Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Her det værste AI-slop jeg endnu har oplevet.

Her det værste AI-slop jeg endnu har oplevet.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
teknologiforsta
16 Indlæg 9 Posters 5 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social

Her det værste AI-slop jeg endnu har oplevet. Det viser hvor meget vi er på røven. Fremover vil ai-agenter skrive personligt og relateret så man skal bruge meget lang tid på at opdage at det bare er vrøvl. Nu kan alle egoisterne tro at deres tid er vigtig og alle andres bare kan spildes. Jeg ringede til Andreas og fortalte ham meget vredt hvor alvorligt jeg synes det er. Jeg tror ikke han forstod det - nok også svært for jeg var meget vred.

#teknologiforståelse

jrossstocholm@friendica.dkJ This user is from outside of this forum
    jrossstocholm@friendica.dkJ This user is from outside of this forum
    jrossstocholm@friendica.dk
    wrote sidst redigeret af
    @jeppe Fuck, hvor er det langt ude … 🤯
    jeppe@uddannelse.socialJ 1 Reply Last reply
    0
    • jrossstocholm@friendica.dkJ jrossstocholm@friendica.dk
      @jeppe Fuck, hvor er det langt ude … 🤯
      jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
      jeppe@uddannelse.social
      wrote sidst redigeret af

@jrossstocholm godt det ikke kun er mig der har det sådan.

1 Reply Last reply
      0

Jeg har besluttet mig for at spilde Andreas' tid den anden vej, så jeg har svaret ham med AI uden selv at læse hvad "jeg" har skrevet. Jeg håber han svarer så jeg kan fortsætte indtil han måske forstår hvor alvorligt det er. Jeg mener ikke det er chikane, men en politisk pointe som bedst kan forstås af folk som Andreas ved at han selv oplever det. Men jeg hører gerne jeres tanker om det.

benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
        benjaminlj@virup.social
        wrote sidst redigeret af

@jeppe jeg synes at du har reageret fuldstændig fair. Først med tydelig vrede og derefter med et perfekt eksempel på hvordan AI-til-AI kommunikation spilder alles tid. Faktisk synes jeg du skal overveje at opfordre flere til at sende AI-genererede svar til ham. Så kan han få lov til at rydde op i sin indbakke og se hvor sjovt han synes det er at læse noget folk ikke har gidet skrive

jeppe@uddannelse.socialJ 1 Reply Last reply
        0

Her det værste AI-slop jeg endnu har oplevet. Det viser hvor meget vi er på røven. Fremover vil ai-agenter skrive personligt og relateret så man skal bruge meget lang tid på at opdage at det bare er vrøvl. Nu kan alle egoisterne tro at deres tid er vigtig og alle andres bare kan spildes. Jeg ringede til Andreas og fortalte ham meget vredt hvor alvorligt jeg synes det er. Jeg tror ikke han forstod det - nok også svært for jeg var meget vred.

#teknologiforståelse

benjaminlj@virup.social
          wrote sidst redigeret af

@jeppe @nerdd #slopaganda af værste skuffe!

1 Reply Last reply
          0

Jeg har besluttet mig for at spilde Andreas' tid den anden vej, så jeg har svaret ham med AI uden selv at læse hvad "jeg" har skrevet. Jeg håber han svarer så jeg kan fortsætte indtil han måske forstår hvor alvorligt det er. Jeg mener ikke det er chikane, men en politisk pointe som bedst kan forstås af folk som Andreas ved at han selv oplever det. Men jeg hører gerne jeres tanker om det.

engedal@mstdn.dkE This user is from outside of this forum
            engedal@mstdn.dk
            wrote sidst redigeret af

@jeppe

Selve teksten er overfladisk, intetsigende og noget vrøvleri. Tænk at han har lagt det op, og tænk at han mener, at man havner på et “B-hold”, hvis man ikke kan se, hvor genialt det er.

Jeg har lidt på fornemmelsen af, at det såkaldte A-hold bliver det virkelige B-hold og omvendt. Det er ufatteligt, at man kan tro, at det er en god idé at sætte AI til at besvare mennesker, så man selv kan lave “det vigtige”.

Det er så himmelråbende dumt. Det er ikke bare et skråplan, det er frit fald.

Andreas er det tydeligste bevis på, at teknologiforståelse bør have allerhøjeste prioritet.

Og vi skal starte med at kommunikere, at teknologiforståelse ikke betyder det, som Andreas (sikkert) tror, at det betyder.

Hold op, jeg synes, det er skørt det her.

Ps. Jeg hørte Andreas i Prompt, hvor hverken Marie Høst eller Henrik Moltke fangende noget som man burde stikke i.

tanyakaroli@expressional.socialT mjj@mstdn.dkM 2 Replies Last reply
            0
            • engedal@mstdn.dkE engedal@mstdn.dk

@jeppe

Selve teksten er overfladisk, intetsigende og noget vrøvleri. Tænk at han har lagt det op, og tænk at han mener, at man havner på et “B-hold”, hvis man ikke kan se, hvor genialt det er.

Jeg har lidt på fornemmelsen af, at det såkaldte A-hold bliver det virkelige B-hold og omvendt. Det er ufatteligt, at man kan tro, at det er en god idé at sætte AI til at besvare mennesker, så man selv kan lave “det vigtige”.

