Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe.

Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
50 Indlæg 20 Posters 89 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

    @IbenChristiane @Camlarsch @ondekvinde den jeg har og elsker på en meget forsigtig måde så den ikke går i stykker er fra Perchs og hedder French Garden Oolong. Jeg er som sagt meget glad for den, men har også omfavnet et mere ... rituelt element, finde en kop som taler til mig den dag, være omhyggelig med at tilberede, sidde roligt og drikke og kigge på skyer. Det er noget jeg vælger, hvis det giver mening.

    ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
    ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
    ibenchristiane@helvede.net
    wrote sidst redigeret af
    #39

    @infonauten @Camlarsch @ondekvinde det giver perfekt mening! Jeg er glad for perchs mandelte, vil lige prøve den oolong også.

    1 Reply Last reply
    0
    • yongsun@helvede.netY yongsun@helvede.net

      @IbenChristiane kornkaffe brugte jeg da jeg havde en periode jeg ikke måttw drikke kaffe. Det smager ikke af kaffe men giver en hvis tilfredshed

      liebach@mastodon.artL This user is from outside of this forum
      liebach@mastodon.artL This user is from outside of this forum
      liebach@mastodon.art
      wrote sidst redigeret af
      #40

      @YongSun @IbenChristiane Min datter fik også kornkaffe når jeg fik min rigtige kaffe om morgenen, da hun var mindre. Hun kunne godt lide rigtig kaffe, men det var lidt voldsomt til en 6-årig, syntes jeg.

      1 Reply Last reply
      0
      • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

        @MThaastrup det har jeg også haft, men jeg er ligesom kørt træt i dem 😅

        camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
        camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
        camlarsch@helvede.net
        wrote sidst redigeret af
        #41

        @IbenChristiane @MThaastrup Nå, nu fik jeg lyst til tomatsuppebreve. Det har jeg ikke fået i maaaange år. 😆

        1 Reply Last reply
        0
        • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

          Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.

          holm@c.imH This user is from outside of this forum
          holm@c.imH This user is from outside of this forum
          holm@c.im
          wrote sidst redigeret af
          #42

          @IbenChristiane
          Jeg er lidt et andet sted, for jeg æælsker min kaffe, til en grad, hvor min læge for et par år siden blev stille, da jeg svarede ærligt på, hvor mange kopper espresso, jeg drak om dagen.

          Min kone har kraftigt antydet, at det ville glæde hende, hvis jeg i hvert fald ikke drikker kaffe efter klokken 15, så det har reduceret mit indtag til måske 6-8 kopper dagligt.

          Det er lidt en omvej for at sige, at jeg nok altid har opfattet te som spild af vand, man kunne have brugt på god kaffe - men at jeg nogle dage stadig har behov for noget varmt og hyggeligt efter klokken 15.

          Det bliver så til te. Jeg er landet på Sallings økologiske med pebermynte og lakrids, som smager ... fint ... hvis jeg bare lader brevet ligge i koppen, indtil jeg er færdig.

          Den giver ikke det rigtige feel/fylde (og jeg ved præcis hvad der menes), men er bedre end ingenting 🙂

          kongputer@social.data.coopK 1 Reply Last reply
          0
          • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

            Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.

            bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
            bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
            bogwitch@social.data.coop
            wrote sidst redigeret af bogwitch@social.data.coop
            #43

            @IbenChristiane OK, her er en ikke-te ide: Man kan blande saftevand med kogende i stedet for koldt vand.

            Jeg ved det fungerer ret godt med ribena (også den sukkerfri), som er en ret kraftig solbær-saft. Måske vil det også virke med andre frugtsafte?

            Eller man kunne varme æblemost med en kanelstang i?

            holm@c.imH pmakholm@social.data.coopP 2 Replies Last reply
            0
            • bogwitch@social.data.coopB bogwitch@social.data.coop

              @IbenChristiane OK, her er en ikke-te ide: Man kan blande saftevand med kogende i stedet for koldt vand.

              Jeg ved det fungerer ret godt med ribena (også den sukkerfri), som er en ret kraftig solbær-saft. Måske vil det også virke med andre frugtsafte?

              Eller man kunne varme æblemost med en kanelstang i?

              holm@c.imH This user is from outside of this forum
              holm@c.imH This user is from outside of this forum
              holm@c.im
              wrote sidst redigeret af
              #44

              @BogWitch @IbenChristiane
              Men det er jo medicin!
              Eller, i hvert fald er varm Ribena med nelliker og appelsin et højt skattet placebo her i huset 😅

              bogwitch@social.data.coopB 1 Reply Last reply
              0
              • holm@c.imH holm@c.im

                @BogWitch @IbenChristiane
                Men det er jo medicin!
                Eller, i hvert fald er varm Ribena med nelliker og appelsin et højt skattet placebo her i huset 😅

                bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
                bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
                bogwitch@social.data.coop
                wrote sidst redigeret af
                #45

                @holm @IbenChristiane Det gør altså også godt for halsen 😄

                Men kaffe er jo bare en anden slags medicin, right? 😉 (tænker: den behandler verdens dårskab og min egen morgentræthed)

                1 Reply Last reply
                0
                • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                  Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.

                  holsta@mastodon.artH This user is from outside of this forum
                  holsta@mastodon.artH This user is from outside of this forum
                  holsta@mastodon.art
                  wrote sidst redigeret af
                  #46

                  @IbenChristiane Jeg har sådan en slags kæreste der laver hyldeblomst/bær te til mig når jeg er syg.

