Hvad er jeres yndlings hæk?
-
I mit kollektiv er vores buskbom hæk død. Vi dræbte den hvis selv, i forsøget på at slippe af med laverne, der var ved at dræbe den langsomt.
Hvad skal vi plante i stedet? Vi har 3 børn under 3. Så skal helst kunne holde børn inde.
-
I mit kollektiv er vores buskbom hæk død. Vi dræbte den hvis selv, i forsøget på at slippe af med laverne, der var ved at dræbe den langsomt.
Hvad skal vi plante i stedet? Vi har 3 børn under 3. Så skal helst kunne holde børn inde.
@siggi yndlingshækken er helt klart bøg.
-
@siggi yndlingshækken er helt klart bøg.
@hillker hvad er der optur ved den?
-
@hillker hvad er der optur ved den?
@siggi Tæt ti måneder om året, og smuk når den følger årets gang, med fine lysegrønne blade i fortåret, kraftig vækst over sommeren - og så de brune blade der bliver siddende hele vinteen. Den kan skamklippes, hvis det er nødvendigt, og skyder bare igen fra stammen.
-
@siggi Tæt ti måneder om året, og smuk når den følger årets gang, med fine lysegrønne blade i fortåret, kraftig vækst over sommeren - og så de brune blade der bliver siddende hele vinteen. Den kan skamklippes, hvis det er nødvendigt, og skyder bare igen fra stammen.
@siggi det med at holde børn inde kniber nok for de fleste nyplantede hække, men man kan fint sætte dem op ad et trådhegn, der så fjernes efter nogle år. Gennemanejdning af jorden, måske suppleret med noget frisk muld er essentielt for at få en ny hæk godt igang
-
Ja, det jo et klart plus!
-
@siggi det med at holde børn inde kniber nok for de fleste nyplantede hække, men man kan fint sætte dem op ad et trådhegn, der så fjernes efter nogle år. Gennemanejdning af jorden, måske suppleret med noget frisk muld er essentielt for at få en ny hæk godt igang
Ja, det kan være det må blive løsningen. Tak for fif!
-
Ja, det kan være det må blive løsningen. Tak for fif!
@siggi du må ikke plante nyt før sent i efteråret - ellers skal du vande helt sindssygt henover sommeren.
-
@siggi skal den være stedsegrøn? I så fald kan liguster eller en laurbærhæk være ret pænt
-
@siggi skal den være stedsegrøn? I så fald kan liguster eller en laurbærhæk være ret pænt
Det er jeg ikke sikker på. Er du gode erfaringer med de 2 typer?
-
Det er jeg ikke sikker på. Er du gode erfaringer med de 2 typer?
@siggi jeg har faktisk begge, og er fint tilfreds. Skulle nok have sat mine laurbær lidt tættere, de har været lidt længe om at volde sammen
-
@siggi jeg har faktisk begge, og er fint tilfreds. Skulle nok have sat mine laurbær lidt tættere, de har været lidt længe om at volde sammen
-
-
@siggi bier er glade for hæg fordi de blomster tidligt. De er hjemmehørende.
https://da.wikipedia.org/wiki/Almindelig_h%C3%A6g?wprov=sfla1
-
-
-
@siggi bier er glade for hæg fordi de blomster tidligt. De er hjemmehørende.
https://da.wikipedia.org/wiki/Almindelig_h%C3%A6g?wprov=sfla1
2 store plusser. Har du erfaring med den?
-
2 store plusser. Har du erfaring med den?
@siggi jeg har den bare i vores lille nye skov. Så ikke som hæk
.