Så er der nyt afsnit af Killswitch, hvor Asta får at vide, at hun gør det meget besværligt for dig selv (jeg ville sige selvsabotere)
-
@fanden @fritjof @tokeriis @Laust
Endnu, præcist
https://keepandroidopen.org/ -
@fanden @fritjof @tokeriis @Laust
Endnu, præcist
https://keepandroidopen.org/ -
@fanden @tanghus @fritjof @Laust Apple har fået en dom, der siger, at de skal åbne op for alternative app stores på iOS i EU, og de findes vist også allerede (har ikke tjekket). Men jeg kan godt se, hvorfor Zetland gerne vil distribueres der hvor de fleste henter apps. Men det kan de også stadig gøre uafhængigt af de øvrige IT-systemer, så det er egt. irrelevant for hans argument.
-
@tokeriis jeg gengiver Sebastians svar. Jeg kunne desværre ikke copy-paste, så det bliver med screenshots.
Er der en nem måde at få lavet alt-tekst på? -
J jeppe@uddannelse.social shared this topic
-
@fanden @tanghus @fritjof @Laust Apple har fået en dom, der siger, at de skal åbne op for alternative app stores på iOS i EU, og de findes vist også allerede (har ikke tjekket). Men jeg kan godt se, hvorfor Zetland gerne vil distribueres der hvor de fleste henter apps. Men det kan de også stadig gøre uafhængigt af de øvrige IT-systemer, så det er egt. irrelevant for hans argument.
-
@tokeriis jeg gengiver Sebastians svar. Jeg kunne desværre ikke copy-paste, så det bliver med screenshots.
Er der en nem måde at få lavet alt-tekst på?@Laust @tokeriis Spectacle (kde/plasma skærmskud) kan lave: Billede 2:
Hej venner, jeg tror, at jeg hellere lige må
følge op. Asta har spurgt mig point blank,
hvad jeg forestiller mig, at der kommer til at
ske, hvis hun fortsætter sit eksperiment. For
evigt. Fra nu af. Det svarer jeg - helt ærligt
- at jeg vil betragte som det samme som at
melde, at hun ikke vil lave sit arbejde.
I dag involverer alle journalisters (og andre
medarbejdere på Zetland) arbejde at figurere
i Slack (internt beskedsystem, amerikansk),
Google Workspace (docs + e-mail + filer,
amerikansk), i vores CMS-system (bor på
en europæisk, men amerikansk ejet cloud),
at kunne lytte og læse til Zetlands produkt
(bor på en europæisk, men amerikansk ejet
cloud i amerikansk ejede app stores hos hhv.
Google og Apple).
Selvølgelig kan vi ikke have en medarbejder
anset, der nægter at arbejde i de systemer,
som arbejdet sker i. Vi skal lave arbejde.
Vi skal udkomme med et produkt hver
dag. Tiljer. Det er ikke det samme som en -
@Laust @tokeriis Spectacle (kde/plasma skærmskud) kan lave: Billede 2:
Hej venner, jeg tror, at jeg hellere lige må
følge op. Asta har spurgt mig point blank,
hvad jeg forestiller mig, at der kommer til at
ske, hvis hun fortsætter sit eksperiment. For
evigt. Fra nu af. Det svarer jeg - helt ærligt
- at jeg vil betragte som det samme som at
melde, at hun ikke vil lave sit arbejde.
I dag involverer alle journalisters (og andre
medarbejdere på Zetland) arbejde at figurere
i Slack (internt beskedsystem, amerikansk),
Google Workspace (docs + e-mail + filer,
amerikansk), i vores CMS-system (bor på
en europæisk, men amerikansk ejet cloud),
at kunne lytte og læse til Zetlands produkt
(bor på en europæisk, men amerikansk ejet
cloud i amerikansk ejede app stores hos hhv.
Google og Apple).
anset, der nægter at arbejde i de systemer,
dag. Tiljer. Det er ikke det samme som enSelvølgelig kan vi ikke have en medarbejder
ansat, der nægter at arbejde i de systemer,
dag. Til jer. Det er ikke det samme som en
værdimæssig betragtning om, hvordan
jeg mener det burde være. Det er en
konstatering af status quo.
Når jeg siger det så kontant til Asta, så
er det jo sådan set for at pege på hele
udfordringen, som er seriens præmis: Det
er helt vildt og voldsomt svært at rive os
ud af amerikanernes tech-kløer. Vi er dybt
afhængige af dem, og vi har bygget teknologi
sammen med dem i årtier.