                  1 Reply Last reply
                  0
                  • bogwitch@social.data.coopB bogwitch@social.data.coop

                    @IbenChristiane OK, her er en ikke-te ide: Man kan blande saftevand med kogende i stedet for koldt vand.

                    Jeg ved det fungerer ret godt med ribena (også den sukkerfri), som er en ret kraftig solbær-saft. Måske vil det også virke med andre frugtsafte?

                    Eller man kunne varme æblemost med en kanelstang i?

                    pmakholm@social.data.coopP This user is from outside of this forum
                    pmakholm@social.data.coopP This user is from outside of this forum
                    pmakholm@social.data.coop
                    wrote sidst redigeret af
                    #47

                    @BogWitch Jeg gør det med hyldeblomstsaft. Men det er mest en vinterting for mig.

                    @IbenChristiane

                    bogwitch@social.data.coopB 1 Reply Last reply
                    0
                    • pmakholm@social.data.coopP pmakholm@social.data.coop

                      @BogWitch Jeg gør det med hyldeblomstsaft. Men det er mest en vinterting for mig.

                      @IbenChristiane

                      bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
                      bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
                      bogwitch@social.data.coop
                      wrote sidst redigeret af
                      #48

                      @pmakholm @IbenChristiane delvist enig i at det er vinterligt.

                      Men der blev spurgt til varme drikke med smagsfylde - jeg tænkte så skal vi nok til at have varmet noget saft med krydderier. Eller suppe/bouillon som andre har foreslået 🙂

                      mener du virkelig hylde-blomst saft, og ikke hylde-bær saft? Det var i hvert fald en rigtig vinterting i min barndom med tyktflydende mørk hyldebær suppe - smækfuld af c vitaminer

                      pmakholm@social.data.coopP 1 Reply Last reply
                      0
                      • holm@c.imH holm@c.im

                        @IbenChristiane
                        Jeg er lidt et andet sted, for jeg æælsker min kaffe, til en grad, hvor min læge for et par år siden blev stille, da jeg svarede ærligt på, hvor mange kopper espresso, jeg drak om dagen.

                        Min kone har kraftigt antydet, at det ville glæde hende, hvis jeg i hvert fald ikke drikker kaffe efter klokken 15, så det har reduceret mit indtag til måske 6-8 kopper dagligt.

                        Det er lidt en omvej for at sige, at jeg nok altid har opfattet te som spild af vand, man kunne have brugt på god kaffe - men at jeg nogle dage stadig har behov for noget varmt og hyggeligt efter klokken 15.

                        Det bliver så til te. Jeg er landet på Sallings økologiske med pebermynte og lakrids, som smager ... fint ... hvis jeg bare lader brevet ligge i koppen, indtil jeg er færdig.

                        Den giver ikke det rigtige feel/fylde (og jeg ved præcis hvad der menes), men er bedre end ingenting 🙂

                        kongputer@social.data.coopK This user is from outside of this forum
                        kongputer@social.data.coopK This user is from outside of this forum
                        kongputer@social.data.coop
                        wrote sidst redigeret af
                        #49

                        @holm @IbenChristiane

                        > Det er lidt en omvej for at sige, at jeg nok altid har opfattet te som spild af vand, man kunne have brugt på god kaffe

                        Jeg er kæmpe fan af både te og kaffe, men den der er ret sjov, og afhængigt af tidspunktet på dagen, er jeg aldeles enig 🙂

                        1 Reply Last reply
                        0
                        • bogwitch@social.data.coopB bogwitch@social.data.coop

                          @pmakholm @IbenChristiane delvist enig i at det er vinterligt.

                          Men der blev spurgt til varme drikke med smagsfylde - jeg tænkte så skal vi nok til at have varmet noget saft med krydderier. Eller suppe/bouillon som andre har foreslået 🙂

                          mener du virkelig hylde-blomst saft, og ikke hylde-bær saft? Det var i hvert fald en rigtig vinterting i min barndom med tyktflydende mørk hyldebær suppe - smækfuld af c vitaminer

                          pmakholm@social.data.coopP This user is from outside of this forum
                          pmakholm@social.data.coopP This user is from outside of this forum
                          pmakholm@social.data.coop
                          wrote sidst redigeret af
                          #50

                          @BogWitch Ja, hyldeblomstsaft.

                          @IbenChristiane

                          1 Reply Last reply
                          0
                          Svar
                          • Svar som emne
                          Login for at svare
                          • Ældste til nyeste
                          • Nyeste til ældste
                          • Most Votes


                          • Log ind

                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                          • Login or register to search.
                          Powered by NodeBB Contributors
                          Graciously hosted by data.coop
                          • First post
                            Last post
                          0
                          • Hjem
                          • Seneste
                          • Etiketter
                          • Populære
                          • Verden
                          • Bruger
                          • Grupper