LibreOffice har dansk stavekontrol!
-
LibreOffice har dansk stavekontrol! Yes!!! Jeg begynder at skrive en artikel i det nye program, som mange har anbefalet. Har haft problemer med ikke at kunne åbne Nextcloud-dokumenter, og at dokumenter i Proton 'fryser'. Melder tilbage, hvordan det går i LibreOffice, men jeg har store forventninger #IngUdenBigTech
@LouiseOlifent Hvis du primært samarbejdet med andre som bruger MS Office dokumenter kan du sætte Libre Office op til automatisk at gemmen i det format. -
J jeppe@uddannelse.social shared this topic
-
@LouiseOlifent Hvis du primært samarbejdet med andre som bruger MS Office dokumenter kan du sætte Libre Office op til automatisk at gemmen i det format.
@olepoulsen Kæmpe tip! Tusind tak

-
LibreOffice har dansk stavekontrol! Yes!!! Jeg begynder at skrive en artikel i det nye program, som mange har anbefalet. Har haft problemer med ikke at kunne åbne Nextcloud-dokumenter, og at dokumenter i Proton 'fryser'. Melder tilbage, hvordan det går i LibreOffice, men jeg har store forventninger #IngUdenBigTech
jeg er efter lidt tid gladere for LibreOffices skriveprogram, Writer, end jeg nogensinde var for MS Word.
-
@LouiseOlifent Man kan installere nextcloud desktop klient, og så åbne dokumenter gemt der i libreoffice. Så vil de blive synkroniseret, og man kan bruge libreoffice desktop til redigering. Godt så længe andre ikke redigerer de samme dokumenter.
-
@LouiseOlifent Man kan installere nextcloud desktop klient, og så åbne dokumenter gemt der i libreoffice. Så vil de blive synkroniseret, og man kan bruge libreoffice desktop til redigering. Godt så længe andre ikke redigerer de samme dokumenter.
@anderslund Rigtig fedt tip, til mine "gamle" Nextcloud-dokumenter, nu hvor jeg skal bruge LibreOffice. Har faktisk kun kørt NC i browser, men prøver at hente klienten

-
jeg er efter lidt tid gladere for LibreOffices skriveprogram, Writer, end jeg nogensinde var for MS Word.
@SuneAuken @LouiseOlifent Hvad er det du synes er bedre? Jeg kender ikke MS Word ret godt, men en detalje jeg rigtig godt kan lide ved Libre Write er at man nemt kan redigere pdf filer. -
@LouiseOlifent Du er velkommen til at besøge https://www.youtube.com/@LibreOfficeSkolen hvis du da 'må'

-
@LouiseOlifent Du er velkommen til at besøge https://www.youtube.com/@LibreOfficeSkolen hvis du da 'må'

@Lodahl @LouiseOlifent Hvorfor ikke på peertube ?

-

@Lodahl Youtube er desværre off limits i projekt-perioden
Men jeg tjekker det ud efter! -

@Lodahl @LouiseOlifent Ha! Jeg skulle lige til at grave efter Leifs video om at sætte NC ind som filmappe i LibreOffice, men så dukkede han op selv...
-
J jwcph@helvede.net shared this topic
-
@SuneAuken @LouiseOlifent Hvad er det du synes er bedre? Jeg kender ikke MS Word ret godt, men en detalje jeg rigtig godt kan lide ved Libre Write er at man nemt kan redigere pdf filer.
Godt spørgsmål. Jeg er ikke sikker på, at jeg har et svar. Jeg holder af Navigator-funktionen (men den kan Word sikkert emulere). Jeg er glad for at slippe for copilot (men den havde jeg fået slået fra). Måske får jeg bare lidt mere ro i hovedet ved, at der ikke sidder en tech-milliardær i den anden ende af mit program. Ro i hovedet er alt, når ens knold i øvrigt er så virrende.
I hvert fald gælder det, at jeg ikke savner Word, og det er jo i sig selv noget.