Det er ikke det samme som at sige, at
det er en fed ting, eller at jeg ikke kunne
drømme om, at der fandtes fede europæiske
alternativer, eller at vi ikke skal hjælpe til at
bygge dem selv. -
ansat, der nægter at arbejde i de systemer,
dag. Til jer. Det er ikke det samme som en
værdimæssig betragtning om, hvordan
jeg mener det burde være. Det er en
konstatering af status quo.
Når jeg siger det så kontant til Asta, så
er det jo sådan set for at pege på hele
udfordringen, som er seriens præmis: Det
er helt vildt og voldsomt svært at rive os
ud af amerikanernes tech-kløer. Vi er dybt
afhængige af dem, og vi har bygget teknologi
sammen med dem i årtier.
Det er ikke det samme som at sige, at
det er en fed ting, eller at jeg ikke kunne
drømme om, at der fandtes fede europæiske
alternativer, eller at vi ikke skal hjælpe til at
bygge dem selv.@anderslund @tokeriis fedt, takker! Så kom der alt-text på

-
@Laust tak for at dele. Men ærlig talt! Sikke en omgang plaprende sludder.
Og at lade ham Sebastian påstå at der ikke findes alternativer til de lede google og slask som er på niveau eller bedre, er dårlig journalistik. Sebastian er prototypen på vores problem: har slået sig op på at kunne bruge de dataslugende teknologier, og aner ikke hvad der er indeni. Da de bruger det alle andre gør kan de, når de bliver spurgt om alternativ, uden at vide noget som helst påstå det er dårligt. Føj for den.
@jeppe @Laust @fritjof Jeg har hjulpet folk over fartbump med det her i rigtigt, rigtigt mange år, og selv jeg får lyst til at pakke det hele sammen og kun tænke på mine egne forhold ovenpå det her.
Ukrudt bliver fremstillet som eksempler på de typer, der gør det her, og de bliver virkelig tegnet som en flok øko-tosser - fremfor et kooperativ, der har skabt resultater moderne, effektivt og progressivt. Jeg ville føle mig stereotypiseret af hende.
Giv den stakkels journalist hendes Mac og iPhone tilbage og lad hende bruge tiden på noget bedre i stedet for dette her mærkelige pseudo-positive journalistik. -
@asbjornn ja, som kollektivet påpeger, så virker det som om man har lavet opsætningen, så det ville blive så spændende som muligt - og været lidt ligeglad med forsøgets succes. Jeg skal ikke kunne sige om det er ond vilje eller inkompetence/uvidenhed.
@Laust @asbjornn Just det.
Jeg har prøvet at holde mig selv igen og anerkende, at et ægte eksperiment kan have et vidt udfaldsrum.
Men præmissen, ligesom Louise Olifents, hvor man skifter den ene medarbejders arbejdsforhold og ikke alle andres, er jo noget vrøvl.
Og som andre hyppigt har sagt, så betyder en bevægelse jo ikke et komplet skift fra den ene dag til den næste. Hvis jeg havde lyst til at omlægge min stil, så landede jeg ikke på "det kan ikke lade sig gøre, for jeg har ikke råd til at smide mit skab, min kommode og mit tøj ud og købe nye møbler og nyt tøj". -
@Laust @asbjornn Just det.
Jeg har prøvet at holde mig selv igen og anerkende, at et ægte eksperiment kan have et vidt udfaldsrum.
Men præmissen, ligesom Louise Olifents, hvor man skifter den ene medarbejders arbejdsforhold og ikke alle andres, er jo noget vrøvl.
Og som andre hyppigt har sagt, så betyder en bevægelse jo ikke et komplet skift fra den ene dag til den næste. Hvis jeg havde lyst til at omlægge min stil, så landede jeg ikke på "det kan ikke lade sig gøre, for jeg har ikke råd til at smide mit skab, min kommode og mit tøj ud og købe nye møbler og nyt tøj". -
@jeppe @Laust @fritjof Jeg har hjulpet folk over fartbump med det her i rigtigt, rigtigt mange år, og selv jeg får lyst til at pakke det hele sammen og kun tænke på mine egne forhold ovenpå det her.
Ukrudt bliver fremstillet som eksempler på de typer, der gør det her, og de bliver virkelig tegnet som en flok øko-tosser - fremfor et kooperativ, der har skabt resultater moderne, effektivt og progressivt. Jeg ville føle mig stereotypiseret af hende.
Giv den stakkels journalist hendes Mac og iPhone tilbage og lad hende bruge tiden på noget bedre i stedet for dette her mærkelige pseudo-positive journalistik. -