Jeg er ved at forberede morgendagens skiftedag her på Horne Land - ja vi er lidt hurtigere ude end andre steder :-)
-
Jeg er ved at forberede morgendagens skiftedag her på Horne Land - ja vi er lidt hurtigere ude end andre steder :-).
Det eneste jeg mangler bud på, er Nextcloud-udbydere til helt almindelige mennesker. Findes sådanne i Danmark eller hos vores naboer? Hvis ikke, så er der altså her en forretningsmulighed.@jeppe Der er tab.digital her i Europa. Blandt andet med svenske servere.
-
@jeppe Der er tab.digital her i Europa. Blandt andet med svenske servere.
@trezzer Ser godt ud, tak!
-
Jeg er ved at forberede morgendagens skiftedag her på Horne Land - ja vi er lidt hurtigere ude end andre steder :-).
Det eneste jeg mangler bud på, er Nextcloud-udbydere til helt almindelige mennesker. Findes sådanne i Danmark eller hos vores naboer? Hvis ikke, så er der altså her en forretningsmulighed.@jeppe Hvis det er til "helt almindelige" mennesker, kan de så nøjes med noget lidt simplere? Jeg har live oprettet et "standard" abonnement på mailbox.org og her får jeg cloud drive med WebDAV samt OX App suiten af web-baseret regneark, tekstbehandling, præsentation og noter.
Du kan evt. oprette et 30 dages prøveabonnement og lege lidt med det -
Det eneste jeg mangler bud på, er Nextcloud-udbydere til helt almindelige mennesker. Findes sådanne i Danmark eller hos vores naboer? Hvis ikke, så er der altså her en forretningsmulighed. -
Det eneste jeg mangler bud på, er Nextcloud-udbydere til helt almindelige mennesker. Findes sådanne i Danmark eller hos vores naboer? Hvis ikke, så er der altså her en forretningsmulighed.@jeppe jeg er kunde hos tyske pixelx som almindeligt menneske. Jeg har dog ikke prøvet collaboraintegration
-
@jeppe Hvis det er til "helt almindelige" mennesker, kan de så nøjes med noget lidt simplere? Jeg har live oprettet et "standard" abonnement på mailbox.org og her får jeg cloud drive med WebDAV samt OX App suiten af web-baseret regneark, tekstbehandling, præsentation og noter.
Du kan evt. oprette et 30 dages prøveabonnement og lege lidt med det@jfrickmann fedt! Det prøver jeg.
-
Det eneste jeg mangler bud på, er Nextcloud-udbydere til helt almindelige mennesker. Findes sådanne i Danmark eller hos vores naboer? Hvis ikke, så er der altså her en forretningsmulighed.@jeppe Jeg bruger tab.digital for nexcloud hosting, der er forskellige pris- og løsningsmodeller.
-
Det eneste jeg mangler bud på, er Nextcloud-udbydere til helt almindelige mennesker. Findes sådanne i Danmark eller hos vores naboer? Hvis ikke, så er der altså her en forretningsmulighed.@jeppe
Der er også https://thegood.cloud/ der svjv er Hollandsk. Har ikke selv erfaring med dem, endnu. -
@oldrup Gå ind på en hjemmeside, opret en bruger. Download klient. Forbind. Nyd livet og friheden.
Jeg har fundet https://www.hetzner.com/storage/storage-share - det er det tætteste jeg er kommet.
@jeppe Hm. Det ser da ganske attraktivt ud. Jeg har leget med tanken om at hoste min egen nextcloud, men vil nok hellere bruge tiden på noget andet når det kommer til stykket.
Jeg fandt en udmærket anmeldelse af tjenesten her:
https://io.bikegremlin.com/40172/hetzner-storage-share-managed-nextcloud/
God skiftecafé! Fortæl da lige hvordan det gik, ikke?
-
@oldrup Gå ind på en hjemmeside, opret en bruger. Download klient. Forbind. Nyd livet og friheden.
Jeg har fundet https://www.hetzner.com/storage/storage-share - det er det tætteste jeg er kommet.
-
@mjj @jeppe @oldrup @bettina jag letade efter NextCloud för konsumenter, alltså inte själv-hostad, utan färdig för någon oteknisk. Och det finns en del alternativ. Men det jag upptäckte är att om man är /e/OS-användare har man oftast murena.io och det är NextCloud under huven. Det är en bra tjänst även utan /e/OS. Du kan koppla upp dig via NextCloud på mac och linux.