Andreas er det tydeligste bevis på, at teknologiforståelse bør have allerhøjeste prioritet.

Og vi skal starte med at kommunikere, at teknologiforståelse ikke betyder det, som Andreas (sikkert) tror, at det betyder.

Ps. Jeg hørte Andreas i Prompt, hvor hverken Marie Høst eller Henrik Moltke fangende noget som man burde stikke i.

tanyakaroli@expressional.socialT This user is from outside of this forum
              tanyakaroli@expressional.socialT This user is from outside of this forum
              tanyakaroli@expressional.social
              wrote sidst redigeret af

@engedal Meget enig i at A- og B-hold formentlig bliver det omvendte af hvad “AI”-hypefolket tror. Jeg tror at den menneskelige kontakt bliver altafgørende. Ingen gider at læse noget andre ikke har gidet bruge tid på. Og jeg tror kun væmmelsen vil det vil tage til.
              @jeppe

engedal@mstdn.dkE 1 Reply Last reply
              0
              • tanyakaroli@expressional.socialT tanyakaroli@expressional.social

@engedal Meget enig i at A- og B-hold formentlig bliver det omvendte af hvad “AI”-hypefolket tror. Jeg tror at den menneskelige kontakt bliver altafgørende. Ingen gider at læse noget andre ikke har gidet bruge tid på. Og jeg tror kun væmmelsen vil det vil tage til.
                @jeppe

engedal@mstdn.dk
                wrote sidst redigeret af

@tanyakaroli @jeppe

Ja, jeg tror virkelig også, at man bliver træt af AI-genererede tekster og illustrationer.

Vores begejstring har efterhånden lagt sig. Menneskelig kontakt vil blive værdsat højt, som du skriver. Enig.

LLM har styrke i nogle sammenhænge og på bestemte måde. Men slet slet ikke over alt og til alt.

mjj@mstdn.dkM 1 Reply Last reply
                0
                • benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
                  benjaminlj@virup.social
                  wrote sidst redigeret af

@nerdd @jeppe 🤢

1 Reply Last reply
                  0

#teknologiforståelse

ah@goto.boserup.euA This user is from outside of this forum
                    ah@goto.boserup.euA This user is from outside of this forum
                    ah@goto.boserup.eu
                    wrote sidst redigeret af

@jeppe DR skrev forholdsvist ukritisk om "parret":

https://www.dr.dk/nyheder/politik/folketingsvalg/henning-er-kampagnechef-fynsk-folketingskandidat-han-er-bare-ikke-et-menneske

1 Reply Last reply
                    0

@jeppe

mjj@mstdn.dkM This user is from outside of this forum
                      mjj@mstdn.dk
                      wrote sidst redigeret af

@engedal @jeppe Er Henrik Moltke ikke også på et lidt mærkeligt sidespor? Jeg læste hans nye artikel om digital suverænitet, som virkelig virkede enkelt tænkende.

1 Reply Last reply
                      0

@tanyakaroli @jeppe

Ja, jeg tror virkelig også, at man bliver træt af AI-genererede tekster og illustrationer.

Vores begejstring har efterhånden lagt sig. Menneskelig kontakt vil blive værdsat højt, som du skriver. Enig.

LLM har styrke i nogle sammenhænge og på bestemte måde. Men slet slet ikke over alt og til alt.

mjj@mstdn.dk
                        wrote sidst redigeret af

@engedal @tanyakaroli @jeppe Uden at være spydig: Hvor er det godt og gavnligt?

1 Reply Last reply
                        0
                        • benjaminlj@virup.socialB benjaminlj@virup.social

@jeppe jeg synes at du har reageret fuldstændig fair. Først med tydelig vrede og derefter med et perfekt eksempel på hvordan AI-til-AI kommunikation spilder alles tid. Faktisk synes jeg du skal overveje at opfordre flere til at sende AI-genererede svar til ham. Så kan han få lov til at rydde op i sin indbakke og se hvor sjovt han synes det er at læse noget folk ikke har gidet skrive

jeppe@uddannelse.social
                          wrote sidst redigeret af

@benjaminlj hermed opfordrer jeg alle til at skrive en mail til Andreas produceret med AI. Tror det i sidste ende kan starte en interessant samtale med Andreas og typer som ham.

pvrahbek@expressional.socialP 1 Reply Last reply
                          0

@benjaminlj hermed opfordrer jeg alle til at skrive en mail til Andreas produceret med AI. Tror det i sidste ende kan starte en interessant samtale med Andreas og typer som ham.

pvrahbek@expressional.socialP This user is from outside of this forum
                            pvrahbek@expressional.socialP This user is from outside of this forum
                            pvrahbek@expressional.social
                            wrote sidst redigeret af

@jeppe @benjaminlj hvilket ai leverer det mest ai-slopppede resultat?

Jeg vil have alle de fordummende, generiske, åndsløse ai-service-agtige formuleringer, som der overhovedet kan stoppes ind i en væg af tekst. Godt hvis det også er linkedin kilset.

Ej jeg kan blive helt irriteret, bare ved tanken 😵‍💫

1 Reply Last reply
                            0
                            Svar
                            • Svar som emne
                            Login for at svare
                            • Ældste til nyeste
                            • Nyeste til ældste
                            • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.