Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. En god nyhed: Unified Attestation - et Google Play Integrity API er under udvikling, iniativ fra @volla og med deltagelse af blandt andet @murena!

En god nyhed: Unified Attestation - et Google Play Integrity API er under udvikling, iniativ fra @volla og med deltagelse af blandt andet @murena!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
engodtingopensourcealternative
72 Indlæg 16 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • benjaminlj@virup.socialB benjaminlj@virup.social

@bettina @svuorela jeg er helt enig Bettina. Uanset hvor gode deres argumenter er så holder jeg op med at lytte til dem fordi de er så giftige at høre på.

bettina@mastodon.nuB This user is from outside of this forum
    bettina@mastodon.nu
    wrote sidst redigeret af

@benjaminlj @svuorela Tak Benjamin! Jeg mener vi er nødt til at skille tingene ad: personen og emnet. Vi må mene hvad vi vil, men vi skal holde det sagligt. Vi må endda også gerne vise følelser, og eks. skrive "det gør mig vred og frustreret når jeg oplever, at vi går baglæns ved at vælge x, y og z". Men at mobbe andre, at monopolisere samtalen, og generelt bare at acceptere en tale, der er designet til at mobbe og skade mental trivsel er ikke i orden, og noget vi skal væk fra. Det er ALDRIG ok.

benjaminlj@virup.socialB 1 Reply Last reply
    0
    • bettina@mastodon.nuB bettina@mastodon.nu

@benjaminlj @svuorela Tak Benjamin! Jeg mener vi er nødt til at skille tingene ad: personen og emnet. Vi må mene hvad vi vil, men vi skal holde det sagligt. Vi må endda også gerne vise følelser, og eks. skrive "det gør mig vred og frustreret når jeg oplever, at vi går baglæns ved at vælge x, y og z". Men at mobbe andre, at monopolisere samtalen, og generelt bare at acceptere en tale, der er designet til at mobbe og skade mental trivsel er ikke i orden, og noget vi skal væk fra. Det er ALDRIG ok.

benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
      benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
      benjaminlj@virup.social
      wrote sidst redigeret af

@bettina @svuorela lige præcis. Det hører ikke hjemme i en saglig diskussion. Og de mudrer deres gode argumenter til ved at gøre det til en personlig hetz.

1 Reply Last reply
      0
      • itsfriday@toot.communityI itsfriday@toot.community

@MisterSmith @bettina @anderslund @volla @murena What is the use case of any such system?

murena@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
        murena@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
        murena@mastodon.social
        wrote sidst redigeret af

@itsFriday @MisterSmith @bettina @anderslund @volla Hello, some banking apps relying on Google’s Integrity API, which means that security checks fail on options to Google Android (like /e/OS), even if the device is secure. UnifiedAttestation could make them work, without the bank changing anything.

itsfriday@toot.communityI 1 Reply Last reply
        1
        0

@svuorela @anderslund Jeg kan ikke se, at det er anderledes end hvad Google gør? Og så synes jeg at den cyber bullying som GOS udfører lige nu, er meget ubehagelig. De siger dels lige ud, at de ikke ønsker at de andre styresystemer overhovedet eksisterer. Og så bliver de ved med at gentage deres egne synspunkter uanset hvad vi andre skriver, og uden at svare rigtigt på kommentarerne. Det er ikke sådan man fører en demokratisk samtale jf. eks. Peter Lauritsen i "På sporet af Hørups demokrati".

laust@ohai.socialL This user is from outside of this forum
          laust@ohai.social
          wrote sidst redigeret af

@bettina @svuorela @anderslund som jeg læser GOS indlæg, så siger de ikke, at de ikke vil have, at de andre systemer skal/må eksistere, men at de andre systemer ikke vil have, at konkurrerende systemer eksisterer, og at det prøver de at opnå ved at bruge Googles tricks i stedet for at arbejde for at få lovgivere til at slå ned på Googles tricks (sådan som GOS åbenbart gør).

laust@ohai.socialL bettina@mastodon.nuB 2 Replies Last reply
          0
          • laust@ohai.socialL laust@ohai.social

@bettina @svuorela @anderslund som jeg læser GOS indlæg, så siger de ikke, at de ikke vil have, at de andre systemer skal/må eksistere, men at de andre systemer ikke vil have, at konkurrerende systemer eksisterer, og at det prøver de at opnå ved at bruge Googles tricks i stedet for at arbejde for at få lovgivere til at slå ned på Googles tricks (sådan som GOS åbenbart gør).

laust@ohai.social
            wrote sidst redigeret af

@bettina @svuorela @anderslund men tonen i deres indlæg er aggressiv og konfrontatorisk, hvilket ikke er fremmende for en debat.

1 Reply Last reply
            0
            • laust@ohai.socialL laust@ohai.social

bettina@mastodon.nu
              wrote sidst redigeret af

@Laust @svuorela @anderslund OK, jeg må tilstå at jeg læste deres kommentar her som om de ikke ønsker de andre systemer eksisterer.

folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
              0

@Laust @svuorela @anderslund OK, jeg må tilstå at jeg læste deres kommentar her som om de ikke ønsker de andre systemer eksisterer.

folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                folfdk@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

@bettina @Laust @svuorela @anderslund

"These systems" er ikke operativ systemerne.

svuorela@helvede.netS 1 Reply Last reply
                0
                • murena@mastodon.socialM murena@mastodon.social

@itsFriday @MisterSmith @bettina @anderslund @volla Hello, some banking apps relying on Google’s Integrity API, which means that security checks fail on options to Google Android (like /e/OS), even if the device is secure. UnifiedAttestation could make them work, without the bank changing anything.

itsfriday@toot.communityI This user is from outside of this forum
                  itsfriday@toot.communityI This user is from outside of this forum
                  itsfriday@toot.community
                  wrote sidst redigeret af

@murena Thank you, I got that so far. My question is, why are such checks needed in the first place? And what do they check?

1 Reply Last reply
                  0
                  • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

@bettina @Laust @svuorela @anderslund

"These systems" er ikke operativ systemerne.

svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                    svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                    svuorela@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af

@folfdk @bettina @Laust @anderslund nej. Det er de der integrity/attestation - systemer

laust@ohai.socialL bettina@mastodon.nuB 2 Replies Last reply
                    0
                    • svuorela@helvede.netS svuorela@helvede.net

@folfdk @bettina @Laust @anderslund nej. Det er de der integrity/attestation - systemer

laust@ohai.social
                      wrote sidst redigeret af

@svuorela @folfdk @bettina @anderslund hvad Folmer og Sune siger 🙂

1 Reply Last reply
                      0
                      • svuorela@helvede.netS svuorela@helvede.net

bettina@mastodon.nu
                        wrote sidst redigeret af

@svuorela @folfdk @Laust @anderslund Ok, tak for opklaringen! Det er da en my bedre. Men resten af min pointe står jeg ved.

Og jeg synes egentlig heller ikke det er klædeligt at trashe når folk forsøger at løse et akut problem ved at lave et nyt system. Det ene udelukker ikke det andet. Men man kan jo ikke finde en fælles løsning, når man ikke kan tale sammen...

1 Reply Last reply
                        0
                        Svar
                        • Svar som emne
                        Login for at svare
                        • Ældste til nyeste
                        • Nyeste til ældste
                        • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.