-
@mjj @jeppe @oldrup @bettina jag letade efter NextCloud för konsumenter, alltså inte själv-hostad, utan färdig för någon oteknisk. Och det finns en del alternativ. Men det jag upptäckte är att om man är /e/OS-användare har man oftast murena.io och det är NextCloud under huven. Det är en bra tjänst även utan /e/OS. Du kan koppla upp dig via NextCloud på mac och linux.
@leanderlindahl ja, jeg havde også først tænkt jeg ville bruge Murena workspace men så crashede det eftertrykkeligt i 2024, og tog mange måneder om at komme op igen. Professionel Serverdrift med stabil tilgængelighed, recovery, etc er også vigtigt! Var glad for at jeg ikke havde skiftet inden, men blot testede det af.
-
@mjj jeg har godt nok kun gratis udgaven endnu (har haft travlt på sociale medier mv ift #DanmarkSkifter så er ikke nået videre med mine egne skift!). Men ja, jeg ville ikke have nævnt dem hvis jeg ikke synes de var OK. Hvad er mindre begyndervenligt hos Ionos? Udover det er på tysk...
-
@leanderlindahl ja, jeg havde også først tænkt jeg ville bruge Murena workspace men så crashede det eftertrykkeligt i 2024, og tog mange måneder om at komme op igen. Professionel Serverdrift med stabil tilgængelighed, recovery, etc er også vigtigt! Var glad for at jeg ikke havde skiftet inden, men blot testede det af.
@bettina Aha, det var intressant att få reda på
Jag har inte riktigt blivit någon NextCloud användare ännu i vilket fall, utan jag använder det som en "dropbox"-liknande drive. För det har jag sedan innan pCloud eftersom de har enkel och bra inetgration med Linux.För kalender/e-post har jag Tuta. Och för "notes" har jag Joplin synkat med WebDav. Men det är kanske inte så "konsumentvänligt".
-
@mjj @jeppe @oldrup @bettina Jag vet inte hur bra de är, har inte provat, men i DK har ni ju data.coop
https://data.coop/services/ -
Det eneste jeg mangler bud på, er Nextcloud-udbydere til helt almindelige mennesker. Findes sådanne i Danmark eller hos vores naboer? Hvis ikke, så er der altså her en forretningsmulighed. -
@mjj @jeppe @oldrup @bettina Jag vet inte hur bra de är, har inte provat, men i DK har ni ju data.coop
https://data.coop/services/@leanderlindahl @mjj @jeppe @oldrup Har skrevet til data.coop, og fik et foreløbigt svar om at de ville finde bedre svar på mine spørgsmål (som bl.a. backup, antal GB, etc), men så hørte jeg ikke mere. Det er vist et par uger siden. Jeg er egentlig meget stemt for andelsforeninger, men de skal være store nok til at kunne betale folk, så man kan stole på tilgængelighed mv.
-
@fritjof @jeppe @ztychr ja, men nok mest rettet mod virksomheder, ikke en enkelt konto til privatperson.
https://www.semaphor.dk/hosting/filboksen
(Om de overvejer også at tilbyde løsninger til private ved jeg intet om - man skulle tro der var et markede for det.) -
@bettina Aha, det var intressant att få reda på
Jag har inte riktigt blivit någon NextCloud användare ännu i vilket fall, utan jag använder det som en "dropbox"-liknande drive. För det har jag sedan innan pCloud eftersom de har enkel och bra inetgration med Linux.För kalender/e-post har jag Tuta. Och för "notes" har jag Joplin synkat med WebDav. Men det är kanske inte så "konsumentvänligt".
@leanderlindahl jeg har også installeret Joplin på Windows tablet, murena eOS telefon og linux PC, synkroniseret via nextcloud. Det var lige på kanten af mine kompetencer og ikke for helt teknisk grønne. Er dog ikke begyndt at bruge det, fordi jeg først ville importere noter fra OneNote. Det kræver fuld mental kapacitet af mig når jeg skal gøre den slags! Så ikke noget der er rum til i hverdagen.
-
@leanderlindahl jeg har også installeret Joplin på Windows tablet, murena eOS telefon og linux PC, synkroniseret via nextcloud. Det var lige på kanten af mine kompetencer og ikke for helt teknisk grønne. Er dog ikke begyndt at bruge det, fordi jeg først ville importere noter fra OneNote. Det kræver fuld mental kapacitet af mig når jeg skal gøre den slags! Så ikke noget der er rum til i hverdagen.
@leanderlindahl jeg har også prøvet at samarbejde med en i et regneark jeg har på Nextcloud, det gik fint: https://kai.nl.tab.digital/s/nzx3BKmMiy83n4b