Sir Ian McKellen on calling everyone "love"
-
@R1Rail @madcollector @jmessager
Oui mais on n'a pas vraiment d'équivalent au "love" dont il parle.
@beaufils @R1Rail @madcollector
Tout à fait!
-
@madcollector first time I went to manchester, some random guy in the street called me "our kid" within a few minutes.
Still upset I never got to move there
-
J'avais un collègue brancardier qui appelait tout le monde dans les services "mignon" ou "mignonne" parcequ'il se rappelait jamais les noms des gens, et ça passait crème !

@jmessager @madcollector Mignon, Mignonne... c'était un brestois ton collègue. Parce qu'à Brest, tout le monde appelle tout le monde mignon.
-
@jmessager @madcollector Mignon, Mignonne... c'était un brestois ton collègue. Parce qu'à Brest, tout le monde appelle tout le monde mignon.
@JoAnn @jmessager @madcollector Et dans la campagne environnante on entendait aussi "kô". "Hein, kô ?"
Il m'a fallu des années pour comprendre qu'il s'agissait de l'abréviation de koant/koantig = beau/belle/mignon.ne -
@jmessager Le kébabier fait pareil avec "chef" (ou "beau gosse" par chez nous)
Ou bien 'habibi', c'est aussi universel.
-
@beaufils @R1Rail @madcollector @jmessager
"mon chou" ?
@RainbowFrog @beaufils @R1Rail @madcollector @jmessager dans mon sud natal on reçoit régulièrement du "chéri.e" notamment dans les commerces
-
@JoAnn @jmessager @madcollector En breton « mignon » signifie « ami », son féminin est « mignonez »

-
@RainbowFrog @beaufils @R1Rail @madcollector @jmessager dans mon sud natal on reçoit régulièrement du "chéri.e" notamment dans les commerces
@DimitriFayolle @beaufils @R1Rail @madcollector @jmessager
je me souviens d'un film qui se passait à la Nouvelle Orléans, et où (en VO) tout le monde donnait du "cher.e" à tout le monde

-
Un Morlaisien, c'est pas très loin

-
@DimitriFayolle @beaufils @R1Rail @madcollector @jmessager
je me souviens d'un film qui se passait à la Nouvelle Orléans, et où (en VO) tout le monde donnait du "cher.e" à tout le monde

@RainbowFrog Gambit, des X-Men, est Cajun et donne du "Chère" à tout va
-
@madcollector Freddie Mercury also referred to everyone, friend or stranger, as "darling".

-
@MBrandtner I was adressed with "liebchen" by a cashier at DM once. My first unspoken reaction was "I am NOT a feeble old woman!"

Only "love" is somehow acceptable. 🤭@HeyLaiverd @MBrandtner @madcollector
Oh! I love it, it is so heartwarming.
Maybe "Liebes" or "mein Herz" - but these are very personal and intimate cosenames.
Maybe we should transfer "luv" to germany. Why not? There are a lot of loanwords (like f-word) - using a nice one is something new.My pupils use "Bro" - dosen't matter if it is a girl or boy to them.
-
@R1Rail @madcollector @jmessager
Oui mais on n'a pas vraiment d'équivalent au "love" dont il parle.
@beaufils @R1Rail @madcollector @jmessager
Surtout que c'est non genré
(pas sûre d'apprécier de me faire appeler "chéri'e" par tout le monde...) -
All those alternatives he enumerated in the end are male though, while "love" just applies to everyone. That makes those alternatives really not alternatives at all.
-
@madcollector "When people have problems with pronouns, love covers everything, doesn't it."
️
️
️
️
️
️
️As The Beatles sang: "Love Is All You Need".
-
@madcollector I love this. Genuinely. It's simple genius.
-
@R1Rail @RainbowFrog @beaufils @madcollector @jmessager Dans le jeu Overwatch, le personnage de Tracer a une citation, "Cheers, love!" qui a été traduite par "Hello mon chou !"
-
@madcollector This is so beautiful, thank you for sharing! He's so right, it really does get past all the stupid things about other people we get hung up on as a society.
-
@madcollector This is wonderful. I don't know if I could bring myself to do it in the US though.
-
We so that here in Pembrokeshire. Not necessarily for the same reasons though