brugervenlighed. Jeg bruger Only Office i stedet for, fordi den klart vinder på netop de to parametre. Nogen har nævnt at LibreOffice brugerflade kan tilpasses, men jeg orker ikke at skulle bruge tid på at få den til at være brugervenlig for mig. Og så behandler LibreOffice nogle gange ikke Word dokumenter pænt modsat Only Office der viser næsten det samme som i Word.

simonjust@mstdn.dk
              wrote sidst redigeret af

@tbhdk Ja, der er mange tilpasningsmuligheder. Man kan f.eks lave MS Offices Ribbon-layout.

Men man opdager det først, hvis man trawler igennem indstillingerne, hvor det måske var en fordel, at det var en del af en guide, brugeren ser ved første opstart

1 Reply Last reply
              0
              • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

@simonjust
                Jeg ved ikke om der findes en lidt "simplere" version af deres brugergrænseflade?

Men ellers så er det nok arbejde med "bedre defaults" tror jeg.

Og så er jeg selvfølgelig den forkerte at spørge (eller til at svare vel nærmere, det er jo et godt spørgsmål) fordi jeg personligt har LibreOffice installeret på min Linux maskine og sørger for den er installeret de steder folk spørger om hjælp

simonjust@mstdn.dk
                wrote sidst redigeret af

@folfdk Mener man selv kan skæddersy de viste ikoner. Spørgsmålet er så, hvad simpelt er? Men jeg er enig i, at brugerfladen er lidt rodet 😀

1 Reply Last reply
                0

simonjust@mstdn.dk
                  wrote sidst redigeret af

Tak for svarene - jeg vil prøve at lave en liste 😃

Man kan sagtens danske lokale tilpasninger af/moduler til LibreOffice (som så måske ultimativt bliver hevet ind af moderprojektet, hvis de er interesserede)

1 Reply Last reply
                  0
                  • suneauken@mastodon.worldS suneauken@mastodon.world

@simonjust

For mig: Først og fremmest offentlig støtte. Jeg ville SÅ gerne over, men jeg kan ikke komme det pga min arbejdsplads.

Ikke hvad du spurgte om. Men alligevel.

simonjust@mstdn.dk
                    wrote sidst redigeret af

@SuneAuken Jeg håber det kommer med tiden - der er i hvertfald momentum nu, mere end nogensinde 😀

1 Reply Last reply
                    0

simonjust@mstdn.dk
                      wrote sidst redigeret af

@folfdk @tbhdk Menuen "Vis" -> "Brugerflade.." og så prøv at vælge "Enkelt", så bliver det næsten ikke mere simpelt. Den der hedder "Faneblade" minder om MS Ribbon

Jeg kan forestille mig, at nogle vil blive lidt træt af de tegneserieagtige ikoner. Jeg tolker dem dog lidt som et oprør mod Words businesslook.

Med lidt få tweaks kunne man lave en "Corporate LibreOffice", der var lidt mere ... Undskyld udtrykket... seriøs/kedelig 🙂

1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.