Så er Odenses våbenkonference overstået.
-
Så er Odenses våbenkonference overstået. Det var vældig dejligt at være sammen med en masse fredsaktivister. Vi havde kaffe med og rundstykker og smør ^^
Vi stod foran indgangen, hvor alle de krigsglade skulle forbi. Udover de skilte og bannere man kan se på billedet, så delte vi også løbesedler ud. Det var jeg med til

1/3
-
Så er Odenses våbenkonference overstået. Det var vældig dejligt at være sammen med en masse fredsaktivister. Vi havde kaffe med og rundstykker og smør ^^
Vi stod foran indgangen, hvor alle de krigsglade skulle forbi. Udover de skilte og bannere man kan se på billedet, så delte vi også løbesedler ud. Det var jeg med til

1/3
Der var mange der tog imod dem. Der var flere der forsøgte at ignorere mig. Et par filmede mig også, men gad ikke snakke. Jeg synes godt nok, at det var vildt at få øjenkontakt med så mange mænd i dyre dyre biler og med blod på hænderne.
Blandt de våbenfirmaer der var til stede var Terma (dansk) og Elbit Systems (israelsk). Begge to sælger våben til Israels folkemord. Syddansk Universitet var også talrigt til stede. Det er godt nok klamt.
2/3
-
Der var mange der tog imod dem. Der var flere der forsøgte at ignorere mig. Et par filmede mig også, men gad ikke snakke. Jeg synes godt nok, at det var vildt at få øjenkontakt med så mange mænd i dyre dyre biler og med blod på hænderne.
Blandt de våbenfirmaer der var til stede var Terma (dansk) og Elbit Systems (israelsk). Begge to sælger våben til Israels folkemord. Syddansk Universitet var også talrigt til stede. Det er godt nok klamt.
2/3
Jeg fik i øvrigt snakket med en masse kloge mennesker. Jeg tror jeg er imod al våbenproduktion nu.
De fik mig overbevidst om, at min frygt for, at vi skulle mere i krig med Rusland eller USA i høj grad skyldes propaganda fra våben industrien. Der er penge i frygt.
Jeg kan også godt se, at oprustning skaber mere oprustning skaber mere oprustning, så nogen bliver nødt til at trække stikket.
Jeg er stadig bange for, at det måske er for naivt, men jeg er overbevist for nu

3/3
-
Jeg fik i øvrigt snakket med en masse kloge mennesker. Jeg tror jeg er imod al våbenproduktion nu.
De fik mig overbevidst om, at min frygt for, at vi skulle mere i krig med Rusland eller USA i høj grad skyldes propaganda fra våben industrien. Der er penge i frygt.
Jeg kan også godt se, at oprustning skaber mere oprustning skaber mere oprustning, så nogen bliver nødt til at trække stikket.
Jeg er stadig bange for, at det måske er for naivt, men jeg er overbevist for nu

3/3
Odense Ser Rødt har også dækket demonstrationerne
