Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Hvis vi vil tage affære på klimaforandringerne, må vi kradse i de magtsystemer, vi er fanget i. Magtens figur i de hjemlige omgivelser, hvor vi kender krogenes vinkel og tapetets mønster bedst.

Hvis vi vil tage affære på klimaforandringerne, må vi kradse i de magtsystemer, vi er fanget i. Magtens figur i de hjemlige omgivelser, hvor vi kender krogenes vinkel og tapetets mønster bedst.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
10 Indlæg 5 Posters 11 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • maarhund@radikal.socialM This user is from outside of this forum
    maarhund@radikal.socialM This user is from outside of this forum
    maarhund@radikal.social
    wrote sidst redigeret af

Hvis vi vil tage affære på klimaforandringerne, må vi kradse i de magtsystemer, vi er fanget i. Magtens figur i de hjemlige omgivelser, hvor vi kender krogenes vinkel og tapetets mønster bedst. For den danske stat er sovset godt og grundigt ind i techindustriens brændstoftunge, stadigt fartforøgende, grænseløst udnyttende, USA-importerede digitaliseringskultur. Vi kan starte med at gnide den fine konsulentfabrikerede, bæredygtighedsrapporterende indpakningsfolie af dens fabrikker. Datacentrene.

maarhund@radikal.socialM 1 Reply Last reply
    6
    0
    • maarhund@radikal.socialM maarhund@radikal.social

Hvis vi vil tage affære på klimaforandringerne, må vi kradse i de magtsystemer, vi er fanget i. Magtens figur i de hjemlige omgivelser, hvor vi kender krogenes vinkel og tapetets mønster bedst. For den danske stat er sovset godt og grundigt ind i techindustriens brændstoftunge, stadigt fartforøgende, grænseløst udnyttende, USA-importerede digitaliseringskultur. Vi kan starte med at gnide den fine konsulentfabrikerede, bæredygtighedsrapporterende indpakningsfolie af dens fabrikker. Datacentrene.

maarhund@radikal.social
      wrote sidst redigeret af

sådan startede jeg nogenlunde med at sige ved Klimapåmindelsen foran Christiansborg i maj. Resten kan læses her og udkommer med de andre af årets opråb i bogform inden længe
      https://carolinesalling.net/wp-content/uploads/2026/07/klimapamindelsen-tale-maj-2026_caroline-salling.pdf

snue@radikal.socialS benjaminlj@virup.socialB pelle@veganism.socialP 3 Replies Last reply
      1
      0
      • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net shared this topic
        snue@radikal.socialS snue@radikal.social shared this topic

sådan startede jeg nogenlunde med at sige ved Klimapåmindelsen foran Christiansborg i maj. Resten kan læses her og udkommer med de andre af årets opråb i bogform inden længe
        https://carolinesalling.net/wp-content/uploads/2026/07/klimapamindelsen-tale-maj-2026_caroline-salling.pdf

snue@radikal.socialS This user is from outside of this forum
        snue@radikal.socialS This user is from outside of this forum
        snue@radikal.social
        wrote sidst redigeret af

@maarhund

Totalt fedt skriv ! Jeg glæder mig til bogformen ^^

Det er nogle vildt gode argumenter for modstand mod datacentre 🙂

1 Reply Last reply
        0
        • anderslund@expressional.socialA anderslund@expressional.social shared this topic

benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
          benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
          benjaminlj@virup.social
          wrote sidst redigeret af

@maarhund apropos dit andet toot om hvem du skal følge: https://ec.social-network.europa.eu/@HennaVirkkunen/117008348161347403

maarhund@radikal.socialM 1 Reply Last reply
          0
          • pelle@veganism.socialP pelle@veganism.social shared this topic

pelle@veganism.socialP This user is from outside of this forum
            pelle@veganism.social
            wrote sidst redigeret af

@maarhund
            sidst jeg holdt en klimatale dér, så gik de fleste, fordi jeg sa de ik sku spis gris 😐
            https://veganism.social/@pelle/115641120671813768

davsebamse@helvede.netD maarhund@radikal.socialM 2 Replies Last reply
            0
            • pelle@veganism.socialP pelle@veganism.social

