Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Forbyd bloatware på mobiltelefoner ved lov.

Forbyd bloatware på mobiltelefoner ved lov.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
12 Indlæg 4 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • benjaminlj@virup.socialB benjaminlj@virup.social

@simonjust se lige om du kan læse det her uden at få kvalme. Samsung er endda blandt de aller værste til at proppe deres enheder med blotware.
    https://www.samsung.com/dk/explore/life-hacks/what-is-sideloading-and-why-should-you-care/

anport@mastodon.socialA This user is from outside of this forum
    anport@mastodon.social
    wrote sidst redigeret af anport@mastodon.social

@benjaminlj @simonjust jeg er parat til at holde et langt foredrag om Samsung og bloatware efter, jeg købte en Samsung Galaxy Tab A9 på tilbud i sidste uge til 890,-. Jeg kommer aldrig til at købe en internetdims af dette mærke igen.
    Simpelthen fornærmende at jeg skal bruge over en time på at rydde op i den med al det præ-installerede junk, de har proppet maskinen med.

benjaminlj@virup.socialB 1 Reply Last reply
    0
    • simonjust@mstdn.dkS simonjust@mstdn.dk shared this topic

@simonjust se lige om du kan læse det her uden at få kvalme. Samsung er endda blandt de aller værste til at proppe deres enheder med blotware.
      https://www.samsung.com/dk/explore/life-hacks/what-is-sideloading-and-why-should-you-care/

simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
      simonjust@mstdn.dk
      wrote sidst redigeret af

@benjaminlj Det er så vildt 😂 Man skulle jo lave en modkampagne: "Din telefon er ikke længere din, den er Samsungs"

1 Reply Last reply
      0
      • anport@mastodon.socialA anport@mastodon.social

@benjaminlj @simonjust jeg er parat til at holde et langt foredrag om Samsung og bloatware efter, jeg købte en Samsung Galaxy Tab A9 på tilbud i sidste uge til 890,-. Jeg kommer aldrig til at købe en internetdims af dette mærke igen.
        Simpelthen fornærmende at jeg skal bruge over en time på at rydde op i den med al det præ-installerede junk, de har proppet maskinen med.

benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
        benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
        benjaminlj@virup.social
        wrote sidst redigeret af

@anport @simonjust men i det mindste har de beskyttet dig imod farlige sideindlæste apps som fdroid 🤡
        Jeg siger ikke at det ikke kan ske at du bliver snydt til at installere noget der kan gøre mere skade end gavn, jeg mener bare at det allerede sker i langt højere grad med alt det bloatware som virkelig gerne vil have dig til at oprette en konto med din email-adresse. Beklager at jeg trænger mig ind på emnet for din TED-talk 😅

anport@mastodon.socialA simonjust@mstdn.dkS mjj@mstdn.dkM 3 Replies Last reply
        0

@anport @simonjust men i det mindste har de beskyttet dig imod farlige sideindlæste apps som fdroid 🤡
          Jeg siger ikke at det ikke kan ske at du bliver snydt til at installere noget der kan gøre mere skade end gavn, jeg mener bare at det allerede sker i langt højere grad med alt det bloatware som virkelig gerne vil have dig til at oprette en konto med din email-adresse. Beklager at jeg trænger mig ind på emnet for din TED-talk 😅

anport@mastodon.social
          wrote sidst redigeret af

@benjaminlj @simonjust bloatware er åbenbart new normal *suk*

simonjust@mstdn.dkS 1 Reply Last reply
          0

simonjust@mstdn.dk
            wrote sidst redigeret af

@benjaminlj @anport Det er fint! - jo flere, der påpeger det urimelige, jo bedre 😀

Ja, på trods af svipsere så synes jeg F-Droid holder en høj standard. Der er jo også malware på Google Play, trods alle deres sikkerhedstiltag.

https://www.techradar.com/pro/security/google-dismantles-huge-android-ad-fraud-network-distributing-malware-through-224-apps

1 Reply Last reply
            0

mjj@mstdn.dkM This user is from outside of this forum
              mjj@mstdn.dk
              wrote sidst redigeret af

@benjaminlj @anport @simonjust Nu er Google jo også kendt for ikke at have SÅ skarpt et kvalitetscheck på apps i App Store. Jeg vil nok vove påstanden, at Fdroid hæver niveauet, ikke omvendt

simonjust@mstdn.dkS 1 Reply Last reply
              0
              • anport@mastodon.socialA anport@mastodon.social

@benjaminlj @simonjust bloatware er åbenbart new normal *suk*

simonjust@mstdn.dk
                wrote sidst redigeret af

@anport @benjaminlj At man kan afinstallere det er trods alt et plus 😂 - i tidligere Androids blev bloatware markeret som "required", så man kunne kun afinstallere opdateringer, ikke selve app'en

anport@mastodon.socialA 1 Reply Last reply
                0
                • mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

@benjaminlj @anport @simonjust Nu er Google jo også kendt for ikke at have SÅ skarpt et kvalitetscheck på apps i App Store. Jeg vil nok vove påstanden, at Fdroid hæver niveauet, ikke omvendt

simonjust@mstdn.dk
                  wrote sidst redigeret af

@mjj @benjaminlj @anport Ja, jeg er godt nok stødt på mange sære apps på Play indimellem.

mjj@mstdn.dkM 1 Reply Last reply
                  0
                  • simonjust@mstdn.dkS simonjust@mstdn.dk

@anport @benjaminlj At man kan afinstallere det er trods alt et plus 😂 - i tidligere Androids blev bloatware markeret som "required", så man kunne kun afinstallere opdateringer, ikke selve app'en

anport@mastodon.social
                    wrote sidst redigeret af

@simonjust @benjaminlj jeg har bla. en ubrugelig vejr-app på den nye tablet, jeg kan ikke fjerne den, systemet nægter, jeg må dog få lov til at ‘disable’ den (på Android 15) …

1 Reply Last reply
                    0
                    • simonjust@mstdn.dkS simonjust@mstdn.dk

@mjj @benjaminlj @anport Ja, jeg er godt nok stødt på mange sære apps på Play indimellem.

mjj@mstdn.dk
                      wrote sidst redigeret af

@simonjust @benjaminlj @anport Det er selvfølgelig svært, hvis éns indvending er datahøst, og leverandørens egen reaktion er "ja? Det er jo forretningsmodellen?"

1 Reply Last reply
                      0
                      • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social shared this topic
                        tanketom@tutoteket.noT tanketom@tutoteket.no shared this topic
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.