@maarhund
              sidst jeg holdt en klimatale dér, så gik de fleste, fordi jeg sa de ik sku spis gris 😐

davsebamse@helvede.netD This user is from outside of this forum
              davsebamse@helvede.netD This user is from outside of this forum
              davsebamse@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@pelle @maarhund sjiiiit. Jeg havde ikke sat mig ind i hvordan en gris bliver slagtet. Altså hele processen og hvordan det gøres. Læste lige om det. Det er jo forfærdeligt

pelle@veganism.socialP 1 Reply Last reply
              1
              0
              • davsebamse@helvede.netD davsebamse@helvede.net

@pelle @maarhund sjiiiit. Jeg havde ikke sat mig ind i hvordan en gris bliver slagtet. Altså hele processen og hvordan det gøres. Læste lige om det. Det er jo forfærdeligt

pelle@veganism.social
                wrote sidst redigeret af

@davsebamse @maarhund
                forleden på svensk TV var der en fin debat om det, hvor en aktivist rent faktisk kunne stille spørgsmål om det til fødefareministeren, i stedet for at de bare kører »tomater kan faktisk føle smerte.« https://veganism.social/@veganguide/116266529053225295

et sjældent syn.

1 Reply Last reply
                0
                • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social shared this topic
                • pelle@veganism.socialP pelle@veganism.social

@maarhund

maarhund@radikal.social
                  wrote sidst redigeret af

@pelle jeg synes det er skønt at du går til aktivismen med et sjældent set niveau af humor og talegaver. Desværre er det min erfaring at mange mennesker får det så ubehageligt af den mængde udstillelse at de helt slukker. Af skam nok. Nogle gange måske fordi folk oplever det som whataboutistisk. At én sag positioneres som overskyggende alle andre. Personligt har alt der er, lyder eller føles som ordrer den effekt på mig at jeg får lyst til at gøre noget andet og det er jeg nok ikke alene med

pelle@veganism.socialP 1 Reply Last reply
                  0
                  • benjaminlj@virup.socialB benjaminlj@virup.social

@maarhund apropos dit andet toot om hvem du skal følge: https://ec.social-network.europa.eu/@HennaVirkkunen/117008348161347403

maarhund@radikal.social
                    wrote sidst redigeret af

@benjaminlj Tak. En ikke uventet men voldsom udvikling. Så meget at sige og gøre

1 Reply Last reply
                    0

@pelle jeg synes det er skønt at du går til aktivismen med et sjældent set niveau af humor og talegaver. Desværre er det min erfaring at mange mennesker får det så ubehageligt af den mængde udstillelse at de helt slukker. Af skam nok. Nogle gange måske fordi folk oplever det som whataboutistisk. At én sag positioneres som overskyggende alle andre. Personligt har alt der er, lyder eller føles som ordrer den effekt på mig at jeg får lyst til at gøre noget andet og det er jeg nok ikke alene med

pelle@veganism.social
                      wrote sidst redigeret af pelle@veganism.social

@maarhund nice du så den.

ja, der er nogen, der får det ubehageligt og føler skam. de beder om hensyn, så deres ‍skrøbelige følelser ikke bliver stukket af vores knivskarpe ord.

men når det handler om grisenes følelser? så er de samme mennesker totalt klar på brutal undertrykkelse: de skal stikkes i halsen og bløde ihjel for min smag.

det er #crybullying. vi så det samme med zionister der brugte »jødiske følelser« imod teltlejrene i solidaritet med palæstina på universiteterne.

mohammed el-kurd har skrevet om de folk der har det fint med massedrab men synes ordene imod det er for skarpe:
                      https://mondoweiss.net/2023/09/jewish-settlers-stole-my-house-its-not-my-fault-theyre-jewish

1 Reply Last reply
                      0
                      • jowek@autonomous.zoneJ jowek@autonomous.zone shared this topic
                        abekonge@venner.networkA abekonge@venner.network shared this topic
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.